Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Aankoopadvies] Streaming device voor Spotify

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Namens m'n vader plaats ik dit bericht in dit forum, hopelijk zit ik hier bij het juiste topic.
Mijn vader is op zoek naar een streaming device om muziek vanaf een laptop, tablet en een telefoon te kunnen afspelen op z'n stereo installaties(Naim). Daarbij is de kwaliteit zeer belangrijk.

Ik zoek een?
Streaming device voor spotify vanaf een telefoon, laptop of tablet.

Wat is je budget?
Het gaat om de geluidskwaliteit, dus qua budget is er geen echte eis.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek af te kunnen spelen op twee stereo installaties, een serie Naim versterkers en andere versterkers voor verschillende ruimtes. Deze staan allemaal in dezelfde kast, dus om het op te splisten is een kabel die splitst genoeg lijkt mij. Het is dus de bedoeling dat er vanaf een telefoon(android, windows phone), tablet(android) of laptop(windows) signaal naar een van die stereo's gaat, waarbij de kwaliteit niet minder wordt(spotify premium heeft 320kbps dacht ik)

Wat heb je zelf al gevonden?
Het enige wat ik al gevonden heb is het volgende:
- Apple Airport Express
Werkt dit met non-apple apparaten? Gaat er kwaliteit verloren?

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het uberhaupt mogelijk wat m'n vader wil, of is een kabel aansluiting beter?
Zijn er stereo kabel splitters met een uitstekende kwaliteit?

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar ik kwam het pas tegen in een ander topic:
Gramofon: https://gramofon.com/

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
bnijssen schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:07:
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar ik kwam het pas tegen in een ander topic:
Ik heb deze sinds kort in gebruik... Top apparaat! Met Spotify Connect kan je met je telefoon of tablet alles binnen Spotify regelen en afspelen op een wat oudere versterker of boxen. Had wel graag een optische uitgang gezien op het apparaat, maar de geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen... Ik ben dan ook geen audiofiel...

Er worden nog features toegevoegd aankomende maanden zoals een soort partymode voor als je een feestje hebt en je bezoek wilt ook wat afspelen. Tevens worden er verschillende online diensten nog toegevoegd...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 13:11
bnijssen schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:07:
Hou er hier wel even rekening mee dat er een Fon access point in zit en je je internet verbinding deelt. Ik heb dit zelf afgevangen met een firewall maar de meeste mensen zijn niet zo handig. Over de geluidskwaliteit ben ik wel te spreken zeker voor het geld (ik heb hem via Kickstarter gekocht voor een lagere prijs).

[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 30-12-2014 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Dat apparaat lijkt me wel wat. Is het het ook mogelijk om via een laptop draadloos spotify te streamen?

En wat bedoel je precies met, je deelt je internet verbinding m3gA? Kan iedereen dan bij ons internet aftappen?

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:47:
Bedankt voor de reacties!

Dat apparaat lijkt me wel wat. Is het het ook mogelijk om via een laptop draadloos spotify te streamen?

En wat bedoel je precies met, je deelt je internet verbinding m3gA? Kan iedereen dan bij ons internet aftappen?
Ja dat kan met Spotify Connect, een instelling in Spotify... De Gramofon hangt in je netwerk en kan met elk apparaat waar Spotify op draait overweg.

Het apparaat functioneert ook als een soort wifi versterker of je kan er een apart (fon) netwerk van maken. Dat mag je zelf weten. Je kan het netwerk uiteraard gewoon beveiligen... Dit hebben ze gedaan omdat er in de toekomst de party -mode bij komt. Bezoek logt in op het netwerk (wel wachtwoord eerst geven) en kunnen hun eigen muziek in de playlists zetten...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 13:11
Het Fon netwerk staat open voor Fon gebruikers en kan niet uitgezet worden. Het Fon netwerk is wel gescheiden van je eigen netwerk.

Verwijderd

Bij mij is Gramofon wel steeds meer gaan haperen. Zonde want ik was er wel heel tevreden over! Hopelijk komt er binnenkort een upgrade.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:05

Barrycade

Through the...

Zou eens kijken bij hifi klubben ofzo: hebben een heel assortiment aan spulletjes die jij zoekt: hun Argon streamer bijvoorbeeld.

Of als het echt wat meer mag kosten bijvoorbeeld de Marantz met DAC

Verwijderd

Kijk eens naar een Sonos, bijvoorbeeld de Sonos Connect. Sonos is inmiddels de standaard geworden op het gebied van streaming audio. Dat komt vooral door de goed uitgewerkte en gebruiksvriendelijke bediening in de apps, het punt waar veel concurrenten grote steken laten vallen. Spotify werkt direct naast nog veel meer services. Ik heb eerst ook rondgekeken, vond geen betere alternatieven of je moet voor budget oplossingen willen gaan.

Ik raad wel aan om een losse DAC te gebruiken als je echt audiofiele geluidskwaliteit wilt.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2011/05/Sonos-Android-App.jpg

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-11 17:36
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:48:
Bij mij is Gramofon wel steeds meer gaan haperen. Zonde want ik was er wel heel tevreden over! Hopelijk komt er binnenkort een upgrade.
Als het goed is komt er dit kwartaal een upgrade die AllPlay mogelijk maakt. Ik heb zelf drie Gramofon's en geen last van haperingen. Maak wel meestal gebruik van bluetooth adapters aangezien de Gramofon nog geen lokale muziek en TuneIn ondersteunt.
m3gA schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:32:
Het Fon netwerk staat open voor Fon gebruikers en kan niet uitgezet worden. Het Fon netwerk is wel gescheiden van je eigen netwerk.
Niet meer. als je nu een Gramofon koopt is het Fon netwerk uitgeschakeld.

[ Voor 27% gewijzigd door gigi71 op 12-01-2015 11:06 . Reden: Update ]

Pagina: 1