Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een apparaat met een scherm van op zijn minst 1080p en een 13Mp camera. Ook wil ik graag dat de accuduur van het apparaat goed is.
Maar... je zoekt toch een vervanger voor je OnePlus One? Jazeker, en waarom dan? Ik vind de service van OnePlus bar slecht (misschien een blogje incoming...). Ik wil dus graag mijn telefoon bij een goede Nederlandse webshop halen zodat ik zonder gezeur garantie kan claimen wanneer ik dat nodig zou hebben.

Wat is je budget?
Het budget mag zo rond de 300 euro zitten. Zeg maar een OnePlus One killer. Daar ben ik eigenlijk naar op zoek.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te whatsappen, browsen op tweakers.net, muziek luisteren (flac-bestanden, in totaal 32gb), filmpje kijken en een spelletje te spelen. Ik zit vaak in de trein of op school en wil dan goed bereikbaar zijn. Ook zit ik vaak op mijn kamer en wil dan een goede wifi-ontvangst hebben. Ook wil ik hem gaan rooten om bepaalde permissies van apps weg te halen. Google hoeft namelijk niet precies te weten waar ik ga en sta.

Wat heb je zelf al gevonden?
Natuurlijk heb ik al wat reviews doorgelezen en in de PW gekeken. Ik ben op de volgende telefoons uit gekomen:
pricewatch: LG G3 16GB Zwart tot en met 31 december 2014 krijg je €50,- korting op deze telefoon.
pricewatch: LG G2 16GB Zwart ook met 50 euro korting, maar helaas geen sd-kaart slot.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de accuduur van de G3 echt zo slecht dat hij niet aan te raden is, of valt dat reuze mee?
The 3,000mAh battery will barely last you a day, but the good news is you can swap it out for a fresh one.
Volgens http://www.cnet.com/products/lg-g3/2/

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

The Wizard

Moderator Mobile
De G2 heeft tov de G3 een stuk betere batterij uithoudingsvermogen. De G3 valt wat dat betreft tegen. Een dag is wel te halen.

Als de QHD scherm niet belangrijk is, is de G2 aan te raden, mits je zonder SD kaart slot kan.

Ik heb ze beiden gehad, dus het zijn persoonlijke ervaringen :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
The Wizard schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:24:
De G2 heeft tov de G3 een stuk betere batterij uithoudingsvermogen. De G3 valt wat dat betreft tegen. Een dag is wel te halen.

Als de QHD scherm niet belangrijk is, is de G2 aan te raden, mits je zonder SD kaart slot kan.

Ik heb ze beiden gehad, dus het zijn persoonlijke ervaringen :).
Dat is dus precies het probleem, ik heb dus wél de sd-kaart nodig omdat ik zo veel muziek heb. :D
Nu is daar natuurlijk wel een oplossing voor... (kleine usb-kaartlezer) maar die is natuurlijk niet zo elegant als een ingebouwd sd-kaart slot

Verwijderd

HTC One M8? Daar is bijna iedereen positief over.

Iets buiten budget...

De Honor 6 dan? Wel maar 16GB, maar wel de mogelijkheid tot een geheugenkaart. Zelf ben ik nogal Xiaomi-fan, maar aangezien je denk ik het importeren wel weer even zat bent is dat geen optie.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 21:09 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:05:
HTC One M8? Daar is bijna iedereen positief over.

Iets buiten budget...

De Honor 6 dan? Wel maar 16GB, maar wel de mogelijkheid tot een geheugenkaart. Zelf ben ik nogal Xiaomi-fan, maar aangezien je denk ik het importeren wel weer even zat bent is dat geen optie.
Die is helaas dus wel té duur voor wat ik een telefoon waard vind. :) Ik probeer een beetje op de bang4buck af te gaan. :)

Verwijderd

Frozen schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:02:
[...]

Die is helaas dus wel té duur voor wat ik een telefoon waard vind. :) Ik probeer een beetje op de bang4buck af te gaan. :)
Ik ben bang dat je dan toch moet zoeken naar een Chinees, aangezien die daar echt goed in zijn ;) Of je kan naar een leuke tweedehands kijken. Even een selectie gemaakt aan de hand van je eisen: http://tweakers.net/categ..._TrOLOE1HwZrtOW0bsipyrusX

Ik zou daar dan deze drie uit selecteren:

pricewatch: Sony Xperia Z1 Wit
pricewatch: Zopo ZP998 Wit
pricewatch: Zopo ZP980+ Zwart

Welke info ik nog mis: wil je echt per se geen Chinees importeren of is dat een optie? En los van de slechte service ( typisch voor Oppo, en blijkbaar ook OP) wat bevalt je niet aan de OPO? Als de telefoon zelf je nog wel bevalt zou ik zeggen dat je die gewoon houdt en erop gokt dat je de service nooit meer nodig hebt.

Wat interessante tweedehandsjes:

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S5 Goud
V&A aangeboden: Samsung Galaxy Note 3 Zwart
V&A aangeboden: Sony Xperia Z1 Zwart aangeboden
V&A aangeboden: Sony Xperia Z2 Zwart, zeer goede staat

Gezien je achtergrond met de OPO zou ik gaan voor de Galaxy Note 3, met een custom ROM ( vanwege Touchwiz.)

Mocht je wel een Chinees willen importeren, dan raad ik je een Xiaomi Mi3/ Mi4 aan ;) Zeer fijne software, hele aardige hardware en goede bouwkwaliteit. Ook leuke prijzen. Vooral de software zou voor mij doorslaggevend zijn bij de keuze voor een Xiaomi, maar je kan natuurlijk ook MIUI op een Note 3 zetten.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:16:
[...]

Ik ben bang dat je dan toch moet zoeken naar een Chinees, aangezien die daar echt goed in zijn ;) Of je kan naar een leuke tweedehands kijken. Even een selectie gemaakt aan de hand van je eisen: http://tweakers.net/categ..._TrOLOE1HwZrtOW0bsipyrusX

Ik zou daar dan deze drie uit selecteren:

pricewatch: Sony Xperia Z1 Wit
pricewatch: Zopo ZP998 Wit
pricewatch: Zopo ZP980+ Zwart

Welke info ik nog mis: wil je echt per se geen Chinees importeren of is dat een optie? En los van de slechte service ( typisch voor Oppo, en blijkbaar ook OP) wat bevalt je niet aan de OPO? Als de telefoon zelf je nog wel bevalt zou ik zeggen dat je die gewoon houdt en erop gokt dat je de service nooit meer nodig hebt.

Wat interessante tweedehandsjes:

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S5 Goud
V&A aangeboden: Samsung Galaxy Note 3 Zwart
V&A aangeboden: Sony Xperia Z1 Zwart aangeboden
V&A aangeboden: Sony Xperia Z2 Zwart, zeer goede staat

Gezien je achtergrond met de OPO zou ik gaan voor de Galaxy Note 3, met een custom ROM ( vanwege Touchwiz.)

Mocht je wel een Chinees willen importeren, dan raad ik je een Xiaomi Mi3/ Mi4 aan ;) Zeer fijne software, hele aardige hardware en goede bouwkwaliteit. Ook leuke prijzen. Vooral de software zou voor mij doorslaggevend zijn bij de keuze voor een Xiaomi, maar je kan natuurlijk ook MIUI op een Note 3 zetten.
Bedankt voor je reactie. :)

Allereerst over de OnePlus. Mijn scherm is gebroken door een manufacturing fout, deze willen ze niet kosteloos herstellen. Ofwel ik moet 150 euro betalen om een nieuw scherm te mogen ontvangen. Dat vind ik vrij veel geld als ze voor 80 dollar op Ebay gaan. Natuurlijk kan ik zelf ook zo'n scherm bestellen en die er in zetten maar... wat nou als dat scherm na 1 jaar kapot gaat (lcd doet het niet meer o.i.d.)? Dan kan ik dus wéér zo'n scherm kopen... Liever verkoop ik dan wat er nog over is van mijn OnePlus voor ~180 euro, leg ik 120 euro bij en heb ik een hele nieuwe telefoon met betere service. :) Of vind jij van niet?

Een chinees importeren, dat gaat het dus helaas niet meer worden.

De honor ziet er wel redelijk uit, alleen heeft mijn moeder een Huawei en ben ik niet helemaal tevreden met dat apparaat. Natuurlijk kan je niet een merk beoordelen op 1 min of meer budget telefoontje, maar toch...

Ik moet zeggen dat ik zelf nog helemaal niet naar een Z1 had gekeken. Persoonlijk vind ik de Sony skin erg lekker werken en totaal niet vervelend. Om één of andere reden blijf ik toch naar die LG's neigen. Ik vind dat ze kwaliteit en degelijkheid uitstralen.

Het wordt dus of een Sony, LG of de OP repareren. Ik ben er nog niet helemaal over uit...

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Misschien een leuke tip,

De HTC One M8 is t/m 31 december te bestellen voor 370 euro! Natuurlijk iets boven je budget, maar je hebt dan wel een top toestel....

Zoek maar eens op HTC M8 en Cashback, iets met een simpele winkel ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Bullet NL schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 02:28:
Misschien een leuke tip,

De HTC One M8 is t/m 31 december te bestellen voor 370 euro! Natuurlijk iets boven je budget, maar je hebt dan wel een top toestel....

Zoek maar eens op HTC M8 en Cashback, iets met een simpele winkel ;)
Bedankt :)

Het repareren van de OnePlus zal 150 euro kosten. De telefoon zelf zal nog maar +- 275 euro waard zijn. Dat zou dus betekenen dat ik goedkoper uit ben als ik de OnePlus met gebroken scherm voor meer dan 125 euro kan verkopen en dan een nieuwe zou kopen.

Pff dat was wel simpel zeg, gevonden! http://www.htconline.nl/100euro
Die zou dan uitkomen op 382e.

Ofwel ik moet kiezen uit het volgende:
pricewatch: HTC One (M8) 16GB Zilver
Prijs: 382

pricewatch: LG G3 16GB Zwart
Prijs: 359

pricewatch: LG G2 16GB Zwart
Prijs: 259

pricewatch: Sony Xperia Z1 Zwart
Prijs: 330

pricewatch: Sony Xperia Z2 Zwart
Prijs: 382

Zo lastig... :S Als ik een andere telefoon ga kopen moet ik er ook nog een pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter bij kopen.
Wie helpt me uit deze benarde situatie :'(

Verwijderd

ik zou zelf voor de sony xperia z2 gaan, ik heb zelf de z1 gehad en de skin van sony werkt erg prettig en is ook nog stof en water bestendig.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik heb nog even een inventarisatie gemaakt en voor het gemak even de prijs van een nieuwe telefoon op 350 euro gezet en een 64gb sd-kaart op 32 euro:
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/kvT14.jpg

Daaruit blijkt dat repareren het goedkoopst is. Als ik de telefoon zelf repareer en hem dan voor 250e kan verkopen ben ik in totaal 522 euro kwijt. Als ik hem hou, dan laat ik hem repareren. Het prijsverschil is dus 62 euro. Echter is dan de vraag. Wil ik 62e meer betalen voor een andere telefoon of niet?

Verwijderd

Frozen schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:32:
Ik heb nog even een inventarisatie gemaakt en voor het gemak even de prijs van een nieuwe telefoon op 350 euro gezet en een 64gb sd-kaart op 32 euro:
[afbeelding]

Daaruit blijkt dat repareren het goedkoopst is. Als ik de telefoon zelf repareer en hem dan voor 250e kan verkopen ben ik in totaal 522 euro kwijt. Als ik hem hou, dan laat ik hem repareren. Het prijsverschil is dus 62 euro. Echter is dan de vraag. Wil ik 62e meer betalen voor een andere telefoon of niet?
Ik zou het niet doen :) De OPO lijkt me een prima telefoon, en wanneer hem houden ook nog eens goedkoper is dan een nieuwe halen is de keuze denk ik vrij simpel. De kans dat je opnieuw met de service van OP te maken gaat krijgen is klein.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:49:
[...]

Ik zou het niet doen :) De OPO lijkt me een prima telefoon, en wanneer hem houden ook nog eens goedkoper is dan een nieuwe halen is de keuze denk ik vrij simpel. De kans dat je opnieuw met de service van OP te maken gaat krijgen is klein.
Ik heb hem wat uitgebreider gemaakt. Mijn Pa is bereid 140e te betalen. Laat ik de telefoon repareren dan kan de verzekering uitkeren. Echter moet er dan wel 100 euro eigen risico en 40 euro premie betaald worden door mijn pa.
Het is dus:
  • Pa betaald 100e aan mij, en 40 aan verzekering
  • Ik krijg 150e van de verzekering
Uiteindelijk komt men dan op deze lijst:
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/JZ8R5.jpg

De vraag is dus: Wil ik 132 euro betalen om (een andere telefoon te hebben) en gewone garantie te hebben? Of zal ik het risico nemen en hopen dat ik de service van OnePlus nooit meer nodig zal hebben? In het eerste geval hoef ik niet te wachten op reparatie.
De keuze ligt dus tussen "laten repareren (en houden)" en "stuk verkopen".

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 31-12-2014 17:58 ]

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je hebt een slechte ervaring met Chinese garantie. Aangezien dit niet snel zal veranderen, zal jij dat moeten doen. Regel het repareren zelf, maar koop in het vervolg geen Chinese telefoon meer.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
jodeltje schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:10:
Je hebt een slechte ervaring met Chinese garantie. Aangezien dit niet snel zal veranderen, zal jij dat moeten doen. Regel het repareren zelf, maar koop in het vervolg geen Chinese telefoon meer.
Ik zal je eerlijk vertellen dat ik dat ook niet van plan was. Ik ben gelijk genezen. Maar nog steeds mijn vorige vraag na aanleiding van de bovenstaande afbeelding:
Wil ik 132 euro betalen om (een andere telefoon te hebben) en gewone garantie te hebben?
Wat zouden jullie doen? 132 euro uitgeven om de OnePlus in te ruilen voor een hele nieuwe telefoon uit een Nederlandse webshop?

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-11 12:05
Weleens aan de Note 3 gedacht? Kost meer maar dat lijkt mij nog een redelijk goede keus.

Wel zoeken, ik heb ze weleens voor 350 euro bij MediaMarkt gezien en dat stond dan weer niet in de pricewatch.

[ Voor 39% gewijzigd door Mizgala28 op 31-12-2014 20:56 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Mizgala28 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:55:
Weleens aan de Note 3 gedacht? Kost meer maar dat lijkt mij nog een redelijk goede keus.

Wel zoeken, ik heb ze weleens voor 350 euro bij MediaMarkt gezien en dat stond dan weer niet in de pricewatch.
Jeps, mijn vorige telefoon was een Samsung Galaxy S3. Leuk apparaatje hoor, daar niet van, maar ik vind dat commerciële gebeuren van Samsung helemaal niets. Denk dan aan "KNOX". Als je root ben je je garantie kwijt, ondanks dat dat helemaal niet zo mag zijn.

Bovendien zijn er momenteel ook geen promoties (https://www.samsung.com/nl/promotions/#/). Ik vind hem dus té duur. :)

• Mizgala28
  • Laatst online: 13-11 12:05
Een Huawei Honor 6, Sony Xperia Z1 compact of de normale Z2?

Anders is er nog Nexus 5 maar die heeft geen sd sloot helaas.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Mizgala28 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:32:
Een Huawei Honor 6, Sony Xperia Z1 compact of de normale Z2?

Anders is er nog Nexus 5 maar die heeft geen sd sloot helaas.
Ik heb besloten OnePlus nog een tweede kans te geven. Hopelijk kunnen ze de telefoon snel maken. :)
Iedereen bedankt voor de reacties!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je de telefoon dan niet met paypal of creditcard besteld? Bij PayPal kun je toch je geld terug vragen en bij de meeste creditcards zit ook een verzekering van meestal 6 maanden

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
hoi1234 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 23:01:
Heb je de telefoon dan niet met paypal of creditcard besteld? Bij PayPal kun je toch je geld terug vragen en bij de meeste creditcards zit ook een verzekering van meestal 6 maanden
De telefoon is inderdaad besteld met paypal, echter is de telefoon al 3 maanden oud. Blijkbaar gaat het 1,5 maand duren voordat mijn telefoon gerepareerd is. Geweldig dus, dat betekent dat in de tussentijd een andere telefoon moet hebben... Of ik moet nu alsnog besluiten om de OnePlus kapot te verkopen...

[ Voor 22% gewijzigd door Frozen op 01-01-2015 19:06 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
offtopic, je schrijft het zelf al, tevens niet nodig!

[ Voor 44% gewijzigd door Bullet NL op 01-01-2015 19:08 ]

Pagina: 1