Toon posts:

Bsmtp

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja..ik heb al een search gedaan over dit topic....hehehehehe

Ander vraagje:

Ik heb zelf een 2 servers draaien bij een co location (2..) Nu wil een nieuwe klant van ons gebruik gaan maken van Bsmtp en ikke niet weten. Jullie wel ?

Operating system van de bak is Free BSD en als webinterface Webmin.

De klant heeft Microsoft exchange draaien en ik moet dus allemaal gaan regelen.

Ze hebben een inbelaccount met een vast ip. Ik weet dat ik een dns entry moet maken en dat moet pointen naar hun ipadres.

En toen ??

Heeft iemand ervaring met dit hele verhaal en is het uberhaupt mogelijk om dit te realiseren met deze bak en hoe ?

Alvast bedankt...

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
[off-topic]
ik ruik GELLLLLLD :)
[/off-topic]

iOS N3rd

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

[off-topic]
Kijk, hier kan die knakker van het topic : [topic=161578] nog eens een voorbeeld aan nemen ! (alleen is het niet de bedoeling om hier een vraag en aanbod markt te creeeren, toch ...?)
[/off-topic]

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Lekker handig he gratis IT opleiding bij GOT.
Je gaat geld verdienen over ons kennis, als je iets niet weet waarom doe je net als of je alles weet.

Zo verziek je het voor anderen die het wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 09:33 schreef Shift het volgende:
Lekker handig he gratis IT opleiding bij GOT.
Je gaat geld verdienen over ons kennis, als je iets niet weet waarom doe je net als of je alles weet.

Zo verziek je het voor anderen die het wel weten.
Ik vind dit toch wel een paar hele zielige opmerkingen bij elkaar....
Denken jullie jongens alleen maar aan geld ????????????

Nou ik niet..ik probeer gewoon wat rond te krijgen en vroeg daarom hier om wat hulp omdat ik eens wil uitvogelen hoe iets in elkaar zit.

Nee en inderdaad..ik heb totaal geen kennis van servers of wat dan ook....ik ben daarom een hosting bedrijf begonnen om miljoenen te gaan verdienen ...kom op nou zeg....

Er worden hier toch zoveel dingen gevraagd of niet soms en ik vraag het toch op een normale manier of niets soms ?

Of zal ik over 10 jaar met mijn porsche voor komen rijden die ik van die tiental hosting klantjes heb verdiend ??? hehehehehe....

Ik vroeg gewoon iets en wordt er gelijk op aangevallen om een 1 of andere geldwolf te zijn....prettig ....

Redroon, bedankt voor je url's en tips.

No wrong feelings, please...

Verwijderd

Trek het je niet aan, de een weet niet veel van Bsmtp en de ander weet niks van mysql: [topic=154606] >:)

Dus shift, niet op andere mensen gaan liggen zeiken aub. De vraag van Kel76 komt altijd nog intelligenter over als die jij stelde in je topic.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 21:53 schreef sproggle het volgende:
Trek het je niet aan, de een weet niet veel van Bsmtp en de ander weet niks van mysql: MySQL limit ? >:)

Dus shift, niet op andere mensen gaan liggen zeiken aub. De vraag van Kel76 komt altijd nog intelligenter over als die jij stelde in je topic.
Oke..oke....ja sorry maar wordt er een beetje gefucked van als mensen zo beginnen te reageren. $$$$$ ..iedereen denkt dat het daar maar om draait.

Gelukkig zijn er nog mensen die gewoon op een normale manier met elkaar kunnen commun iceren.....

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Op donderdag 14 juni 2001 00:37 schreef Kel76 het volgende:

Tja..ik heb al een search gedaan over dit topic....hehehehehe

Ander vraagje:

Ik heb zelf een 2 servers draaien bij een co location (2..) Nu wil een nieuwe klant van ons gebruik gaan maken van Bsmtp en ikke niet weten. Jullie wel ?

Operating system van de bak is Free BSD en als webinterface Webmin.

De klant heeft Microsoft exchange draaien en ik moet dus allemaal gaan regelen.

Ze hebben een inbelaccount met een vast ip. Ik weet dat ik een dns entry moet maken en dat moet pointen naar hun ipadres.

En toen ??

Heeft iemand ervaring met dit hele verhaal en is het uberhaupt mogelijk om dit te realiseren met deze bak en hoe ?

Alvast bedankt...
Batch SMTP is zo lek als een zeef, en noemand gebruikt dat meer.

Als de klant een vast IP heeft is het probleem relatief simpel en toch veilig op te lossen.

Igmar

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Je begrijpt niet wat ik er mee bedoel.

Bijvoorbeeld, ik ben een systeembeheerder, ik weet niets van servers af en ik kom elke dag vragen op GOT wat een server is of DHCP of DNS, GOT moet al mijn problemen oplossen en ik ga geld verdienen.

Je zegt dat een klant van je bSMTP wilt, waarom neem je werk aan waar je geen bal verstand van hebt ?

Je weet dat ik gelijk, maar je wilt het niet toegeven.

Dat MySQL limit vraag komt niet vanwege een klant ofzo.

Tuurlijk mag je wat vragen. Maar ik vindt vragen van "hoe moet ik dit voor een klant dit gaan maken enz", niet goed.

Je zegt iedereen denkt gelijk aan geld :? Volgens ben jij degene die achter geld aanzit, het was toch voor een klant van je !

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op Thursday 14 June 2001 22:49 schreef igmar het volgende:

[..]

Batch SMTP is zo lek als een zeef, en noemand gebruikt dat meer.

Als de klant een vast IP heeft is het probleem relatief simpel en toch veilig op te lossen.

Igmar
Een paar dingen

1) Quote geen lappen tekst van heb ik jou daar
2) Sluit niet al je posts af met je naam
3) bSMTP lek als een zeef ??? En wat bedoel je hiermee ? Als je bSMTP onveilig vind gebruik jij de volgende zaken dus ook niet
- sendmail
- Qmail
- Telnet
- FTP
- POP3
- bind
- IIS
- MySQL
- Samba
- enz.
- enz.

Al deze zaken zijn bij default gebruik namelijk minimaal net zo lek (de meeste nog lekker) als bSMTP zou zijn volgens jou.

Dus vertel mij maar eens wat er lek zou zijn aan bSMTP.
En leg mij dan ook maar eens uit waarom alle fatsoenlijke ISP's dit nog aanbieden, en waarom iedereen van UUCP is afgestapt dan ???

• igmar

igmar

ISO20022

[b]Op Friday 15 June 2001 03:43 Een paar dingen

1) Quote geen lappen tekst van heb ik jou daar

2) Sluit niet al je posts af met je naam
Ik bepaal zelf hoe ik post, en niet jij. Laat dat heel erg duidelijk zijn.

3) bSMTP lek als een zeef ??? En wat bedoel je hiermee ?

Dat het met wat truuks mogelijk is om de mail van een compleet domein te pakken te krijgen. Een van de reden dat sendmail dit er waarschijnlijk uit gaat gooien.

- sendmail

Als een aparte user

- Qmail

Is een shitproduct

- Telnet

Nee.

- FTP

Nee.

- POP3

Nee.

- bind

Als een aparte user.
Al deze zaken zijn bij default gebruik namelijk minimaal net zo lek (de meeste nog lekker) als bSMTP zou zijn volgens jou.

[/quote]

Default gebruik.. En daar zit het hem in. Default gebruik is altijd fout, zelfs op een OpenBSD waar de defaults over het algemeen beter zijn als op de rest.

bSMTP is officieel twee mailserver waarvan er een de queu overpompt met een commando (ETRN).

Wat xs4all doet (en wat ze ook bSMTP) noemen) is een grapje met twee MX records :

Een met een lage prio (ISP)
Een met een hoge prio (dial-in).

Is de dail in offline dan queued de provider de mail. De mailserver probeert wel steeds de mail naar de dial-in te sturen, maar dat lukt pas op het moment dat de dial-in online is.

De ISP fungeert slechts als backup mailserver.

En nee, dat is officieel geen bSMTP.

Igmar (die altijd z'n naam ergens onder zet)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op Friday 15 June 2001 11:19 schreef igmar het volgende:

[..]

...........
Naja, doe maar lekker irritant door dan als je wilt.

Maar leg me dan eens uit hoe jij het zou willen doen ? De enigste manier is volgens mij namelijk spoofing.
Als je dat een veiligheidslek vind dan kun je beter ook stoppen met alle internet diensten, want dan is alles zo lek als een mandje.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[..]

Awohl, haubtoberstormmannfuhrer igmar !
- Qmail

Is een shitproduct
Opmerkelijk. Modulaire mailer, nog nooit een exploit ingevonden... Wellicht dat je dat kunt toelichten.
bSMTP is officieel twee mailserver waarvan er een de queu overpompt met een commando (ETRN).

Wat xs4all doet (en wat ze ook bSMTP) noemen) is een grapje met twee MX records :

Een met een lage prio (ISP)
Een met een hoge prio (dial-in).
Onjuist. Dit principe hebben ze verlaten. Alles wordt overgezet naar "new-style bsmtp". Daarbij komen alle mx records uit op de mailexchangers van xs4all.
Igmar (die altijd z'n naam ergens onder zet)
En anders kunnen we dat we opzoeken in je profile.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025

[..]

Read The Fucking FAQ!

• igmar

igmar

ISO20022

Opmerkelijk. Modulaire mailer, nog nooit een exploit ingevonden... Wellicht dat je dat kunt toelichten.
Omdat 3 jaar geleden het opzetten van anti-relay een ramp was (ja, was).
Als ik ooit nog sendmail d'r af schop ga ik over op postfix.

En als non-root draaien werkt gelaas niet omdat dan SMTP AUTH de soep inloopt. Als ik tijd heb staat dat nog op de TODO lijst..
Onjuist. Dit principe hebben ze verlaten. Alles wordt overgezet naar "new-style bsmtp". Daarbij komen alle mx records uit op de mailexchangers van xs4all.
Klopt. Alleen dat noemen veel mensen (ik inclusief) geen bSMTP. Meer misbruiken van MX records.

Zo, en nu effe kijken waarom dat vervloekte Netscape me pass niet wil onthouden :(
Pagina: 1