Nieuw project maken met CodeBlocks lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:07
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Ik heb een tutorial gezien op YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=199nDutKz-A),
en ik heb CodeBlocks geïnstalleerd, maar als ik een nieuw project wil maken, staat er: Couldn't create the project directory. Ik wilde een Console Application maken, daarna heb ik C++ ingesteld, en het een naam gegeven, en daarna krijg je nog iets wat je moest instellen, dat was bij mij hetzelfde als diegene op youtube had, en toen ik op finish klikte, stond er dus dat het niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beetje erg weinig informatie zo, maar met welk OS werk je en met wat voor account?

En waarom denk je zelf dat het niet werkt? Wat heb je geprobeerd daaraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
AktiveHate schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:47:
Beetje erg weinig informatie zo, maar met welk OS werk je en met wat voor account?

En waarom denk je zelf dat het niet werkt? Wat heb je geprobeerd daaraan te doen?
Ik heb Windows 8 en werk als administrator.
Ik heb geen idee waarom het niet werkt, ik heb het programma nooit eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In welke map probeer je het project aan te maken?
De jongen in het voorbeeld doet het in zijn program files map, Windows 8 kan daar moeilijk mee doen.
Probeer het eens in je documenten map (C:\Users\Username\Documents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

....en had je toevallig al gegoogled? De eerste suggestie die ik zo zie die blijkbaar vaak fout gaat is dat je geen project moet maken in Program Files of een andere folder waar je adminrechten voor moet hebben. Zelfs als je het als admin gebruikt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
Ja, dat was inderdaad het probleem. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Waarom zou je ook een project daar aan willen maken? Dat zijn installatie directories die helemaal niet voor dit soort dingen gebruikt moeten worden :X

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1