Help, hoe maak ik een bootable dvd voor Snow Leopard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb inmiddels de Mac Mini omgebouwd naar een core 2 duo 2 Ghz en een grotere HDD en dat is allemaal goed gegaan.
Nu heb ik een bootable installatie dvd nodig, hoe maak ik deze of is er een andere truc dat ik Snow Leopard op de Mac Mini krijg.
Ik heb al gegoogled maar kom daar niet verder.
Wellicht dat iemand hier meer vanaf weet.

groetjes,
Lammert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom het oude Snow Leopard?

Aangezien je ook een iMac hebt:
http://osxdaily.com/2014/...emite-boot-install-drive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
Je kan het DMG bestand downloaden en dan branden op een DVD-DL of op een USB stick van 8gb zetten via schijfhulpprogramma op een andere Mac. Maar als je een Mac Mini hebt die ook 10.7 of 10.8/9/10 kan draaien zou ik dat gebruiken in plaats van SL

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:33
als de mac mini een hogere versie aan kan. en als je die in je apple account heb staan, dan kan je een osx86 dvd nemen, die zo kaal mogelijk installeren en dan daarvandaan updaten naar een normale osx installatie (zo heb ik mijn mac mini gefixt na dat ik de hdd had geformatteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
Ik heb de USB stick gemaakt echter ik krijg steeds na het opstarten een grijs scherm met een doorkruiste map.
Ook als ik de option toets indruk heeft geen resultaat, ik krijg geen bootscherm waarvan ik kan kiezen van welk drive het moet geïnstalleerd worden.
Anders moet de oude drive er maar weer in.
Kan het te maken hebben dat er eerst een Dual Core 1.83 Ghz (32 bits) in zat en nu een Dual 2 Core 2 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07
Het kan zijn dat je EFI ook 32Bits is. Dan kan idd SL niet standaard gedraaid worden.
Je kunt hier naar kijken: http://oemden.com/?page_id=585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
Dank je Pendora,

Ik zal dit even doornemen, zal na de feestdagen weer verdergaan met puzzelen.
Wordt nog een hele onderneming om het weer draaiend te krijgen.
Ik denk idd dat wel eens in de EFI kan zitten.

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Als je EFI 32 bits is, kun je nog steeds een retail SL DMG install draaien. Heb je wel een opstartbare GUID-partitietabel gebruikt voor de Stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
Ja, dat heb ik gedaan. Echter de mini reageert nergens op ook niet Pram reset, c ingedrukt met opstarten, alt ingedrukt met opstarten had ook geen baat.
Ik heb dit met een draadloos toetsenbord gedaan, wellicht geen contact ????
Ik heb net een progamma gevonden voor de EFI boot genaamd Clover, ik zal dit na de feestdagen proberen.

Ik heb inmiddels wel de foutmelding ontdekt, het is dat de mini geen bootable device ziet, dus ook de usb niet.
Het blijft maar een foldermap met een vraagteken aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Probeer het eens met een bedraad keyboard. Alt toets indrukken tijdens opstarten. Dan zie je de opstartbare volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Als ik me ertegenaan mag bemoeien: omdat daarmee deze mac mini nog een beetje vooruit te branden is. Met Lion 10.7 (laatst ondersteunde versie voor de mac mini core2duo generatie) ging het rap bergafwaarts met de prestaties op mijn 1,83GHz Core2Duo (wel 64bit) mac mini. Of TS moet er een SSD in gestopt hebben, dan is het misschien nog een iets ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert65
Snow Leopard is inmiddels geïnstalleerd, het is gelukt met een bedraad toetsenbord.
De mini ziet inmiddels ook de nieuwe processor en de nieuwe schijf
Iedereen bedankt voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
lammert65 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:30:
Snow Leopard is inmiddels geïnstalleerd, het is gelukt met een bedraad toetsenbord.
De mini ziet inmiddels ook de nieuwe processor en de nieuwe schijf
Iedereen bedankt voor alle info.
Mooi dat het gelukt is!

Je moet connected zijn

Pagina: 1