Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Microsoft NAV2009R2] Inactieve sessies

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Op mijn werk draaien we Microsoft NAV 2009R2 en wij hebben daarvoor een aantal userlicenties aangeschaft. Nu is het zo dat een aantal gebruikers per ongeluk meerdere schermen aan laten staan, of hun NAV scherm open laten staan terwijl ze deze niet gebruiken. Je zit dan al snel aan het maximale concurrent (gelijktijdige) users, terwijl deze eigenlijk helemaal niet in gebruik zijn. Normaal gesproken koop je natuurlijk extra licenties, maar we hebben er al genoeg, alleen gebruikt men ze niet goed. Ik krijg dit er ook niet fatsoenlijk in en moet dus steeds langs gebruikers lopen om aan te geven dat ze NAV moeten afmelden.

Is er een handig tooltje / programma, te koop / te installeren dat ervoor zorgt dat inactieve sessies na X minuten automatisch worden afgesloten?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als opvoeden niet voldoende helpt zorgen dat men de rekening gepresenteerd krijgt.

Dus offerte vragen voor extra licenties, zorgen dat kosten hiervoor intern over de afdelingen/gebruikers kunnen worden doorbelast en de juiste leidinggevenden laten weten dat men kan kiezen uit 2 opties:

1) De concurrent licenses op de juiste wijze gebruiken
2) De rekening voor extra licenties accepteren

Overige zaken als rondlopen en gebruikers op de vingers tikken is dan geen taak voor jou maar voor diegenen die optie 1 prefereren.

Ik ken het product NAV2009R2 niet echt maar een meer technische oplossing (hoewel de investeringskosten veel hoger kunnen zijn) : Je zou het nog kunnen aanbieden als Remote App via een Terminal Server en dan idle sessies van langer dan x minuten automatisch afmelden. Dan bereik je wellicht ook wat je wilt.