• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Hallo,

Al twee dagen blijft bij het opstarten mn pc hangen in een zwart scherm met slechte een knipperend streepje linksboven in het scherm.Ik snap hier de oorzaak niet van. Kan iemand mij verder helpen?

Zondag heb ik mijn beide dvd/disc drivers ontkoppelt en weer terug aangesloten. Gisteren heb ik het probleem verholpen door de kabels van de drivers om te wisselen, nadat ik dit deed starte die zonder problemen op.
Vandaag echter wilde hij weer niet starten, heel vreemd. Ik heb toen de kast weer opengemaakt en toen ik 1 driver ontkoppelde (witte plug met aan de achterkant 2zwarte, rode en gele kabel eraan) eruit trok, ging mn pc in eens wel door met normaal opstarten. Daarna dat ding er weer in gedaan.

Ik snap hier niks van en vraag me dus af wat er aan de hand is. Het zou toch wel chill zijn als ik dit niet dagelijks hoef te herhalen als ik mijn pc aanzet ;-)

Alvast bedankt!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Misschien je CD's uit de drives halen of indien je het nog hebt een floppy uit je PC halen.
Dit lijkt alsof je PC van één van de schijven eerst wil starten voordat je harddisk aan de beurt is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• taurus0205
ShittyNL schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:30:
Misschien je CD's uit de drives halen of indien je het nog hebt een floppy uit je PC halen.
Dit lijkt alsof je PC van één van de schijven eerst wil starten voordat je harddisk aan de beurt is.
Bedankt voor je snelle reactie! Er zitten echter geen cd's in de drivers en ik heb geen floppy optie op mijn pc

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:46
Probeer je PC met zo min mogelijk op te starten. Dus alleen je MB+HDD+1 reep geheugen. En probeer dan steeds als het werkt meer en meer eraan te koppelen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 20:53
Anders moet er even in de bios gekeken worden voor het opstartmenu..
Dit kan je met opstarten zien welke knop je nodig hebt, (f2, del, of esc).

• taurus0205
Spookie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:00:
ik heb daar ook al gekeken, maar wat zou ik daar volgens jou moeten veranderen, sorry maar dat weet ik dus niet.

Ik zou het wel erg leuk vinden meer van dit soort dingen te weten, want is toch gewoon verdraaid handig.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Opstartvolgorde in de BIOS kun je zelf aanpassen, maar in jouw geval zou ik de HDD bovenaan zetten. Blijkbaar geeft je cd-romstation een melding dat er een opstartschijf in zit, maar die niet kan lezen.

Je geeft zelf aan aan dat je dit een noob-vraag vind, maar heb je dan nog niets op onze grote vriend google gevonden? Er zijn zat tutorials hoe je een pc in elkaar moet zetten en moet installeren, ook hier op tweakers staat een opstarten en hangen tutorial.

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 15:16
Ik ken de hele achtergrond niet ( ik neem aan dat die er is, omdat er NOG in de titel staat, waardoor ik dan denk dat er al eerder een vraag is geweest ). Maar het probleem kan denk ik ook nog de voeding zijn ? Te veel usb kabels aangesloten of een algemeen te zwakke voeding voor het systeem ?

Bovenstaande zal je uit kunnen sluiten door de oplossing van ShittyNL proberen, opstarten met zo min mogelijk apparatuur aangesloten en kijken of het goed gaat, als je meer aansluit kijken wat er gebeurd.

• taurus0205
er zitten usb kabels in, valt wel mee toch?
Nou ik laatst wel zelfstand een nieuwe ssd schijf geplats en windows opnieuw geintalleerd en doe regelmatig wel wat speurwerk op internet om dingen te fixen/up to date te houden. Dus wellicht kan ik iets meer dan een echte noob, maar ja dit soort dingen dan weer niet :P

ik zal doen wat bartjezz zegt en kijken wat dat voor resultat geeft.
@ Gildedhad gisteren deze vraag ook hier gezet, maar die topic is verdwenen dus vandaar ;-)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

BaRF

bijna kerst

Je zou wat meer info kunnen geven (en voortaan betere titels gebruiken voor je berichten ;)):

wanneer stopt het systeem met starten? Wat zie je nog vóór het streepje er komt? En draai je win7, of 8, of iets anders? Je zou eens kunnen kijken of veilige modus bijvoorbeeld wel lukt? Denk niet direct aan een probleem met boot volgorde, dat zou niet zomaar uit zichzelf moeten veranderen.

Maar als je de drives loshaalt, krijg je dan geen enkele keer opstartproblemen? Want dan zit er wellicht een probleem in die speler :)

Ah je vorige topic is verplaatst, niet verwdenen: Mijn pc gaat wel, maar dan gebeurt er niks

[ Voor 10% gewijzigd door BaRF op 30-12-2014 13:36 . Reden: topic gevonden ;) ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 15:16
Offtopic: Ik snap dat het misschien lastig is om 100% correct ABN te gebruiken en ik verwacht ook echt niet dat je alles volgens de grammaticale regels schrijft, want dit doe ik zelf ook niet, maar wel graag iets meer aandacht aan spelfouten en zins opbouw want ik begrijp je reactie voor 90% niet.

Ontopic: Ik zie inderdaad in je andere topic wat er precies gebeurd is, dus lijkt me niet dat je voeding nu ineens het probleem is. Misschien heb je ergens een stekker los getrokken en verkeerd weer terug gezet ? Alles zeker weten weer op de zelde manier terug gestopt in je computer ?

Misschien dat er door het schoonmaken een van de onderdelen kapot is gegaan of voor kortsluiting zorgt. Dus als je het kan redden toch ook echt graag even opstarten met minimale apparatuur aangesloten om te kijken wat er dan gebeurd en hoelang hij blijft draaien of dat hij hierna bijvoorbeeld ook weer uitvalt. Vervolgens stukje bij beetje apparatuur toevoegen ( Door de computer eerst uit te zetten, en vervolgens het pas aan te sluiten ! ).

Hier graag resultaat van posten :).

• taurus0205
Spookie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:00:
In de bios zag ik dat Crom op nr1 boot staat en daarna de harddisk. Dit heb ik omgedraaid. Echter lukte normaal opstraten wederom niet. Pas toen ik 1 van de cd drivers loskoppelde ging de pc verder met normaal opstarten (ik heb dit losgekoppeld terwijl de pc aanstaat).

waar zou dan het probleem liggen?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk dat cd-rom drive op ze heupen gaat krijgen.
Eruit halen en vervangen.

Johann Sebastian Bach

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky in "Mijn pc gaat wel, maar dan gebeurt er niks". Nogmaals move naar PMG.

Tevens titelfix. Enne, laat die diskdrive lekker weg. Als je er écht 2 nodig hebt, die dingen liggen gratis bij de kringloop of voor een tientje nieuw in de winkel.

• taurus0205
heb er een losgekoppeld en nu werkt alels gewoon, maar wel vreemd dat het eerst werkte. ik ze dus losgekopppeld had en er nu eentje de boel blokkeert.
Pagina: 1