Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een Sitecom WLA-7100 Wi-Fi-adapter voor mijn PC die ik specifiek heb gekocht om op 5GHz te draaien (ik heb 120Mbit internet en wil dus graag wireless N of wireless AC). Het probleem is echter dat wanneer ik mijn modem (Ubee EVW3226 van UPC) op 5GHz zet, mijn adapter het netwerk niet meer ziet. Andere apparaten zoals mijn laptop en telefoon zien het netwerk wel en kunnen moeiteloos overschakelen.

Ik ben al uren beziggeweest met pielen in de settings (properties voor de netwerk adapter -> Client for Microsoft Networks -> Configure -> Advanced). Door de Wi-Fi-modus van 'auto' te wijzigen naar 802.11a/n is het me een paar keer gelukt om toch te connecten met mijn netwerk, maar ik krijg het niet meer werkend.

In mijn modem staat het 5GHz-kanaal op 802.11a/n mixed modus.

Iemand enig idee waarom een apparaat dat specifiek voor 5GHz is gemaakt zoveel problemen oplevert en hoe ik het fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk kanaal nummer staat je Ubee modem als deze op 5 GHz staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Automagisch. Ik heb hem ook al handmatig op een kanaal gezet maar dat hielp niet. Ik heb overigens vrijwel geen last van andere wifi-netwerken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet hem eens op een kanaal tussen 36 t/m 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vet! Dat werkt (of lijkt tot nu toe iig te werken, het netwerk was netjes zichtbaar) :) Vaag probleem.

De snelheid is nog niet helemaal optimaal, speedtest doet nu 100/5 ipv 120/12, maar misschien komt dat door drukte in het flat. Vanavond laat nog eens proberen en eventueel spelen met het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, het internet blijft wel 'sloom' (eerdergenoemde 100/5). Iemand nog ideeën over hoe ik het op kan krikken? De bandwidth van m'n modem staat op 20MHz / 40MHz, ik heb alle kanalen onder de 64 geprobeerd maar ze zijn allemaal traag.

Ik kan maar 1 ander Wi-Fi-netwerk vinden. Lijkt me dus dat storing op het kanaal niet de oorzaak is?

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 29-12-2014 23:27 ]

Pagina: 1