Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gezocht voor aankoop werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoelt voor mijn eigen zaak, een webbureau. Ik gebruik dus programma's zoals filezilla, photoshop en netbeans. Netbeans en photoshop zijn in deze wel de zwaardere programma's. Het hoeft niet een grafisch perfecte laptop te zijn, photoshop gebruik ik namelijk zelden op die laptop. Een laptop met Windows 8/8.1 zou ik wel fijn vinden, aangezien ik dit ook op mijn desktop heb. Wat ik wel wil hebben is een snelle laptop, kan namelijk niet omgaan met lang wachten op programma's lid. Intel I5 of I7 is daarom wel een vereiste, maar een ander merk (bijvoorbeeld AMD oid) is ook geen probleem, wanneer de snelheid maar goed is!

Wat is je budget?
Budget zou ik liever onder de 600 houden. Maar rond de 650 is ook nog wel acceptabel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop is vooral voor thuisgebruik. Ik heb hem dus vaak op mijn schoot en werk ook het liefst zonder netstroom, dus lange accuduur zou wel fijn zijn. Een dunne laptop vind ik mooi, en eigenlijk ook wel erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Gezien mijn ervaring met alleen toshiba is het voor mij moeilijk te zeggen welk merk ik zou willen. Ik sta daarom erg open voor andere merken en ervaringen.

Voor vragen reageer gerust, ik kijk erg uit naar jullie reacties.

Greetzz

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand voor mij een advies? :(

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
eerst moet je tonen dat je iets zelf hebt gevonden. Je moet ons niet gewoon aan het werk zetten...

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
je budget is 600 excl btw?

aangezien het geen hele speciale wensen zijn zou je eens bij dell kunnen kijken bij de zakelijke laptops.
Gaat de laptop niet mee naar klanten? Want je geeft aan de laptop zakelijk te willen gebruiken maar vooral op de accu. (gebruik op de bank etc)

Wat ga je er nog meer mee doen? Je boekhouding of gebeurt dat weer op de desktop die je hebt staan?

...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb al wel wat onderzoek gedaan en had zelf deze laptops gezien. Misschien dat iemand mij hier iets over kan vertellen, ongeacht of je er ervaring met deze laptop hebt of niet.

Kan iemand mij hier iets over vertellen?
- Asus F550LDV-XX849H
- Acer aspire E1-572-7450

Ik weet niet precies of dit wat is, of het een goede laptop is. Kan iemand mij hier wat informatie over geven? Of over de specificaties?

De laptop zal soms mee gaan naar klanten, enkel duren deze afspraken vaak niet langer dan een uurtje. Vaak maak ik dan ook gebruik van mijn tablet.

De boekhouding gebeurd inderdaad op de desktop, maar zal ik soms uitvoeren op de laptop.

Ik hoor graag van iemand.

Greetz

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:19
U wilt een "guide" voor de "best buy" voor ongeveer 600 euro?
reviews: Laptop Best Buy Guide: december 2014
:P

Gezien het voorstel pricewatch: Acer Aspire E1-572-74504G50Mnkk
zou ik zelf pricewatch: HP 15-r080nd kiezen en er een SSD in zetten. Je hebt dan wel een i5, maar met een SSD wat mij sneller lijkt als een i7 met HDD.

Verwijderd

Topicstarter
Sic123 bedankt voor je reavtie!

Als ik lees over de "best buy guide" dan lees ik dat de accuduur nog niet geweldig is. Betreft de specificaties vraag ik me dan ook af wat het verschil is met mijn modellen en de best buy guide model.

De ssd in de andere laptop zetten is niet echt handig voor mij, gezien het feit dat ik er niet graag in wil sleutelen.

Is mijn voorgestelde asus en/of acer niets? Vind zelf de asus namelijk heel mooi en lijkt me een prima laptop. Maar weet niet hoe jullie professionals er tegenaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:

Ik zie hier ( http://www.mediamarkt.nl/...3,1476767.html?langId=-11 ) een AMD processor, en is ten opzichte van andere laptops is deze goedkoper, maar wel sneller (lijkt het volgens de specificaties)

Kan iemand mij iets vertellen over AMD en Intel i5/I7.? Zitten hier bijvoorbeeld voor en nadelen bij?

Ik hoor graag iets

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Waarop baseer je dat deze AMD sneller is? Kloksnelheid van de processor zegt eigenlijk niet zo heel veel over hoe snel de processor daadwerkelijk is. AMD is vaak wat hoger geklokt dan Intel maar presteert over het algemeen minder per core. AMD is daarentegen goedkoper. De i5 en i7 in de voorgenoemde laptops zijn wel degelijk een stuk vlotter. Als je nieuwsgierig bent hoe processoren ten opzichte van elkaar presteren is dit ook vrij eenvoudig te googlen :P
De processor in het hierboven genoemde exemplaar is zeker geen snelheidsmonster, maar daar is de prijs dan ook naar. Aangezien je aangeeft photoshop te gebruiken, zijn de i5 en i7 absoluut sneller nu dit vooral een CPU heavy aangelegenheid is. Daarentegen moet wel worden opgemerkt dat de AMD processoren vaak een krachtigere IGPU hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Maar al met al is het dus verstandiger om een i5 of i7 te kiezen?

Dit zou dus qua prijs en specs eigenljjk perfect zijn? http://www.mediamarkt.nl/...3,1556911.html?langId=-11

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:59:
Maar al met al is het dus verstandiger om een i5 of i7 te kiezen?

Dit zou dus qua prijs en specs eigenljjk perfect zijn? http://www.mediamarkt.nl/...3,1556911.html?langId=-11
Das best een nette prijs voor die specs ;)

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27

StrongArmLance

Endless flow

Denk dat dat de beste is die je voor die prijs gaat vinden.

• WouterL
Hoewel je wel degelijk ziet dat er concessies zijn gemaakt op het scherm en ram. Deze laptop gaat voor photoshop gewoon zwaar ongeschikt zijn door het erg matige tft paneel met lage resolutie laat.

[ Voor 42% gewijzigd door WouterL op 04-01-2015 13:07 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Wouter lucassen schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:05:
Hoewel je wel degelijk ziet dat er concessies zijn gemaakt op het scherm en ram. Deze laptop gaat voor photoshop gewoon zwaar ongeschikt zijn door het erg matige tft paneel met lage resolutie laat.
Absoluut, maar wat wil je voor dit geld...
Misschien als je 600 excl btw mag nemen dat je met een normale pc op de proppen kunt komen, maar voor dit geld is het 'of prestaties, of scherm.

In de TS staat ook dat hij Photoshop nauwelijks gebruikt. Dan denk ik serieus dat dit de beste optie is, als de RAM te weinig blijkt te zijn kan je relatief financieel verantwoordelijk er wat extra's bij zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 04-01-2015 13:11 ]

• WouterL
Waar je voor photoshop denk ik veel beter een i5 met een hd paneel hebt. Dit scherm is echt niet best.

Edit: weinig maar ook totaal ongeschikt.
De laptop hieronder lijkt me ook een prima keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door WouterL op 04-01-2015 13:15 ]

• WouterL

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Die i5 ultra low voltage is vrij traag. Daarnaast heeft die andere tenminste een dedicated gpu

[ Voor 41% gewijzigd door StrongArmLance op 04-01-2015 13:21 ]

• WouterL
Deze i5 is rap genoeg voor de taken die beschreven worden in de TS. Bovendien is deze processor mooi zuinig. Deze heeft inderdaad geen dedicated GPU, maar je kan je afvragen wat de meerwaarde is van een dedicated GPU. Altijd mooi meegenomen natuurlijk en helpt zeker mee.

Vooral het scherm is echt een stuk beter, waarom het me een betere koop lijkt. Ook krijg je op de koop 2GB aan ram extra. Ik denk dat het uiteindelijk met dit budget gaat om concessies maken :P

[ Voor 34% gewijzigd door WouterL op 04-01-2015 13:51 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Wouter lucassen schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:46:
Deze i5 is rap genoeg voor de taken die beschreven worden in de TS. Bovendien is deze processor mooi zuinig.
Zuinig: Ja. Maar uit ervaring weet ik dat deze i5 icm met een normale hd tenenkrommend is.

Maar goed, ik neem aan dat de TS zelf wel kan beslissen wat voor hem het meest uitmaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door StrongArmLance op 04-01-2015 14:06 ]

• WouterL
Ik denk eigenlijk dat de snelheid die meneer in de TS beschrijft eerder past bij het hebben van een degelijke ssd. helaas is dat binnen dat budget amper mogelijk.

note: Ook al geef je aan niet graag te willen sleutelen aan je laptop, het plaatsen van een SSD is vaak een erg eenvoudige ingreep en doet de snelheid van je laptop veel goeds.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Wouter lucassen schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:46:
Vooral het scherm is echt een stuk beter, waarom het me een betere koop lijkt.
???
Volgens deze review is het anders een behoorlijk slecht scherm: http://www.notebookcheck....book-Review.124524.0.html

• WouterL
Voor die prijs range niet echt, en een pareltje vergeleken met dat eerder genoemde tft TN panel.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
De Z50 heeft in ieder geval wel een fatsoenlijke resolutie, maar voor de rest is het net zo slecht als de F550: http://www.notebookcheck....8D-Notebook.101981.0.html

Dan kun je nog beter voor een Lenovo Thinkpad E540 gaan. Dan heb je een beter toetsenbord, een mat scherm en kun je naar wens configuren op de website van Lenovo.

[ Voor 30% gewijzigd door wappiewappie op 04-01-2015 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor jullie reacties.

Inderdaad ik gebruik photoshop zelden, en is vaak ook meer voor werkzaamheden waarbij ik dingen moet knippen.

Om even op de tft-lcd terug te komen; is dit drastisch slecht en ongebruikelijk? Of simpelweg niet geschikt voor echte ontwerpers, maar wel voor normaal pc-gebruik?

Is de helderheid wel goed? Of heeft dat ook te maken met tft-lcd?

• WouterL
Tft panelen hebben vaak slechte kijkhoeken en matige kleurweerwage. Ze zijn dan ook ongeschikt voor photoshop. Dat betekent niet dat ze voor normaal gebruik perse ongeschikt zijn nee, hoewel een fhd ips scherm of in ieder geval een fhd tft tn scherm een stuk mooier is. Zelf vind ik de resolutie van 1378*768 in combinatie met tft tn gewoon niet toereikend maar dat is persoonlijk. En nee tn panelen zijn zeker niet ongebruikelijk in die prijsklasse.

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 05-01-2015 01:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke weet ik even voldoende. Hartelijk dank iedereen voor de tips!

Mijn keuze is dus op de asus gevallen, ondanks het scherm. Het is namelijk meer voor programmeren als voor photoshoppen.

Nogmaals bedankt iedereen.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:04:
Oke weet ik even voldoende. Hartelijk dank iedereen voor de tips!

Mijn keuze is dus op de asus gevallen, ondanks het scherm. Het is namelijk meer voor programmeren als voor photoshoppen.

Nogmaals bedankt iedereen.
d:)b prima keuze
Pagina: 1