Goede combat (WW2) flight sim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Hallo iedereen,

Ik speel met het idee om een leuke flight sim rig te bouwen: hotas, pedals, trackIR,... Het complete pakket. Nu, vooraleer ik al m'n geld over de balk gooi wil ik eerst is informeren hoe het er momenteel voor staat met de flight sim community op pc, en dan specifiek de combat flight sim community. En als ik helemaal kieskeurig mag zijn, de WW2 combat flight sim community. Want dat is eigenlijk waar ik naar op zoek ben, een leuke wereldoorlog 2 sim die futureproof is, vette content biedt en, ook niet onbelangrijk, online het nodige plezier kan verzekeren.

Momenteel denk ik aan IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad en War Thunder. IL2 biedt sowieso kwaliteit, dat weet ik van hun vorige versies (al was Cliffs of Dover niet je dat). Weet iemand hoe het gesteld is met hun laatste telg, Battle of Stalingrad? Krijgt precies wel goede reviews en op basis van youtube-filmpjes ben ik best enthousiast. Alleen vraag ik me wel af hoe het online gesteld is?

Tweede optie is War Thunder. Die speel ik momenteel in de Arcade version en qua graphics/performace: top! Nu vraag ik mij af of de simulator mode zich kan meten met een game als pakweg IL-2. En hoe zit het daar met de activiteit? Had gehoord dat die toch een pak minder zou zijn dan in arcade...

Beste tweakers, mag ik jullie alvast bedanken voor mogelijke antwoorden! Nog één prettige dag verder!

B.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
Grmlz op youtube vliegt voornamelijk simulator battles met war thunder.

https://m.youtube.com/results?q=grmlz&sm=1

Dit is misschien iets te modern voor je,
maar daar zitten veel sim pilots tussen die je op ideeën kunnen brengen.

Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator

[ Voor 24% gewijzigd door MaXeRs op 30-12-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zoekt Aces High :)

http://www.hitechcreations.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO War Thunder is geen sim, maar een leuk spel waarin je toevallig in een vliegtuig zit.

Il-2 begint al een beetje op een sim te lijken, maar nog steeds erg arcade. Plusplunt van de IL-2 series is wel dat het op dit moment de meeste immersion te bieden heeft als het gaat om het WW2 gevoel. Maps, Flak, AI ground units.

Als je echt hardcore wilt simmen zal je bij de WW2 kisten van DCS uitkomen. Die kisten koop je los.
Probleem is dat er op dit moment nog geen WW2 map of iets dergelijks is. Volgens de planning komt in mei 2015 de Normandy map uit met bijbehorend WW2 units.

Tot die tijd kan je dan de verschillende prop kisten eigen maken. Op dit moment zijn er wel wat DCS WW2 servers, maar nogmaals, het is niet meer dan met WW2 kisten in een moderne omgeving vliegen.

Dit is de DCS thread van tweakers. Genoeg mensen om je verder te helpen met DCS of samen online te vliegen. Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:00
Wat Slam zegt, neem een kijkje in het DCS topic :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Over Aces High heb ik al wel het een en het ander gelezen. Ik heb wat gameplay bekeken op youtube en ik moet eerlijk zeggen, voor mij zijn de graphics net iets te gedateerd. Gameplay gaat bij mij altijd boven graphics maar iéts mag het toch hebben voor mij.

Over DCS heb ik ook al veel gehoord/gelezen. Als ik die Mustang bijvoorbeeld bekijk op youtube, damn... echt supervet. Ik dacht dat de cockpits in Sturmovik er al vet uitzagen maar DCS lijkt nog een stap verder te gaan.

Met de War Thunder Simulator heb ik geen ervaring maar IL2 'erg arcade' noemen? Misschien heb je wel gelijk hoor maar ik dacht altijd dat IL2 op 'full simulator' toch al behoorlijk 'simulator' was hoor. :p Maar nogmaals, ik kan mij vergissen.

In ieder geval, ik ga m'n licht is opsteken in het DCS-topic. Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1