oud systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qhanzel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-04 20:33
Hallo,

context van dit verzoek om hulp:
de 5 tot 7 jaar oude pc van mijn schoonmoeder werkt software-technisch prima
(alleen software geinstalleerd die echt nodig is).
als upgrade is er van windows Vista naar windows 7 geinstalleerd en dat gaat allemaal goed.
echter, zodra er een programma gestart wordt (internetbrowser, windowsverkenner, etc) wordt de computer erg traag.
omdat het software lijstje en de actieve programma's er allemaal goed uitzien, virusscannen levert niets op (er gebeurd ook niets verdachts op de computer), denk ik dat dit gewoonweg komt omdat de hardware zo verouderd is. Ik stel daarom voor om het werkgeheugen te vervangen (relatief goedkope upgrade) en een ssd (samsung 120gb) in te bouwen die ik nog over heb.

ze gebruikt haar computer voor; opslag foto's en e-mail via browser.
daarnaast af en toe microsoft office (word / excel).

in het vragen lijstje een opsomming van de hardware.

mijn uiteindelijk doel van dit topic is jullie meningen / adviezen verzamelen over de upgrade.
alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

deelvraag :) naast de ssd kan de huidige harde schijf als 'opslag' gebruikt worden. ik vraag me af hoezeer deze een bottleneck gaat vormen.

Ik zoek een nieuw werkgeheugen
Ik denk aan: http://tweakers.net/price...silverline/specificaties/

Wat is je budget?
voor het werkgeheugen max 60 euro is wenselijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Onderstaand gekopierd uit Speccy:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
Processor
Intel Pentium E2140 @ 1.60GHz 18 °C
Conroe 65nm Technologie
RAM
1,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)
Moederbord
FUJITSU SIEMENS G31T-M2 (CPU 1) 30 °C
Grafisch
170EI-A01-V50 (1280x1024@60Hz)
Intel G33/G31 Express Chipset Family (Elitegroup)
Opslag
149GB Seagate ST3160815AS ATA Device (SATA) 35 °C
Optische schijven
HL-DT-ST DVDRAM GSA-H60N ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou je RAM ergens tweedehands proberen te scoren. Nieuw is het relatief heel duur. Misschien heeft de locale kringloop er een paar in de bak liggen of doe een oproepje in de V&A. Ik hen ze zelf helaas net weggegooid, anders had ik ze zo opgestuurd.

SSD kan wel eens een leuke toevoeging zijn. De HDD ernaast is dan puur voor opslag en vormt geen bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36
Wanneer is de laatste keer dat de computer is schoongemaakt van binnen en de thermal paste is vervangen?

1GiB is weinig voor Windows 7, tweedehands een dual channel setje kopen is de beste oplossing.
Bijvoorbeeld; V&A aangeboden: Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qhanzel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-04 20:33
@ br00ky,
goed idee om ff in de V&A te kijken!
super, bedankt voor je reactie!

@NitroX infinity
schoonmaken staat op het lijstje, als de kast toch open gaat. Die computer is ongeveer net zolang bij het gezin als ik maar nu wordt voor het eerst mijn hulp ingeroepen ;)
de thermal paste zal nog nooit vervangen zijn, daar had ik nog niet aangedacht en die tube heb ik liggen. dat gaat zeker lukken, top!
het voorbeeld uit de v&a is bijna perfect, ik ga alleen nog iets zoeken wat geografisch beter uitkomt. Maar daar kom ik uit.

Heren, hartelijk dank!