[Win 7] Probleem met windows installer / .NET framwork

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645454

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds enige tijd een probleem met Windows installer op mijn pc. Mijn computer runt Windows 7 op redelijk standaard hardware.

De symptomen die ik tegenkom zijn:
  • Meerdere Windows updates willen niet installeren. Een aantal zijn gerelateerd aan MS office, deze geven de error code "80070652" (wat volgens mij gerelateerd is Windows update). De andere is een update voor .NET framework 4.5.1, deze geeft error "Code 13EC".
  • Windows installer werkt niet goed en installaties falen daarom. De meeste installer geven een error en stoppen de installatie (bijvoorbeeld .NET; origineel dacht ik dat dat het oorzaak was van het probleem dus wou ik het opnieuw installeren, dit mislukte). .
  • De normale manieren om Windows installer te fixen werkten niet. Ik heb al geprobeerd de in_progress entry te verwijderen, de computer te herstarten, en de service te herstarten. Na elke keer opstarten verschijnen er weer 2 processen in de taskmanager genaamd "msiexec.exe"; één ervan is de stoppen, de andere is het niet mogelijk bij. Deze processen verschijnen ook na het herstarten van de service.
Alvast hartelijk bedankt voor alle mogelijke hulp.
-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:22
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=80070652

er is genoeg over te vinden in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt. Ik heb alle normale oplossingen voor dit probleem helaas geprobeerd zonder enig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Kijk eens op de website van MS zelf, fix it solution center. Of via zoekmachien windows installer ms fixit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb meerdere Fix-its van MS inderdaad ook geprobeerd. Ze losten het probleem helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
heb je al eens dit gedaan in opdracht prompt(wel als administrator openen):

SFC/scannow

Kan je kijken of er wat beschadigt is in de windows instalaltie.
Als deze een fout aangeeft die die niet kan repareren,dan is je windows install corrupt en kan is de enige mogelijkheid opnieuw instaleren.

Virusscanner al eens uitgezet en dan geprobeerd?

Je kan ook per service/programma kijken of er een programma is die het veroorzaakt dat windows niet kan updaten

[ Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 29-12-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toevalligerwijs heb ik die niet uitgevoerd. De scan rapporteerde geen integriteit schendingen van Windows. Ik probeer nu How to Perform an In-Place Upgrade on Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008 & Windows Server 2008 R2 . Ik zal laten weten of het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ah, oef. Het wil weleens gebeuren dat evt. anti-virus in combinatie met anti malware/spyware enz. en met user account control op normaal level de nodige processen en afhandelingen blokkeren of erger, je register of user profile beschadigen.
Je zou eens (als dit niet te veel werk is) je AV en/of overige protecting software de-installeren en uac (tijdelijk!) uit kunnen zetten.
>Herstart, eventueel MS defender inschakelen, fixit voor de MS installer uitvoeren, en daarna MS updates.
Tegelijk even een smartscan met Defender draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
scan sowieso ook maar eens op malware en andere programma's, kan nooit geen kwaad.
Dit zijn daar wel mooie programma's voor:

https://www.malwarebytes.org/downloads/

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 29-12-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn computer al meerdere keren gescanned met zowel MBAM als mijn standaard virus scanner (Avira); hij is helemaal virus/malware vrij.

Ik heb tijdens de meeste van mijn repareer pogingen mijn virusscanner en firewall (comodo) uit gehad, maar ik zal proberen die precieze stappen te doorlopen, CH.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 02:23
Ik loop momenteel tegen een vergelijkbaar issue aan dat ongeveer sinds een week speelt.
Windows installer weigerd msi's te installeren of te verwijderen, alles blijft hangen op 'Preparing to' en dan gevolgd door install of remove afhankelijk van de gekozen optie.

Ook het gebruiker van Plug and Play apparaten is een hell geworden omdat windows niet langer de drivers automatisch installeert. Dit probleem zit ergens in de instellingen / software die ik in mijn installatie gebruik aangezien ik met een schone installatie het probleem na ongeveer 5 minuten teurg heb in de meeste gevallen.

Wat heb ik geprobeerd?
- Herinstallatie van windows , dit heeft geen effect omdat het probleem al tijdens het installatie script wat mijn software automatisch installeert blijft hangen door deze bug.
- msiexec opnieuw registreren , geen effect

SFC /scannow zal geen oplossing bieden aangezien dit ook met een blanco installatie op treed.

Waar ik benieuwd naar ben is de vorm waar dit bij op treed, heb jij ook een installatie die eindeloos blijft hangen Tharob of heb jij een echte foutmelding? Foutmeldingen zijn tot nu toe nog nooit verschenen bij mij behalven als ik msiexec taskkill (De enige manier om de vastlopende installaties af te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De inplace upgrade heeft niet geholpen, en wat jij voorschreef, CH, helaas ook niet.

Henk, bij mij stoppen de installaties voordat ze echt begonnen zijn, meestal met een error message. Dit is bijvoorbeeld wat ik krijg als ik de .NET .exe uitvoer: http://puu.sh/dO9tZ/6efb255166.jpg . Windows update blijft soms wel eindeloos hangen, maar ook die geeft soms de hierboven genoemde error,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk717
Tharob die melding krijg ik ook maar dan pas na het killen van de msiexec via taskmanager.
Het lijkt mij niet dat onze meldingen gerelateerd zijn.
Helaas lijkt het troubleshooten via google op te houden bij sfc /scannow en msiexec opnieuw registeren.
Hopelijk is er toch een tweaker die dit eerder heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ok, bak werk dus voor niks. Heb je het windows logboek al uitgeplozen? Ik plaats als laatste nog maar even een direct linkt naar MSDN welke ingaat op de 1000 serie events welke met installaties te maken hebben.
MSDN: Event Logging (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt dat het opgelost is. Er was mij aangeraden die in place upgrade vanuit veilige modus nog een keer te proberen en dat heeft blijkbaar geholpen. De service is denk ik daardoor opnieuw geïnstalleerd wat ervoor zorgde dat die error, wat het ook was, is verholpen.

Jullie allemaal hartelijk bedankt voor de hulp, en Henk succes met jou issue.

Gelukkig nieuwjaar!
-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk717
Een tijdje doorspitten later ben ik toch best verassende events tegen gekomen, namelijk dat er veel lees fouten op treden op de gloednieuwe ssd in mijn gloednieuwe laptop (De laptop is geleverd met HDD dus mogelijk is hier een conflict).

Dus een dappere installatie poging later ben ik achter een ander probleem gekomen, namelijk Intel RST wat af en toe voor mijn vertragingen zorgde. Tof dat ik nu een stabielere schijf heb zonder lees fouten maar het doorspitten van de event viewer heeft het probleem nog niet kunnen oplossen.

Alles is nog steeds zoals het was kwa installatie problemen , de zelfde software is gebruikt als bij de vorige keren en weer liep de installatie vast op het installeren van google chrome (Chrome zelf is niet het probleem , de installatie loopt vast omdat ik dus geen msi's kan installeren en ik van de enterprise versie gebruik maak door zijn installatie gemak). Een kleine controle door mijn USB Stick in de laptop te steken heeft bevestigd dat het probleem inderdaad weer direct na mijn herinstallatie is opgetreden. Opnieuw is het niet mogelijk om drivers automatisch te installeren en lopen de msi installaties stuk.

Natuurlijk zijn er nu mensen heel benieuwd naar het event viewer resultaat van mijn nieuwe installatie.
Helaas valt hier niets nuttigs uit te halten enkel het event dat de installer is gestart, er wordt geen fout weergegeven ook niet over het feit dat ik deze met taskmanager heb beindigd nadat deze vast zat.

Update : Ik heb de bug gevonden, er is niets mis met mijn Windows Installer echter is system restore ook na herinstallaties volledig van streek. Zodra er een herstel punt wordt aangemaakt bevriest system restore volledig met alle gevolgen van dien. Voor nu heb ik deze uit staan als workaround aangezien ik de functie toch niet gebruik. De error code die system restore geeft is 0x81000101 zodra ik een oplossing heb gevonden zal ik deze delen voor de volgende tweaker die hier tegen aan loopt.

[ Voor 14% gewijzigd door henk717 op 29-12-2014 21:12 . Reden: Oorzaak gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

@ Rob

Mooi dat je het probleem hebt getackeld. Is leuker dan opnieuw installeren toch?

@ Henk

Scripting is leuk, maar met OS, drivers en software installeren zou je normaliter wel eens tussendoor opnieuw moeten opstarten. Gebeurt dit niet kan je op termijn ook andere problemen krijgen, of dit erg is moet je zelf bepalen.
Ik zou ook eens kijken op de website van je laptop fabrikant naar de juiste of nieuwere drivers voor het OS wat je nu gebruikt. Ook vanwege wat je meld over de USB. En/of controleer ook even je USB op virus/malware. Veel suc6

Pagina: 1