Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma's op harde schijf naast elkaar plaatsen .

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Ik zou graag mijn harde schijf C: in 2 stukken delen , werk nu met Vista en zou graag de 2de helft voor zien voor Ubuntu . Ik denk dat het normaal is dat alle programma's naast elkaar staat van Vista om dan Ubuntu te installeren. Bestaat er zo een programma die alles opschuift naar het eerste deel ;
Met dank .

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zult je schijf moeten herpartitioneren.
In de vrije ruimte van je HD wordt dan een nieuwe partitie aangemaakt. Alle aanwezige data wordt dan netjes op het al door Windows gebruikte deel gezet.
Of dat je programma's naast elkaar zet (hoe bedoel je dat precies??)... vast niet. Ik denk dat je schijf hoe dan ook een chaotische rotzooi van datablokken is. Je OS (zowel Vista als Ubuntu) zal zich daar echter niets van aantrekken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt je schijf nu in 2 partities opgedeeld en je wilt de tweede partitie de data daarvan naar je 1e partitie brengen? Dat is nogal omslachtig. Beter zeg je tegen de Ubuntu installer om naast je huidige Windows te installeren en ruimte voor zichzelf laat maken. Dan wordt je 2e partitie verkleind om ruimte te maken voor Ubuntu, als er ook genoeg vrije ruimte beschikbaar is om dat te kunnen bewerkstelligen.

Zou je het niet prettiger vinden om Ubuntu in een virtuele machine te draaien? Dan heb je ook geen last van het herstellen van je boot van Windows als je 't toch niets vind en blind de Linux partities weggooit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
bedankt iedereen ,