Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571825

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb mijn geheugen uitgebreidt naar 8gb door 1 van de 2 lege sleuven te vullen met 4 gb. Nu lees ik helaas alleen dat er geadviseerd wordt om 2x2 gb te plaatsen...is het een verschil met wat ik heb gedaan in prestaties?
wat ik ook vreemd vond was dat er bij fysiek geheugen nu keurig 8Gb staat, maar dat geheugengebruik op ook bijna 8 gb, namelijk meestal rond de 7,5. Toen dat fysiek beschikbare 4 gb was stond deze vaak op 3,9. dus nu lijkt hij weer bijna vol, ofsnap ik hier iets niet.. :?
ook staat er bij gelezen gegevens nu 4 gb en geschreven 500mb, dat was toch page in en page out vroeger? als dat zo is dan is de verhouding toch te hoog?
Zoalsjullie lezen weet ik het net niet allemaal maar een beetje. ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen :)
en ohja, hij werd ook nog trager na de upgrade naar Yosemite, ook vreemd..maar ook bij vorig besturingssysteem was hij al trager geworden.

imac 2011 21,5 inch 2.5 ghz i5 nu met 8GB over 3 sleuven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In geval van 3 modules is de kans dat hij het geheugen in singlechannel draait, wat je een performance hit zal geven (al is die niet schrikbarend). Kan zijn dat je alsnog dualchnanel draait, maar dat zou je even moeten checken (geen idee of er een OSXversie is van CPU-Z, maar daarmee zou je het kunnen zien). In geval van singlechannel en geheugenintensieve taken ga je waarschijnlijk wel wat van verlies in snelheid merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 571825

Topicstarter
ok, thanks. hij draait nu goed dus dan laten we het zo!