Toon posts:

waar je radiotor plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb altijd mijn radiator na het waterblok.
nu zat ik zo te denken. zonder radiator (passief) wordt het water 36C
met radiator 28C en met een radiator (actief 24C
bij een kamertemp van 22C
maar om even verder te gaan met mijn verhaal. denk ik dat je beter je radiator (actief) voor je waterblok kan zetten. het water wat door de radiator gaat koelt snel af met actieve koeling.
denk niet dat dit al te veel scheelt maar om ff lekker te gaan mierenneuken een graadje ofzo.
de vraag is dus het water dat in je waterblok komt is dat nou koeler als je de "actieve" radiator ervoor zet of erachter?
ik denk ervoor.
als het passief is juist erachter

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:46

scorpionv

This space for rent

De meningen verschillen nogal, ik denk dat bij een voldoende waterflow het echt niets uitmaakt. Zet je radiator wel zo laag mogelijk bij de grond, dat scheelt mij 3 graden!

Fun while it lasted: World Community Grid!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik vat um niet... hij komt er toch altijd voor of achter...

oh zo... achter het blok want, daar is het water ghet warmst dus kan ie het meest afkoelen...

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een jaar waterkoeling en het gaat goed zo. vroeg het me alleen ff af. de proc temp bij een AMD is het heel veel hoger dan bij een p3 op dezelfde kloksnelheid. maar dat wist iedereen al ik ook dus is het eik wel nutteloos dat ik het opmerk maar toch wel grappig als je het zelf ff test

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 14 juni 2001 00:40 schreef Neelsjan het volgende:
ik heb al een jaar waterkoeling en het gaat goed zo. vroeg het me alleen ff af. de proc temp bij een AMD is het heel veel hoger dan bij een p3 op dezelfde kloksnelheid. maar dat wist iedereen al ik ook dus is het eik wel nutteloos dat ik het opmerk maar toch wel grappig als je het zelf ff test
jaja... slaapdronken? ;)

Audi A8 W12 6.0

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Deze discussie is al eerder gevoerd, mejah na BC-3 is er niets van over... Het komt er op neer dat het in de praktijk (bijna) niets scheelt. Ik heb het een natuurkundige gevraagd en die meende dat achter het blok het beste was, ikzelf dacht voor het blok (water dat naar je CPU gaat is daar relatief het koudst ?). Ik heb het nu dus na m'n blok gezet, maar in de praktijk maakt het bij mij meer uit hoe warm het buiten is (waar de hele zwik staat). Na het blok zou ik dus zeggen, alhoewel beide plekken hun voordeel zouden kunnen hebben.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
ik laat hem ook mooi achter mijn blok staan, staat nu goed
Pagina: 1