Bezoekers die meerdere keren op AdWords ad klikken uitsluite

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag
Is het mogelijk om bezoekers die meerdere keren op een AdWords advertentie klikken uit te sluiten? Zodat de advertentie niet meer aan deze gebruiker getoond wordt.

Bijvoorbeeld: bezoekers die 5 of meer keer op een advertentie hebben geklikt uitsluiten als doelgroep in AdWords.

Wat ik zelf geprobeerd heb
Ik heb in Analytics een segment aangemaakt van gebruikers, zodat deze bezoekers als segment uitgesloten kunnen worden in AdWords.
Het segment heeft de volgende voorwaarden: "Medium: Komt exact overeen met CPC" en "Aantal sessies = 5 of meer".
Maar volgens mij vallen bezoekers met meer dan 5 sessies waarvan 1 sessie via CPC is, ook in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:23
Even een vraag zonder oplossing; Wat voor mensen zijn dit denk je? Concurrenten? Of mensen die nooit je klant gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om bezoekers die geen klant gaan worden.
Maar bijvoorbeeld ook om vaste bezoekers die zoeken op de merknaam en klikken op de bovenste link in Google (advertentie), in plaats van direct naar de website te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:23
Volgens mij is het niet mogelijk om dat te doen. En advertenties op merknaam zijn wel vervelend inderdaad, maar zijn niet al te prijzig toch. En vergis je niet in mensen die vaker op je advertenties klikken. Check in Analytics je 'conversion paths' tot aankoop. Of is het voor het merendeel van je klanten een 'instabuy'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:18:
Het segment heeft de volgende voorwaarden: "Medium: Komt exact overeen met CPC" en "Aantal sessies = 5 of meer".
Maar volgens mij vallen bezoekers met meer dan 5 sessies waarvan 1 sessie via CPC is, ook in dit segment.
Als een bezoeker voor het eerst via CPC je site binnenkomt, en daarna via bookmarks of browsergeschiedenis terugkeert, dan zal Analytics deze sessies inderdaad als CPC-verkeer beschouwen.

Wat betreft je oorspronkelijke vraag, is dat voor zover ik weet niet mogelijk..