Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies: (ietwat) customized gaming laptops?

Pagina: 1
Acties:

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Misschien een ietwat onorthodoxe vraag in dit forum en hopelijk word ik niet gelynched, maar mijn aankoopadvies vraag gaat niet zozeer over wat te kopen, maar waar te kopen.

Wat ik namelijk wil is een vervanger voor mijn MSI GT683DXR uit 2011, een gaming laptop dus. Ik wil een snelle, en niet groter dan 15 inch scherm en aangezien de MSI goed bevallen is neig ik daar weer naar. Omdat ik een optische drive ook nauwelijks nog gebruik (indien dit gebeurt dan in mn desktop) ben ik aan het kijken naar de MSI GS60 serie.

Nou is het enige "bezwaar" dat ik maar twee varianten tegenkom in de nederlandse webwinkels, de MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro) en de MSI GS60 2QE-036NL (Ghost Pro) en geen van beiden doen eigenlijk wat ik wil.

Ik wil namelijk een 1080p scherm en een 256gb SSD + 1TB HD.

De 028 heeft heeft het scherm maar maar 128 SSD, de 036 heeft de SSD maar niet het scherm etc. Ook is het volgens mij een toshiba SSD en ik wil liever een ander merk, dat soort dingen. Plus het feit dat het allemaal de 3 GB GTX970M variant heeft en ik graag de 6 wil (want meer is beter ;) )

Mijn huidige laptop heb ik destijds in Amerika gekocht en daar zijn best veel sites die je een redelijk customized laptop laten bestellen (zoals www.gentechpc.com, www.ibuypower.com etc) waar je zelf SSD merk, geheugen e.d. aan kan laten passen. Hier in Nederland zie ik dat eigenlijk helemaal niet en lijkt het alsof de webshops alleen de standaard varianten aanbieden.

Dus mijn vraag is eigenlijk niet zozeer wat te kopen, maar of jullie weten of hier ook goede aanbieders zijn van customizations voor laptops zonder exorbitant veel daarvoor te vragen, of misschien eventueel ergens anders in de EU (Duitsland?) en de subvraag daarbij of jullie de 6GB versie ergens aangeboden zien worden anders dan in de USA?

Uiteraard zijn jullie ook welkom om een poging te doen mij te overtuigen een ander merk/type laptop te kopen. :P

Ik wil deze gebruiken voor gaming plus wat normaal browse/office werk, hij moet er weer een tijdje tegenaan kunnen dus ik wil high end Core i7 en minimaal GTX 970M of 980M, ik wil max 15 inch scherm want hij moet wel nog enigzins makkelijk mee te nemen zijn (batterijduur is geen issue).

Hartelijk dank voor any info en ik hoop dat deze post binnen de forum regels ok is.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Waarom probeer je niet BTO laptops of xbook. Daar kun je samenstellen wat je wil. Verder zijn ze over het algemeen erg scherp geprijsd omdat ze zonder Os kunnen worden geleverd. Ook alternate heeft een eigen customizeable laptop lijn.

Hierzo http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl62.html

Verder op te merken valt dat bij msi het kinderlijk eenvoudig is een ssd bij te plaatsen/vervangen. Als je de boel niet sloopt houd je ook nog je garantie.

[ Voor 22% gewijzigd door WouterL op 29-12-2014 20:53 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Helaas zijn de 6GB versies van de videokaarten alleen te verkrijgen in de VS - tenzij je een dominator (pro) kiest, welke dan weer 17" is - deze hebben wel weer de 'high-end' versies van de top kaarten 970m en de 980m.

De 036 heeft dan wel een resolutie van 2880x1620, welke je kan ook downscalen naar 1920*1080. Helaas zijn zowel de schermen van zowel de 028 en de 036 TN schermen - mijn voorkeur gaat echt uit naar een IPS scherm.

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe game laptop in dezelfde prijsrange; ik neem nu ook de Asus G551 range in overweging, welke ook een IPS scherm heeft.

Ik heb niet zo'n vertrouwen in de BTO Laptops > er zijn positieve, maar ook veel negatieve berichten rondom die laptops.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Over 3 dagen begint de CES 2015 en is het de verwachting dat MSI, Asus en andere fabrikanten (HP met Omen, Toshiba met Qosmio) nieuwe gaming laptops gaan introduceren. Hopelijk met voldoende keuze rondom 4-6GB GPU's en IPS schermen :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX