Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget/basis laptop gezocht. Wordt nogal overspoeld met info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb al door het forum gespit, mensen gevraagd en op andere sites gekeken maar ik kom er maar niet uit..

Wat ga je met je laptop doen?
Eigenlijk doe ik niet veel bijzonders met mijn laptop. Internetten, downloaden, films kijken en ik gebruik hem voor de studie. Ik ga geen grote games draaien op mijn laptop.

Wat is je budget?
Ik zat eerst bij een budget onder de 400,-. Toen zag ik de Lenovo 14-00715 en toen merkte ik dat ik voor een leuk ding ook wel 600 euro over heb. Hoger dan 650,- ga ik alleen niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Minstens een paar maal per week. Vandaar dat ik ook kleiner dan 15 inch wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Graag wil ik een snelle laptop die niet zo hard aftakelt.
Hij hoeft geen hele zware programma's te draaien maar wel multitasken (muziek, browsen).
Snel opstarten, snel uit de slaapstand.
Ik heb weinig verstand van laptops maar het is niet zo dat ik allerlei onzin installeer.

Eerst zat ik bij de inspiron 15 3000 series maar een vriend vertelde me dat i3 niet heel snel is. Een i5 is daar 450 euro, maar dan doe ik er liever wat bij voor een touchscreen.
Toen kwam ik bij Lenovo flex 2, de 14-00715 (i5, 1,7gHz) trekt me erg aan maar ik weet niet of het erg is dat ik dan 4GB en geen SSD heb. Een alternatief met een iets minder scherm, maar wel SSD kon ik niet vinden.
Touchscreen zeker een pre. Ik zou het ook leuk vinden als Linux erop kan.
Zelf ben ik er geen held mee, maar mijn huisgenoot helpt me daar wel mee.
Belangrijk vind ik een duurzaam ding, ik wil over 2,5 jaar niet een nieuwe hoeven kopen.

Is de Lenovo flex 2 14-0715 dan een prima keuze? Of kan ik beter iets anders kopen ofwel omdat deze niet aan mijn wensen voldoet, ofwel omdat deze dan juist 'overpowered' is?

Alvast bedankt!!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Celeron is meer dan zat voor jouw gebruik en je zou een i3 kunnen overwegen. De rest is weggegooid geld.

Dus dat wordt een nieuwe vriend zoeken :+

I don't have dreams, I have goals!!

Verwijderd

i3 lijkt me meer dan zat, voor een snel gevoel zou ik absoluut voor een ssd gaan, dat merk je in het opstarten van de laptop en het starten van programma's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:12:
i3 lijkt me meer dan zat, voor een snel gevoel zou ik absoluut voor een ssd gaan, dat merk je in het opstarten van de laptop en het starten van programma's.
Oke, op internet staat overal dat een i5 eigenlijk de basislaptop voor familie is. Maar dit is redelijk overdreven dus?
Ik wil namelijk nog wel een tijdje door kunnen met de laptop, dus als het kiele kiele is, koop ik liever een i5.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 17:14 ]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:50:
Oke, op internet staat overal dat een i5 eigenlijk de basislaptop voor familie is. Maar dit is redelijk overdreven dus?
Ik wil namelijk nog wel een tijdje door kunnen met de laptop, dus als het kiele kiele is, koop ik liever een i5.
In dat geval, koop dan een i7. Dan zit je altijd goed, kan je familie zich nog uitbreiden en het is goed voor onze economie.

I don't have dreams, I have goals!!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:50:
Voor een beetje internetten (Youtube, Facebook e.d.), wat Office gebruik en muziek luisteren is een i3 (ruim) voldoende. Je zou zelfs met de budgetlijn Pentium toekunnen. Ik zou dat geld voor die meerprijs van een i5 dan in een SSD steken. Dat start je laptop ook lekker vlot op.

Als ik de wens voor een Core i3 met een SSD in de Pricewatch gooi krijg ik nog flink wat opties te zien:
http://tweakers.net/categ...pkQBcZmliZICoxMjYyA4rW1AA

Daar moet dan vast iets van jouw gading tussen zitten. Enige wat dan wel misschien wat aandacht vereist is dat meeste van deze laptops een 128Gb SSD krijgen. Dus of je moet daar voldoende aan hebben, of je moet zelf een grotere SSD in een laptop van keuze monteren.

Deze Toshiba lijkt dan wel zo'n beetje alles te hebben: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W7

256Gb SSD, full HD scherm en zelfs 8Gb geheugen. Formaat is dan wel 15,6 inch. Maar uit ervaring weet ik wel dat 15,6 inch modellen goed mee te nemen zijn. De i3 is hier dan wel een U-model, wat ietsje trager is geklokt dan een niet ULV model. Maar goed, ik denk dat het voor jou geen probleem hoeft te zijn. Qua prijs moet die net in je budget passen.

Dit is de versie zonder HD scherm: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U2 en dat scheelt je een paar euro. Maar persoonlijk zou ik voor full HD resolutie kiezen.

• Fuenta
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01-2022
Deze laptop is nu in de aanbieding bij de dixons: http://www.dixons.nl/lapt...097/hp-pavilion-15-p035nd

Een stuk goedkoper dan de originele prijs.
Pagina: 1