SSD aansluiten op een nieuwe PC.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645165

Topicstarter
Mijn huidige SSD gebruikt als C drive. Als ik straks mijn nieuwe PC heb (met natuurlijk andere hardware) hoe moet ik dan te werk gaan?

Kan ik gewoon mijn SSD aansluiten, in windows gaan in safe mode, drivers installeren en klaar is kees?

Nog een ding. Op het moment heb ik een dell editie van windows op mijn C drive staan. Zal die OS ook werken op computers die niet van Dell zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 645165 op 29-12-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 07:36
Mijn ervaring:

This is not a dell.... |:(

geen windows, maar mischien heb je geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37
Windows zou misschien wel werken. Maar zeer aan te raden, om gewoon opnieuw Windows te instaleren.
En volgens mij is het niet legaal om op je huidige Windows op de nieuwe te instaleren, helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 29-12-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met Dell wens ik je succes. Met een random OEM setup heb ik wel eens een SSD overgezet en dat werkte redelijk foutloos. Schone installatie blijft het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
theHoff schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:00:
Met Dell wens ik je succes. Met een random OEM setup heb ik wel eens een SSD overgezet en dat werkte redelijk foutloos. Schone installatie blijft het best.
Dan moet ik eerst mijn shizzle backuppen en formateren. Hoe kom ik dan in windows? Via safe mode?

Btw, ik heb geen cd-rom drive. Kan ik windows installeren via usb?
freaky35 schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:59:
Windows zou misschien wel werken. Maar zeer aan te raden, om gewoon opnieuw Windows te instaleren.
En volgens mij is het niet legaal om op je huidige Windows op de nieuwe te instaleren, helaas.
Volgens mij is dat legaal. Ik heb er toch voor betaald. Zou wel heel raar zijn dat ik telkens een nieuwe windows licentie moet kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 645165 op 29-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Anoniem: 645165 schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:39:
[...]

Dan moet ik eerst mijn shizzle backuppen en formateren. Hoe kom ik dan in windows? Via safe mode?

Btw, ik heb geen cd-rom drive. Kan ik windows installeren via usb?

[...]

Volgens mij is dat legaal. Ik heb er toch voor betaald. Zou wel heel raar zijn dat ik telkens een nieuwe windows licentie moet kopen.
Welke versie van je shizzle heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
theHoff schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:08:
[...]

Welke versie van je shizzle heb je?
Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 645165 schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:39:
[...]
Nieuw opslagmedium mag wel, nieuw moederbord wordt problematischer. Dan heb je in feite een nieuwe pc, wat met een OEM licentie die je bij een Dell krijgt niet mag. Het kan zijn dat er ook een authentication in het BIOS van je oude moederbord zit ingebakken. Je hebt er ook niet voor betaald. Een OEM licentie is een stuk goedkoper dan de complete retail versie.

Zie ook
Q. Can a PC with an OEM Windows operating system have its motherboard upgraded and keep the same license? What if it was replaced because it was defective?

A. Generally, an end user can upgrade or replace all of the hardware components on a computer—except the motherboard—and still retain the license for the original Microsoft OEM operating system software. If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect, then a new computer has been created. Microsoft OEM operating system software cannot be transferred to the new computer, and the license of new operating system software is required.If the motherboard is replaced because it is defective, you do not need to acquire a new operating system license for the PCC as long as the replacement motherboard is the same make/model or the same manufacturer's replacement/equivalent, as defined by the manufacturer's warranty.
bron

Disclaimer, dit verhaal geld voor W7. Voor W8 is Microsoft een stuk soepeler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:39:
[...]

Nieuw opslagmedium mag wel, nieuw moederbord wordt problematischer. Dan heb je in feite een nieuwe pc, wat met een OEM licentie die je bij een Dell krijgt niet mag. Het kan zijn dat er ook een authentication in het BIOS van je oude moederbord zit ingebakken. Je hebt er ook niet voor betaald. Een OEM licentie is een stuk goedkoper dan de complete retail versie.

Zie ook

[...]

bron

Disclaimer, dit verhaal geld voor W7. Voor W8 is Microsoft een stuk soepeler geworden.
Of ik kan een torrent downloaden. Volgens mij is Windows downloaden legaal zolang je maar je eigen licentie gebruikt. Ik vraag me af of ik dan mijn Dell licentie kan gebruiken

Edit: ik lees het al. Dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
theHoff schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:00:
hoe kan ik hem overzetten? Ik wil dat eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Overzetten of opnieuw installeren, het is allemaal hetzelfde, Windows gebruiken met een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Anoniem: 645165 schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:03:
[...]
hoe kan ik hem overzetten? Ik wil dat eerst proberen.
Windows 7 gaat het lastig bij worden, dat heb ik nooit aan de praat gekregen. Windows 8 meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Sysprep /audit , en de nieuwe drivers toevoegen
Sysprep /generalize

Moet je opnieuw activeren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Laatst online: 21:07
Dat gaat niet legaal lukken.
Bij het activeren van je Windows versie is een controlegetal gemaakt uit alle hardware die je hebt.
Als je nu met alle nieuwe hardware (alleen de SSD is hetzelfde) Windows opnieuw activeert, wordt een nieuw controlegetal gemaakt. Dat zal enorm afwijken van het reeds bij Microsoft opgeslagen controlegetal, waardoor het activeren wordt geweigerd.
De normale workaround is om dan te bellen met Microsoft: als je aannemelijk kunt maken dat bv. je moederbord defect is geraakt / is vernieuwd, zouden ze het kunnen toestaan.
In jouw geval zit je buiten de licentievoorwaarden en zul je een nieuwe Windows versie moeten kopen als je legaal verder wil.

En nee, je Windows Operating Systeem hoort volgens de licentievoorwaarden bij je oude PC en niet bij een volgende. Je hebt daarvoor dus niet "al betaald". Helaas. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, thanks. Helaas heb ik geen zin om telkens een nieuwe licentie te kopen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 645165 op 30-12-2014 17:15 ]

Pagina: 1