Ik zit hier op stage achter een wat oudere PC. i7 920 @ 2.67ghz, ATI HD 4670.
Als ik 'm s'ochtends aanzet, loopt hij vast na het afspelen van (ik denk elk soort) video op internet. Dat is dus in mijn geval muziek via youtube.
Langzaam krijg ik stotters in beeld en geluid, en na een minuut of wat sluit de PC af met een loopend stukje van de laatste seconde, vrij hard en vrij pijnlijk aan de oren. klinkt als: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Na een restart draait de pc, al dan niet echt stil
, de hele dag lekker. Ook als ik de PC opstart, en meteen herstart draait ie ook prima.
Ik neem aan dat dit een videokaart probleem is, maar aangezien het niet mijn PC is, ga ik m ook niet ophalen en dingen als koelpasta controleren.
Voeding is onlangs vervangen, is nu 430W corsair. Zat 450 in, dus dat lijkt me het probleem niet. (oude voeding ging poef!)
Schijven zijn sowieso buiten stelling,
de proc lijkt me ook niet de boosdoener, ondanks dat het een oudere CPU is, is het wel een i7 met 2.7Ghz.
Dus in mijn ogen is het of: hardware matig de videokaart, of software matig.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, en/of weet je een oplossing? Bitte!
Onderdelen vervangen is niet mogelijk, aangezien het ipc. nog prima werkt.
Als ik 'm s'ochtends aanzet, loopt hij vast na het afspelen van (ik denk elk soort) video op internet. Dat is dus in mijn geval muziek via youtube.
Langzaam krijg ik stotters in beeld en geluid, en na een minuut of wat sluit de PC af met een loopend stukje van de laatste seconde, vrij hard en vrij pijnlijk aan de oren. klinkt als: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Na een restart draait de pc, al dan niet echt stil

Ik neem aan dat dit een videokaart probleem is, maar aangezien het niet mijn PC is, ga ik m ook niet ophalen en dingen als koelpasta controleren.
Voeding is onlangs vervangen, is nu 430W corsair. Zat 450 in, dus dat lijkt me het probleem niet. (oude voeding ging poef!)
Schijven zijn sowieso buiten stelling,
de proc lijkt me ook niet de boosdoener, ondanks dat het een oudere CPU is, is het wel een i7 met 2.7Ghz.
Dus in mijn ogen is het of: hardware matig de videokaart, of software matig.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, en/of weet je een oplossing? Bitte!
Onderdelen vervangen is niet mogelijk, aangezien het ipc. nog prima werkt.