Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia/game laptop van ~+/- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Mozy
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 11:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik game en surf aardig wat op mijn computer. Toch wel zon 3 tot 6 uur per dag.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
900-1100 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, deze word naar vriendinlief meegebracht en teruggebracht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee, wel een degelijk merk. Waar ik met mijn Sony Vaio op t moment tegenaanloop is driversupport. Mijn drivers kunnen alleen geupdate worden door Sony. En Sony heeft voor t laatst in 2010 de drivers van mijn gpu geupdate. Ik heb begrepen dat meerdere merken alleen hun eigen modificatie van drivers toe staan, maar enkele ook niet.

Ik ben tot nu toe tot 3 laptops gekomen.
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
http://www.mycom.nl/lapto...0-i7-4710hq#specificaties

De eerste 2 zijn kwa specs nagenoeg identiek. 8gb werkgeheugen, 860m met 2gb GDDR5, fullhd, i7-4710HQ. De laatste is de Y50-70 met 16gb werkgeheugen en 4gb GDDR4. De acer heeft als voordeel dat er M2 support is voor een extra SSD, mocht ik daar in de toekomst behoefte aan hebben. De Lenovo schijnt een minder goed scherm te hebben en wat tweaking nodig te hebben voordat t een beetje fatsoenlijk eruit ziet. De koeling van de lenovo is dan wel weer prima in orde, iets waar ik niet van op de hoogte ben bij de Acer. Ik zit een beetje met de handen in het haar, wat is wijsheid. een quardcore + 860m met GDDR5 geheugen is een beetje mijn richtlijn.

Bonusnoob vraag: Is het nogsteeds zo dat als ik de acer openschroef en er een m2 ssd in zet dat ik de garantie verbreek? En wat zit er trouwens in het m.2 slot als ik em koop? Vaak zit er toch een WiFi adapter in? of gewoon leeg.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Een quad met die specs en dat budget is nog wel te doen. Echter in combinatie met een ssd niet. Je zult even per model moeten kijken hoeveel slots er beschikbaar zijn. Op youtube is dit vrij eenvoudig uit te zoeken en dit ga ik dan ook niet voor je doen:p Wat je ook altijd kan doen is de vaste hdd vervangen voor een ssd. Verder zijn dit vaak de laptops waar je op uit zult komen icm een 860m. Van die drie lijkt me de nitro een prima keuze. Zet er dan wel een rappe ssd in mocht je budget het later toelaten. Over de garantie; je zult het zegeltje aantreffen maar in NL loop je niet zo maar met die clausule weg. Je zult niet je garantie verbruien mits je de boel heel laat tijdens het vervangen. (Zelfde geldt voor MSI)