Ervaringen - Onderdelen bestellen bij verschillende webshops

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trueliez
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
Beste Tweakers-leden,

Met een ruim budget van 1400 euro sta ik nu op het punt om mijn PC build in losse onderdelen te bestellen. Omdat het om een redelijk hoog bedrag gaat, ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik het bij 1 of meerdere webshops bestel. Ik kon m'n build al 3 weken terug bestellen maar ik wil mijzelf eerst heel goed informeren voordat ik online betalingen ga doen. Uit gemak wilde ik bijvoorbeeld eerst alles bij Alternate bestellen maar nadat ik hier op Tweakers een aantal slechte reviews heb gelezen over hun slechte 'after-sales' beleid ben ik daar toch van afgestapt.

Ik heb hier ook een wenslijstje gemaakt en ik kwam er pas gisteren achter dat je de bestelkosten kan berekenen, super handig :)

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten m.b.t. pc onderdelen bestellen bij verschillende webshops. En of dit bevalt of niet.

Cheers!

trueliez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Of je dit wilt/moet doen ligt volgens mij helemaal aan jezelf.

Ik heb het destijds gedaan omdat niet elke winkel alles wat ik zocht op voorraad had.
Moet je voor iedere bestelling apart de bezorgkosten betalen dan ben je soms goedkoper uit door alles bij 1 winkel te bestellen.

Ik denk dat je dit heel goed voor jezelf kunt nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:33
Gewoon voor de goedkoopste optie gaan, let hierbij wel op shopsurveys en levertijden van producten.

Ikzelf haal het meestal allemaal bij één shop, maar dat is meer omdat hij in het dorp van mijn ouders zit. (Is makkelijker/sneller met garantie kwesties ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:55
Sowieso opletten dat de meest kritische onderdelen (grootste kans op defecten) bij een webshop vandaan komen die goede reviews heeft. Processors gaan of zijn zelden stuk, dus daarvoor kan je - als het genoeg scheelt - bij een mindere webshop bestellen. Moederbord, voeding, grafische kaart zou ik bij een 'betere' shop bestellen.

Wat je ook kan doen: maak een bestellijst bij 1 webshop en vraag voor de totale lijst een offerte. Azerty heeft daar zelfs een serviceknopje voor en dat scheelde mij afgelopen week een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Ik had een keer een groot aantal onderdelen besteld bij Azerty, toen één kritisch onderdeel (bepaald moederbord) niet meer leverbaar bleek bood Azerty aan om de hele order te annuleren - een mogelijkheid die je verliest als je meerdere webshops gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is niet iets wat in het Shopping Forum hoort. Aankoopbeslissingen zul je zelf moeten nemen, en of het handiger is om bij een of meerdere webshops te kopen, is niet iets waar algemene "regels" voor zijn. Check de shopreviews, en check of de webshop netjes omgaat met de Wet Kopen op Afstand, en ga niet uit van de voorraadindicators. Een beller weet het sneller :)

Ik hang hier echter wel een slotje aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.