Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Ik kan van iemand een MacBook Air Late 2008 overnemen, voor 180 euro. Ik heb zelf al een MacBook Pro maar ik was van plan om hem te gebruiken als ik ga reizen of even snel wat op moet zoeken. Maar is de machine nog wel snel genoeg voor in 2014 aangezien er maar 2GB RAM inzit. Ik had op internet gekeken voor een gebruikersreview van de MBA met Yosemite maar kon deze niet vinden. Zijn er mensen met ervaring met Yosemite op de MBA Late 2008?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Denk niet dat je dat moet willen. Ik vind Yosemite op mijn Air 2012 met 4GB al traag soms.
Verder is de Air Late 2008 enorm traag door de HDD die er in zit. Nieuwere modellen hebben een SSD en zijn dus vele malen sneller.

Ook zal de batterij na 6 jaar niet veel fut meer hebben. Zeker als je ziet dat Apple opgeeft dat de accu van de Air late-2008 na 300 cycles eigenlijk al op is.

Ik zou het geld lekker in m'n zak houden, of een tablet (iPad 2 kun je voor dat bedrag ook wel krijgen denk ik) kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
ThinkPadd schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:27:
Denk niet dat je dat moet willen. Ik vind Yosemite op mijn Air 2012 met 4GB al traag soms.
Verder is de Air Late 2008 enorm traag door de HDD die er in zit. Nieuwere modellen hebben een SSD en zijn dus vele malen sneller.

Ook zal de batterij na 6 jaar niet veel fut meer hebben.

Ik zou het geld lekker in m'n zak houden, of een tablet (iPad 2 kun je voor dat bedrag ook wel krijgen denk ik) kopen.
Had had laatst er een nieuwe SSD ingezet en ook de Accu was vervangen. Daarom leek het me ook wel handig omdat mijn MacBook Pro nog een klassieke 1TB 7200RPM HDD heeft. Maar het ging me meer om het verschil in ram aangezien me MacBook Pro 8GB heeft en de Air maar 2.

Je moet connected zijn