Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wi-Fi Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 10:16
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, Ik ben in november van Provider geswitcht van de KPN naar Caiway glaszvezel.
Daar heb ik speciaal een nieuwe router voor aangeschaft de TPL archer C7 v2.
In het begin werkte alles prima, Wi-Fi signaal was goed en de data overdracht snel haalde beneden nog 75Mb, maar naar een paar dagen begon te Wi-Fi slecht(er) te werken terwijl de internet bekabeld verder geen problemen kent (haal nog steeds 220 Mb zowel up als down waar de adviessnelheid 200 Mb is. ping is 3ms)
Haal nu als ik ernaast zit als het al werkt maar 4-8 Mb als er uberhaupt al data door komt vaak opent die de pagina niet eens zelfs als er vol signaal is.

Het geen wat ik zelf geprobeerd heb om het op te lossen is:
- Heb met de kanalen gespeeld maar automatisch bleek steeds het beste.
- Wi-Fi versterker gekocht Tp-link TL-WA850RE
- Wi-Fi dongle gekocht Tl-WDN3200 (die de 2,4GHZ en 5GHZ ondersteunt)
- Ik heb de router teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en de opnieuw de router geupdate met de laatste update.
- En natuurlijk gegoogled maar die problemen refereerde vooral naar de V1 router en waren opgelost met de laatste update.

Heeft iemand nog een idee wat er fout kan gaan?

Verwijderd

Probeer eerst het goed werkend te krijgen op 2,4 GHz. Maak voor de 5 Ghz een andere SSID aan, en een exotisch wachtwoord, maar geef deze NIET aan de laptop / PC.

Alleen op 2,4 GHz connecten. Kijk eens hoe dat gaat. Daarna precies andersom. Blokkeer 2,4 GHz, met een fout wachtwoord, en laat 5 Ghz WEL connecten. Kijk eens hoe dat loopt.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Interessant. heb zelf met Archer C7 sinds gisteren (andere plek in het huis) ook het probleem dat wifi netwerk instabiel is (overigens alleen met smartphones en ipads is mijn indruk..). Ik ga dit topic volgen!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Zitten je buren niet toevallig op precies dezelfde kanalen?

Download een wifi analyser op je telefoon en check welk kanaal vrij is.

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Twee mensen met dezelfde problemen. Niet toevallig allebei een update geinstalleerd van de firmware ofzo?

• Smithkj
Ik heb met kanalen geëxperimenteerd. Maar het gebeurt ook op 5 GHz, ik ben de enige met 5ghz netwerk (inssider). Heb nu even bij wijze van proef 5ghz uit gezet.

Tav de firmware: nog nooit ge-update. Ik ga morgen maar wel even kijken of dat n optie is. Ik kan me ook nog voorstellen dat t aan de utp kabel ligt naar de router toe, maar herken geen internetproblemen op andere (wired) devies. Iemand idee hoe ik dat kan testen?

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Ik kan me ook nog voorstellen dat t aan de utp kabel ligt naar de router toe, maar herken geen internetproblemen op andere (wired) devies. Iemand idee hoe ik dat kan testen?
Je geeft aan dat het bekabelde netwerk nergens last van heeft. Je kunt perikelen rondom kabels daardoor uitsluiten, alsmede problemen rondom je modem...

Wifi is hier dus zeker weten de boosdoener. Heb je reeds verschillende apparaten geprobeerd te reproduceren? Hoe ging dat? En is er recentelijk draadloze apparatuur aangeschaft of ingeschakeld bij jullie thuis? Of bij de buren? Wellicht zit er een stoorzender in de lucht.

• Smithkj
Het is niet mijn bedoeling trouwens om dit topic te hijacken :)

Maar ik heb firmware geüpgrade. Het netwerk is zover ik kan inschatten volledig stabiel en draadloos lijkt het op de laptop ook goed te doen. Het gaat dan vrees ik toch om onze verzameling apple producten. Rare is wel dat ik hier tot afgelopen zondag nooit problemen mee had, tot we de router 2 meter hebben verplaatst (naar een betere plek).

Ik ga nog wel even experimenteren met kanalen e.d.

• Jacco-M
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 10:16
Ik heb nu een Wi-Fi analyseerder gedownload die zegt dat kanaal 1 en 14 de beste zijn gevolgd door 11, als ik ga testen is 1 echt waardeloos haal ik maar 1 mb beneden. als ik hem op 11 zet haal ik het beste resultaat ca 38mb waar ik zeker mee kan leven bedenkenden dat ik dan op de benedenste verdieping zit en de router op zolder staat. kanaal 13 dichtst bij 14 levert een minder resultaat. Alleen kan het dat kanaal 14 er niet tussen staat?

Verder vangt de Wi-Fi analyseerder maar 5 andere netwerken op waarvan de 5G variant van deze router er 1 is. daar zijn alle kanalen het zelfde kwa kwaliteit, ook omdat er niemand anders een 5G signaal uitzend.

Ik kan verder nog niet beoordelen of het stabieler is maar de snelheid lijkt wel hoger op deze manier.

Firma is de laatste. en Haik01 de router splitst de signalen al op in twee verschillende namen maakt dit nog uit?

edit zal het nog uitmaken als ik ondanks dat er geen verschil in de kanalen van 5g zit nog uitmaken of ik een kanaal vastzet voor dat signaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Jacco-M op 30-12-2014 20:31 ]

• Smithkj
Bij mij ligt het toch aan WiFi: ook de verbinding met de router valt regelmatig weg. Heb nu geprobeerd hoe t gaat zonder 5ghz, alleen 2,4. Maar nog niet erg goede resultaten. Lijkt beetje knipperlicht modus en heb hier nooit eerder last van gehad... Morgen dan misschien toch de router weer verplaatsen...

Verwijderd

Router niet verplaatst? Of iets tussen de router en de plek van verbinden ingezet?
Pagina: 1