Probleem met wificonnectie op werk laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 00:57
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem op mijn werk laptop. Vandaag bij ik bij klanten geweest waar geen wifi aanwezig was hier toen een lan kabel moeten inprikken om toch op internet te kunnen. verder bij alle andere klanten en thuis hebben ze wifi.

Ik kan dus op mijn laptop geen wifi access points meer vinden. Als ik windows troubleshooter naar fouten laat zoeken zegt hij dat mijn kabel uitgetrokken of kapot is van local area connection 2. Als ik een netwerk kabel inprik kan ik wel op internet. Hoe kan ik het weer fixen zodat ik weer op wifi kan? Ik heb maar beperkt toegang dus kan niet overal aan. Wel kan ik administrator rechten vragen voor een X aantal uur/minuten. Zodat ik dingen zoals windows troubleshooter kan gebruiken.

wie kan mij helpen

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Per ongeluk de wifi op de laptop uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als Herzon zegt: Is er een schakelaartje omgezet, of een Fn-toetscombinatie ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Nee, deze staat nog aan heb het in de manual op gezocht van de laptop hoe deze aan en uit kon ( aan rechter zeikant met een degelijke schakelaar ) of via FN+F5 maar hier heb je meerdere software installaties voor nodig als je dit wilt gebruiken. het wifi ledje is nog aan en gaat uit wanneer ik de schakelaar omschakel.

Het zit hem ergens software matig. De laptop wil verbinding maken via local area connection 2 maar ik wil juist via wireless network. Ik heb dit al eens vaker aan de hand gehad op andere laptops raar genoeg. hierbij kon ik gewoon network troubleshooter gebruiken en was het gefixt. maar hij zegt nu dus dat de kabel uitgetrokken is uit local area connection 2 of dat die kabel stuk is.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je local area 2 connectie (ik neem aan dat dat je LAN connectie is) eens op "DISABLE".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
Dit heeft ook niet mogen helpen. deze optie zie je trouwens ook helemaal niet als de internet kabel er niet in zit. Lijkt als of de wireless network drivers gewoon verdwenen zijn of misschien intern een connector los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Al de IT-afdeling geraadpleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd K
dat zal ik morgen doen, zijn nu gesloten natuurlijk. alleen stom dat ik dan helemaal naar het hoofdgebouw moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Per ongeluk de vpn-verbinding niet goed afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Heb je de laptop al opnieuw opgestart? En indien dat niet werkte, afgesloten, accu eruit, even wachten, accu er weer in en dan opgestart?
Of heb je al geprobeerd weer een LAN kabel (met werkende verbinding) in te pluggen en weer los te halen? En indien dat niet werkte, LAN kabel in te pluggen, te herstarten (met de LAN kabel er nog steeds in) en dan te unpluggen?

Veel (zakelijke) laptops hebben namelijk de feature dat de WiFi uitgeschakeld wordt op het moment dat er een netwerkkabel ingeplugged wordt. Dit, onder andere, om een dubbele verbinding met het netwerk te voorkomen. Helaas gebeurd het maar al te vaak dat bij het weer loshalen van de LAN kabel er wat fout gaat in de software/firmware die dit beheerd en de WiFi niet meer inschakeld. De truuk is om deze software/firmware te resetten en/of opnieuw te laten denken dat hij WiFi weer in moet schakelen door de rebooten en/of de LAN kabel weer in en uit te pluggen (en meerdere combinaties hiervan soms).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1