Lenovo S440/S540, Macbook Pro Retina of MSI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335087

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Tekst verwerken, films kijken, video's streamen en af en toe en spelletje zoals FIFA15 (niet hele zware spellen over het algemeen). Ik werk vaak met meerdere Word, Powerpoint, Chrome tabbladen en PDF vensters tegelijkertijd open dus enig werkgeheugen is wel gevraagd. Verder wil ik dat hij toekomstbestendig is.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Zie bovenstaand.

Wat is je budget?
Ik denk aan zo rond de €1000,-. Momenteel heb ik een 13,3" HP Pavilion dv3-2350ed. Maar ik wil graag naar een 14", misschien wel 15" al denk ik dat dat alweer snel groot is. Ik wil tevens een dunne laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vandaar dat ik een dunne laptop wil die niet zwaarder is dan 2kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eisen:
- i5 of i7
- minimaal 8gb RAM
- SSD
- Fatsoenlijke resolutie (1600 x 900 is echt het minimum)
- HDMI
- <2cm dik
- 14 a 15" scherm.

Ik zat te denken aan de Lenovo S440 (http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/ en kies daar voor de duurdere versie) met upgrade naar i7, 8gb en 256gb SSD (of zou een 128gb ook volstaan? Ik heb een externe hardeschijf van 1TB en heb buitenom wat spellen en studiezaken (30gb totaal) weinig dingen die per se op mijn laptop hoeven), en een downgrade van Windows 8.1 Pro 64 naar Windows 8.1 64 voor een totaalbedrag van €1045,-.

De Macbook Pro Retina 15" is denk ik toch te prijzig en ik weet niet goed of ik nog een keer 13" zou willen. Totaalbedrag €1300-1900,-.

Over MSI weet ik niets, maar dat kwam ik toevallig ergens tegen in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
Let er ook op dat je bij een Lenovo of Asus een dedicated grafische kaart en een quad core processor krijgt binnen je budget. Een Macbook pro 13" heeft een dual core processor en een onboard grafische kaart. Die laptop is meer een aanrader vanwege het mooie scherm, snelle SSD, stevige behuizing, lange accuduur en natuurlijk Mac OSX. Voor brute processing power van de grafische kaart en processor moet je elders kijken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De andere, door mijn eisen, hebben ook een snelle SSD en lange accuduur dus dat kan ik al wegstrepen. Een stevige behuizing is bij de Lenovo ook van toepassing. Zou de Lenovo een goede keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog andere tips of suggesties of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:34
Een S440 heeft ook stevige alu behuizing.
Je kunt denk het beste een 256GB kiezen. Met een paar games, films, enz. heb je 128GB zo vol.
Je kunt ook nog naar de iets grotere S540 kijken. Die kun je met een 1080p scherm configuren.

Voor beide modellen geldt dat het scherm wat minder mooi is (contrast en kleurweergave).
Daar krijg je dan wel weer een heel fijn toetsenbord voor terug.

Review: http://www.notebookcheck....h-Ultrabook.100047.0.html

[ Voor 11% gewijzigd door wappiewappie op 29-12-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13
Las ergens dat je bij lenovo heel makkelijk ssd en ram zelf kunt plaatsen. Scheelt in de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook verschillende dingen gelezen over de Wifi antenne. Zou die echt zo slecht zijn? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De Lenovo kan je best makkelijk zelf een SSD plaatsen inderdaad, heb zelf een S440. Vind de WiFi ontvangst prima, niet slechter dan een MBP in ieder geval. Enige wat ik wel slecht vind is het touchpad, het geluid en het scherm. Die halen het niet bij een MBP.

De S440 is overigens wel stevig, enige wat ik balen vind van de behuizing is dat hij vrij snel vingerafdrukken aantrekt, voor de rest dus een degelijk ding. Zit alleen geen dedicated GPU in, gamen werkt er eigenlijk echt niet op. Misschien een idee om in de T serie te kijken? In mijn herinnering hebben ze wel T modellen met dedicated GPU, en zijn kwalitatief net een tandje meer dan de S serie. Ook wel wat duurder maar nog steeds goedkoper dan een MBP, en stukken beter qua bouwkwaliteit. Toetsenbord van de Lenovo tikt overigens ook echt belachelijk goed, op elk Thinkpad model zit dezelfde dus wat dat betreft zit je bij Lenovo goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 29-12-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Klopt, ik heb een T440s met een GeForce GT 730M en een full hd beeldscherm. Ik heb geen problemen met de Intel 7260 AC.
De grafische kaart is niet heel veel beter dan de Intel 4400, maar zou de minder zware games wel moeten trekken. Overigens zat ik met een i5, 8GB en 256GB ssd wel boven de prijs van een 13" MacBook Pro ondanks een kortingsactie. Maar ik had er geen zin in om zelf nog het geheugen en de ssd te vervangen, anders had ik daar nog wel €150 kunnen besparen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Anoniem: 335087 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:52:
Ik heb ook verschillende dingen gelezen over de Wifi antenne. Zou die echt zo slecht zijn? Iemand ervaring mee?
De wifi modules van Intel hadden vorig jaar wat problemen. Dat is ondertussen al opgelost met nieuwe drivers.
In het duurdere model zit een AMD Radeon HD 8670M 2G.
Niet zo heel veel sneller dan de interne gpu, maar die heeft tenminste wel zijn eigen geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

wappiewappie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:57:

In het duurdere model zit een AMD Radeon HD 8670M 2G.
Niet zo heel veel sneller dan de interne gpu, maar die heeft tenminste wel zijn eigen geheugen.
Zie het ja, dat is wel een voordeel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Thomasx4 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:01:
De Lenovo kan je best makkelijk zelf een SSD plaatsen inderdaad, heb zelf een S440. Vind de WiFi ontvangst prima, niet slechter dan een MBP in ieder geval. Enige wat ik wel slecht vind is het touchpad, het geluid en het scherm. Die halen het niet bij een MBP.

De S440 is overigens wel stevig, enige wat ik balen vind van de behuizing is dat hij vrij snel vingerafdrukken aantrekt, voor de rest dus een degelijk ding. Zit alleen geen dedicated GPU in, gamen werkt er eigenlijk echt niet op. Misschien een idee om in de T serie te kijken? In mijn herinnering hebben ze wel T modellen met dedicated GPU, en zijn kwalitatief net een tandje meer dan de S serie. Ook wel wat duurder maar nog steeds goedkoper dan een MBP, en stukken beter qua bouwkwaliteit. Toetsenbord van de Lenovo tikt overigens ook echt belachelijk goed, op elk Thinkpad model zit dezelfde dus wat dat betreft zit je bij Lenovo goed.
Of de S440 een dedicated GPU heeft of een IGP hangt af van de gekozen configuratie er is namelijk een AMD Radeon HD 8670M 2GB te verkrijgen voor de S440. Ik durf alleen niet te zeggen hoe deze GPU presteert in hedendaagse games.

Link: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

_Dune_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:41:
[...]

Of de S440 een dedicated GPU heeft of een IGP hangt af van de gekozen configuratie er is namelijk een AMD Radeon HD 8670M 2GB te verkrijgen voor de S440. Ik durf alleen niet te zeggen hoe deze GPU presteert in hedendaagse games.

Link: http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440/
Zag het inderdaad, geloof niet dat hij veel sneller is, maar na wat research zie ik op Youtube nog wel wat filmpjes langskomen waar er wel degelijk wordt gegamed met de HD8670m, denk dat hij absoluut sneller is dan de geintegreerde GPU. Zie ook in benchmarks dat hij een tik sneller is;

http://www.notebookcheck....eon-HD-8670M.87211.0.html (HD8670m)

http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html (Intel HD4400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik toch voor de S-serie ga en niet voor de T-serie. De T-serie ziet er naar mijn idee toch wat verouderd uit qua looks. Bij de S440 heb ik meer het idee dat ik naar een ultrabook kijk dan dat ik dat gevoel heb bij de T440. Bovendien is hij ook goedkoper.

Zou het scherm echt storend slecht zijn? Ik ben nu een 1366 x 768 pixels gewend en zou dan naar een 1600 x 900 gaan. Liever zou ik inderdaad de 1920 x 1080 hebben, maar ga ik dat verschil echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
Ik heb hier een 14 inch op 1600x900 staan en dat is heel goed te doen. Het moet nog wel leesbaar blijven.
Ik heb hier ook een 15,6 op 1366x798 staan en dat is ook heel netjes. Denk dat aan beiden wel te wennen valt.
Dat scherm ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nu een dell Studio 1558 met HD scherm (weet verder geen details van scherm) en dat bevalt prima. Ben benieuwd hoe de vergelijking zou uitvallen.

[ Voor 30% gewijzigd door miles op 30-12-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Anoniem: 335087 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik toch voor de S-serie ga en niet voor de T-serie. De T-serie ziet er naar mijn idee toch wat verouderd uit qua looks. Bij de S440 heb ik meer het idee dat ik naar een ultrabook kijk dan dat ik dat gevoel heb bij de T440. Bovendien is hij ook goedkoper.

Zou het scherm echt storend slecht zijn? Ik ben nu een 1366 x 768 pixels gewend en zou dan naar een 1600 x 900 gaan. Liever zou ik inderdaad de 1920 x 1080 hebben, maar ga ik dat verschil echt merken?
Scherm bevalt hier prima. Genoeg ruimte iig, met een beetje meten en passen is het zelfs mogelijk om Word en een browser naast elkaar weer te geven. Weet niet of je zelf van plan bent er en SSD in te zetten, maar de schroefjes zijn vrij zwak dus kijk uit dat je ze niet kapotdraait. Je moet een schroevendraaier met PH1 kop hebben. Heb er zelf een M.2 SSD ingezet trouwens, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel :). Voor de rest best tevreden met het ding, zit stevig in elkaar en doet wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik heb voor m'n partner de Lenovo S540 (i5, 8GB, SSD) besteld nav de T.net Best Buy Guide en na ca 2 weken gebruik ben ik er toch wel over te spreken. De behuizing is degelijk en de laptop functioneert out of the box prima. Touchpad is wel erg wennen zonder losse knoppen en met name met een rightclick niet ideaal. Scherm (full hd) is vast iets op aan te merken (geen verstand van maar echt zwart is het niet) zijn maar voor typisch allround gebruik voor ons voldoende en als grote plus een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thomasx4 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:35:
[...]

Scherm bevalt hier prima. Genoeg ruimte iig, met een beetje meten en passen is het zelfs mogelijk om Word en een browser naast elkaar weer te geven. Weet niet of je zelf van plan bent er en SSD in te zetten, maar de schroefjes zijn vrij zwak dus kijk uit dat je ze niet kapotdraait. Je moet een schroevendraaier met PH1 kop hebben. Heb er zelf een M.2 SSD ingezet trouwens, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel :). Voor de rest best tevreden met het ding, zit stevig in elkaar en doet wat hij moet doen.
Ik was van plan de S440 dusdanig te configureren dat hij een i7 meekrijgt, 8gb werkgeheugen en 256 SSD. Kost wel wat extra's inderdaad. Is het veel goedkoper en makkelijker om het werkgeheugen zelf uit te breiden en de SSD zelf te plaatsen? Trouwens, dit kan ik misschien beter formuleren in wat meer concrete vragen:
- Hoeveel slots voor werkgeheugen heeft de S440?
- Hoeveel kost 4gb en 8gb werkgeheugen?
- Wat kost een degelijke 256gb SSD?
- Hoe makkelijk is de plaatsing voor een qua handigheid normale burger?

In mijn huidige laptop heb ik 2x 2gb werkgeheugen. Zou ik dan ook bijvoorbeeld (mocht hij twee sloten hebben), kunnen upgraden naar 4gb (dat er dan dus al in zit) plus 2gb (uit mijn oude laptop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Werkgeheugen zou ik gewoon 8GB configureren, is volgens mij toch even wat werk om er bij te komen, heb er ook niet op gelet hoeveel slots er inzitten.

Wat SSD's betreft, er zit een gewone SSD/HDD (SATA) slot in, en een M.2 SSD slot. Heb zelf een S440 met 500GB HDD gekocht en er toen een 128GB M.2 SSD bijgeplaatst, wat vrij gemakkelijk was. Gaat om een M.2 2242 (42mm) SSD, kwestie van kap open, ding in de connector en vastschroeven (schroefje moet je wel zelf voor zorgen, een m2 2mm schroefje). Je moet het hele ding dan wel opnieuw installeren en drivers downloaden wat ook weer werk kost.

Als je dit niet ziet zitten zou ik lekker een 256GB SSD er in zetten in de configuratie. Mocht je ruimtegebrek hebben kun je er later altijd nog een M.2 SSD in doen, Ze zijn nu nog erg duur en wat minder snel dan normale SSD's. Voor een 256GB M.2 SSD betaal je zo'n 140 euro. Denk dat over een jaartje de prijs wel zal zijn gezakt en ze ook sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de configuratie betaal ik nu €139,- om een 256GB Solid State Drive, OPAL SATA3 erin te zetten in plaats van 500gb HDD 7200rpm.
En het kost €56,- om van 4gb PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM naar 8gb PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM te gaan.
En het kost €100,- om van Intel Core I5-4210U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz) naar Intel Core i7-4510U Processor (4MB Cache, up to 3.10GHz).

Wat vinden jullie van deze upgrades en prijzen? Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind de prijzen die Lenovo vraagt schappelijk, zelf werkgeheugen installeren zou je misschien een 10tje schelen, zelf een SSD misschien een paar tientjes, ligt weer aan wat voor SSD. Dit lijkt me dus een mooie configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

StrongArmLance

Endless flow

Zorg wel dat je Windows 8 even downgrade van pro naar normaal, scheelt ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik overweeg eigenlijk ook om te 'downgraden' naar windows 7... (voor €56,-...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind W8.1 prima te doen met wat kleine aanpassingen. Classic Shell er op en je hebt weer een normaal startmenu, dat was mijn grootste ergernis aan W8.1 . Draait allemaal stabiel en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 17:24
Anoniem: 335087 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:00:
...

Wat vinden jullie van deze upgrades en prijzen? Is het de moeite waard?
Die upgrades zijn stuk voor stuk de moeite waard. Mocht je qua budget te krap zitten, schrap dan de i5 > i7 upgrade. Zelf doen zal wel iets schelen in de prijs, maar is ook weer een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Thomasx4 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:38:
Vind W8.1 prima te doen met wat kleine aanpassingen. Classic Shell er op en je hebt weer een normaal startmenu, dat was mijn grootste ergernis aan W8.1 . Draait allemaal stabiel en ziet er goed uit.
Lenovo levert een applicatie mee die een startmenu laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rukapul schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:52:
[...]

Lenovo levert een applicatie mee die een startmenu laat zien.
Klopt, maar die is incl. reclame voor 1 of andere nutteloze digitale winkel die ook wordt bijgeleverd. Sowieso zit er wel aardig wat nutteloze bloatware op, op de drivers na is het enige wat ik handig vind de touch gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lammert schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:49:
[...]

Die upgrades zijn stuk voor stuk de moeite waard. Mocht je qua budget te krap zitten, schrap dan de i5 > i7 upgrade. Zelf doen zal wel iets schelen in de prijs, maar is ook weer een hoop gedoe.
Is de upgrade volgens jou te verwaarlozen? Of zijn geld niet helemaal waar? En is de laptop met i5 net zo toekomstbestendig als met de i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je het geld er voor hebt zou ik de i7 kiezen. Tikje sneller. Weet niet of je er heel veel van zal merken, maar in sommige programma's is wat extra power wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 17:24
Anoniem: 335087 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:24:
[...]

Is de upgrade volgens jou te verwaarlozen? Of zijn geld niet helemaal waar? En is de laptop met i5 net zo toekomstbestendig als met de i7?
Te verwaarlozen niet, maar vergeleken met een grotere SSD en extra RAM zou de i7 upgrade op de laatste plaats komen.

Wat context: ik heb zelf voor mn werk een Lenovo Carbon X1 met een i5 4200U, 4 GB RAM en een 128GB SSD, dus ik ken de praktijk. Ik zou het liefst alledrie upgraden :+ , maar in mijn geval is de balngrijkste bottleneck eerst de SSD, dan het beperkte RAM en tenslotte pas de i5 CPU (en dan doe ik redelijk wat CPU intensieve taken qua modelleren en GIS).

Voor een vergelijking: http://cpuboss.com/cpus/I...0U-vs-Intel-Core-i5-4210U
Scheelt bar weinig...

[ Voor 7% gewijzigd door lammert op 31-12-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Als het echt om specs / performance gaat dan kun je ook nog meewegen dat de meegeleverde SSDs niet highend zijn. De Samsung model in mijn S540 is zelfs al op end-of-life. Zelf upgraden kan dus lonen om meer dan kosten alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na deze discussie gelezen te hebben denk ik dat ik een goede koop doe als ik de Lenovo S440 koop met de specificaties/upgrades zoals ik eerder heb aangegeven.

Bedankt allen voor jullie inbreng!

Ik wacht nog even op een kortingscode om nog wat centen te besparen (ben immers student) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog een vraag...

Wat is het verschil tussen 256GB Solid State Drive, OPAL SATA3 en 128 GB Solid State Drive, Serial ATA3, naast de grootte. De ene is 'OPAL' en de andere kennelijk niet, maar wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Van wat ik kan vinden betekent het dat het de data versleuteld op je SSD, weet niet of dat echt nuttig is voor particulier gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er iemand tussen jullie die voor €1000,- een betere laptop met minimaal 14" en maximaal 15" scherm weet dan de Lenovo S440 met de hoofdspecificaties:
- Intel Core I5-4210U Processor,
- 8GB werkgeheugen,
- 256gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Rukapul schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:51:
Als het echt om specs / performance gaat dan kun je ook nog meewegen dat de meegeleverde SSDs niet highend zijn. De Samsung model in mijn S540 is zelfs al op end-of-life. Zelf upgraden kan dus lonen om meer dan kosten alleen.
Lenovo levert een Samsung 840 of Lite-On M6 mee. Dat zijn gewoon goede betrouwbare ssd's.
Je krijgt echt geen (merkbaar) betere prestaties met een andere ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In mijn T440s zit een Toshiba HG6. Dat is een bovengemiddeld snelle ssd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
wappiewappie schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:22:
[...]

Lenovo levert een Samsung 840 of Lite-On M6 mee. Dat zijn gewoon goede betrouwbare ssd's.
Je krijgt echt geen (merkbaar) betere prestaties met een andere ssd.
Goede verduidelijking. Dat achter het Samsung OEM nummer een 840 schuilging had ik in eerste instantie gemist. In benches scoort hij wel iets minder, maar dat is in de praktijk nauwelijks relevant.

Ik moest overigens wel de firmware van de SSD updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Anoniem: 335087 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:37:
Is er iemand tussen jullie die voor €1000,- een betere laptop met minimaal 14" en maximaal 15" scherm weet dan de Lenovo S440 met de hoofdspecificaties:
- Intel Core I5-4210U Processor,
- 8GB werkgeheugen,
- 256gb SSD
Als je op 15,6" wil gaan zitten is er wel wat te vinden. Even invoeren in de Pricewatch en er komt genoeg uit;

pricewatch: Toshiba Satellite Z30-A-1D0
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-147

Weet alleen niet hoe het met de bouwkwaliteit zit, en qua specs zijn ze eigenlijk hetzelfde als de S440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had geluk met een Lenovo S440 die ik via aanbieding kon kopen met een Intel I7-4500U, 14" 1600x900, AMD HD8670M/Intel HD videokaart/Touch. Echt een toplaptop. Geen twijfel mogelijk om als ooit deze stuk gaat, omdat te "overwegen" ander merk. Alleen al de bouwkwaliteit is echt super en dan alles wat erbij komt. Ik had ooit een Flex 14 maar die komt in de verste verte niet eens dicht erbij qua kwaliteit en gebruik.

Als ik dan vergelijk met mijn oude Toshiba R850 dan is er totaal geen reden om naar die Toshiba terug te gaan. Begin met het toetsenbord welke ik zelf echt veel beter vind bij Lenovo dan die glijdende laktoetsen van Toshiba. Echt al zo vaak gehad dat ik met het blindtypen er overheen "gleed" en er niets gebeurde. Nee dat was echt geen fijne laptop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu de kortingscode nog :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
Daarvoor kun je deze website in de gaten houden: http://www.vouchercode.nl/lenovo/
Pagina: 1