Toon posts:

ESP werkt niet met CDR's?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hooi!

Ik heb een Aiwa portable CD speler die CDRs kan lezen. Dat doet 'ie op zich prima, alleen niet met de antiskip optie aan : hij weigert dan gewoon doodleuk het nummer af te spelen. Ligt dit aan een brakke CD speler of aan m'n CDR schijfjes? Ik gebruik TDK CDR-80 CDtjes van fl 2,90 p.st., die zijn toch niet echt verkeerd?

C ya!

Sebas21

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt. Bij mijn portable cd speler (heeeeeeeeeeeeeeel lang geleden overigens >:) ) stond in de handleiding dat bij gebruik van ESP de speler veel gevoeliger is voor krassen. Het lijkt wel of de speler dan de foutcorrectie overslaat, om de stukken aan elkaar te kunnen "mergen" oid, zal wel een reden voor zijn. :7

En aangezien cd'retjes veel minder reflecteren dan normale cd's, levert dat meer foutjes op bij het uitlezen. En als de foutcorrectie dan inderdaad minder goed werkt, zou dat best weleens kunnen resulteren in wat jij hierboven beschrijft.

Jammer maar helaas, had je maar een speler moeten kopen die officieel cdr ondersteunt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

TDK zijn zeer zeker wel goeie CDR schijfjes.

ik denk dat het aan je Discman ligt, want voor zover ik weet maakt het voor je ESP niet uit wat voor cd je erin hebt liggen. Het enigste wat ESP doet is de muziek vooruit lezen (bv 12 sec) en in het geheugen stoppen en dan pas naar de uitvoer te brengen. Op het moment dat jouw discman dan overslaat heeft'ie 12 sec de tijd om op te zoeken waar hij was. schijnbaar kan jouw discman op cdr schijfjes niet vooruit lezen ofzo. mijn Sony disman heeft er trouwens geen last van.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat de Discman dus officieel CDRs en zelfs CDRWs ondersteunt. Bij antiscok gaat de snelheid van de disk trouwens wel omhoog (2x zo snel) > misschien dat 'ie dan meer moeite heeft om de CDR te lezen? Toch vreemd, je zou zeggen dat Aiwa daar rekening mee gehouden zou moeten hebben (verkoop anders geen CDR-enabled Discmans...)

• tiguan
  • Laatst online: 20:14
Op donderdag 14 juni 2001 01:08 schreef Sebas21 het volgende:
Het rare is dat de Discman dus officieel CDRs en zelfs CDRWs ondersteunt. Bij antiscok gaat de snelheid van de disk trouwens wel omhoog (2x zo snel) > misschien dat 'ie dan meer moeite heeft om de CDR te lezen? Toch vreemd, je zou zeggen dat Aiwa daar rekening mee gehouden zou moeten hebben (verkoop anders geen CDR-enabled Discmans...)
Mijn Discman leest CDRW anders totaal niet

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Mijn Sony discman D-E705 leest alle CDR's perfect, zonder of met ESP. TDK schijfjes zijn erg goed, dus het ligt eerder aan je Discman denk ik....

:)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• tiguan
Ehm, ik zei CDRW, CDR leest ie wel.

Ik heb trauwes de Sony D-E401

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar eens ga overstappen op een MP3 CD speler...die Soul dmp-01 op op www.mp3spelers.nl zag er errug mooi uit en de features waren ook toppie. Alleen het geld he... :'(

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Op donderdag 14 juni 2001 00:54 schreef JvS het volgende:

En aangezien cd'retjes veel minder reflecteren dan normale cd's, levert dat meer foutjes op bij het uitlezen. En als de foutcorrectie dan inderdaad minder goed werkt, zou dat best weleens kunnen resulteren in wat jij hierboven beschrijft.
mmm, zover ik weet heeft CD-Audio toch geen extra fout correctie en gebruikt de volledige 2352bytes/sector voor audio. CDRommetjes 2048bytes/sector en de rest EDC+ECC (error detection code+error correction code)

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 01:15 schreef Wannapuf het volgende:
Ehm, ik zei CDRW, CDR leest ie wel.

Ik heb trauwes de Sony D-E401
audio op een CDRW?, nogal logisch dat die die cd's niet leest want dat kan dus niet :)

• tiguan
Ze zijn er anders wel...

Verwijderd

Ach praat me er niet van, ik had dat gekloot ook, maar dan met een oude sony Discman, die las dan wel cdr en ook wel met ESP aan enzo maar hij weigerde doodleuk om naar het volgende nummer te gaan. Steeds op die skip knop rammen, en geloof me, da's ook nixxx.
Pagina: 1