(stage) pc crashed/loopt vast met youtube, restart is fix?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Topicstarter
Ik zit hier op stage achter een wat oudere PC. i7 920 @ 2.67ghz, ATI HD 4670.

Als ik 'm s'ochtends aanzet, loopt hij vast na het afspelen van (ik denk elk soort) video op internet. Dat is dus in mijn geval muziek via youtube.
Langzaam krijg ik stotters in beeld en geluid, en na een minuut of wat sluit de PC af met een loopend stukje van de laatste seconde, vrij hard en vrij pijnlijk aan de oren. klinkt als: Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Na een restart draait de pc, al dan niet echt stil O-), de hele dag lekker. Ook als ik de PC opstart, en meteen herstart draait ie ook prima.

Ik neem aan dat dit een videokaart probleem is, maar aangezien het niet mijn PC is, ga ik m ook niet ophalen en dingen als koelpasta controleren.

Voeding is onlangs vervangen, is nu 430W corsair. Zat 450 in, dus dat lijkt me het probleem niet. (oude voeding ging poef!)
Schijven zijn sowieso buiten stelling,
de proc lijkt me ook niet de boosdoener, ondanks dat het een oudere CPU is, is het wel een i7 met 2.7Ghz.

Dus in mijn ogen is het of: hardware matig de videokaart, of software matig.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, en/of weet je een oplossing? Bitte!
Onderdelen vervangen is niet mogelijk, aangezien het ipc. nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou eens je flash of java kunnen updaten, andere browser kunnen proberen, logboeken uitzoeken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-07 13:19
Ik zou ff de IT afdeling inschakelen en om een nieuwe pc vragen/pc laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:56
Wat heb je al getest... Al eens een andere browser geprobeerd? Updates draaien van de soft en hardware etc.

Overigens... het van te voren al uitsluiten van potentiële daders is geen goede manier van het zoeken naar een oplossing ;) Waarom zou een hardeschijf de dader niet kunnen zijn? Maar kan ook RAM zijn... Mijn verdachte zal ook de videokaart zijn zoals je het probleem kort omschrijft, maar je alleen daarop focussen lijkt mij niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bas-r schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:56:
Ik zou ff de IT afdeling inschakelen en om een nieuwe pc vragen/pc laten fixen.
Zo'n groot bedrijf is het niet! Het is iemands oude PC :P
Outerspace schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:53:
Je zou eens je flash of java kunnen updaten, andere browser kunnen proberen, logboeken uitzoeken.
Ik ga eens updates doen idd, maar het vage is dat het zich na 1x opnieuw opstarten in de ochtend niet meer voordoet...

Java staat op update 7, waar ik persoonlijk meer tevreden mee ben dan 8, die (was iig) ruk. Flash op 15, volgens mij ook recent.
MicGlou schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:58:
Wat heb je al getest... Al eens een andere browser geprobeerd? Updates draaien van de soft en hardware etc.

Overigens... het van te voren al uitsluiten van potentiële daders is geen goede manier van het zoeken naar een oplossing ;) Waarom zou een hardeschijf de dader niet kunnen zijn? Maar kan ook RAM zijn... Mijn verdachte zal ook de videokaart zijn zoals je het probleem kort omschrijft, maar je alleen daarop focussen lijkt mij niet slim.
Andere browserd maakt niet veel uit, zoals ik al zei, opnieuw opstarten is tot nu toe de enige oplossing. Zelfs als ik dit van te voren doe (dus na boot meteen opnieuw opstarten 8)7 )

edit: 12Gb 1333mhz ram, lijkt me ook geen probleem.
Als die dit nou 100% van de tijd deed had ik 'm opengehaald, of mijn begeleider (zijn oude PC) lastig gevallen. Maar aangezien een restart het fixed ga ik niet moeilijk lopen doen!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 30-12-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:56
Anoniem: 604128 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:00:
edit: 12Gb 1333mhz ram, lijkt me ook geen probleem.
Als die dit nou 100% van de tijd deed had ik 'm opengehaald, of mijn begeleider (zijn oude PC) lastig gevallen. Maar aangezien een restart het fixed ga ik niet moeilijk lopen doen!
Nu sluit je alweer iets bij voorbaat uit... dat het 12GB 1333mhz RAM is zegt helemaal niets, je zal het toch moeten testen om het zeker te weten. Juist veel 'vage' problemen die niet makkelijk zijn te herleiden of te reproduceren met betrekking tot een instabiel systeem zijn terug te leiden naar het geheugen of de voeding. Vaker dan dat dit met de videokaart of hardeschijf oid gebeurd, dan zijn de symptomen vaak alweer wat duidelijker.

Overigens snap ik het niet helemaal... je wilt de eigenaar van de pc niet lastig vallen, je kan/wil zelf om die reden niet teveel met het systeem doen en een reboot lost de problemen op. Dan rijst bij mij toch wel de vraag: waarom hier wel 'moeilijk' doen? Bij de eigenaar beginnen lijkt mij toch het minst moeilijk. Ik zie nou niet echt wat je verder zou kunnen doen of wat we voor je kunnen beteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:27:
[...]

Nu sluit je alweer iets bij voorbaat uit... dat het 12GB 1333mhz RAM is zegt helemaal niets, je zal het toch moeten testen om het zeker te weten. Juist veel 'vage' problemen die niet makkelijk zijn te herleiden of te reproduceren met betrekking tot een instabiel systeem zijn terug te leiden naar het geheugen of de voeding. Vaker dan dat dit met de videokaart of hardeschijf oid gebeurd, dan zijn de symptomen vaak alweer wat duidelijker.
Alleen wat zou het ram hier mee te maken kunnen hebben? (onkunde, geen opmerking).
MicGlou schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:27:
Overigens snap ik het niet helemaal... je wilt de eigenaar van de pc niet lastig vallen, je kan/wil zelf om die reden niet teveel met het systeem doen en een reboot lost de problemen op. Dan rijst bij mij toch wel de vraag: waarom hier wel 'moeilijk' doen? Bij de eigenaar beginnen lijkt mij toch het minst moeilijk. Ik zie nou niet echt wat je verder zou kunnen doen of wat we voor je kunnen beteken...
Ik had gehoopt op een makkelijke oplossing, eigenlijk. Als het software matig is, kan ik het zelf prima oplossen. Ik hoop dus buiten hem om het probleem te kunnen oplossen, aangezien hij gewoon moet werken (net als ik btw, dus een dag een computer uit elkaar halen is niet echt een optie, dan maar gewoon die herstart!)

TLDR: ik zocht een makkelijke oplossing, of iemand die dit probleem herkent.

Dat het de videokaart is is idd een aanname, en geen duidelijke conclusie, het zou ipc net zo goed de voeding kunnen zijn, zoveel ervaring heb ik niet met dit soort fouten, maar er is niet zomaar tijd en 'geld' om even dingen te vervangen om te kijken wat wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 604128 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:36:
[...]

Alleen wat zou het ram hier mee te maken kunnen hebben? (onkunde, geen opmerking).
Alles :P
Als de pc "0000000" wil wegschrijven, en je ram er vervolgens "01001000" van maakt, gaat er redelijk wat fout :P
Alleen dan zou ik wel continu crashes verwachten, en niet specifiek 1 per dag. maar dat geld voor alles eigenlijk.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:40:
[...]

Alles :P
Als de pc "0000000" wil wegschrijven, en je ram er vervolgens "01001000" van maakt, gaat er redelijk wat fout :P
Alleen dan zou ik wel continu crashes verwachten, en niet specifiek 1 per dag. maar dat geld voor alles eigenlijk.
Idd, en het vervelende is ik krijg geen bluescreen of foutmelding. Hij loopt echt vast. 8)7
Pagina: 1