SBlive! 1024 & PCTV PRO onder Debian 2.2r3

Pagina: 1
Acties:

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik ben van plan om Debian 2.2r3 te installeren als ik straks vakantie heb. Nou heb ik twee vragen. Ik heb op opensource.creative.com gelezen dat er wel drivers zijn voor een soundblaster 1024 van creative, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke features nou wel en niet ondersteund worden. Ik heb aan mijn 1024 een DTT2500 speakerset hangen. Wordt Dolby Prologic ondersteund? Op dit moment gebruik ik toch geen Dolby Digital, dus als dat nog niet werkt is dat niet zo erg.
Verder heb ik ook een Pinacle PCTV PRO tvkaart. Zijn er kwalitatief goede programma's voor linux daarvoor? (waar bijvoorbeeld teletext en de afstandsbediening ook in ondersteund zijn).

Thanx voor eventuele reacties!

Verwijderd

Zit Dolby Prologic niet gewoon in een chip op de soundcard? Volgens mij wordt dit gewoon door de soundcard zelf gedaan en heeft Linux hier niets mee te maken.

Voor de PC kaart is wel software.. of het goed is moet je zelf ondervinden ;)

offtopic:
PS. Debian 2.2rev3 = hele goede keus :9~

• milos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:23
Ik heb voor de TV-functie van je kaart genoeg gezien (xawtv is mijn favoriet) maar voor de ab heb ik nog niks kunnen vinden.

De rest zou prima moeten werken, ik heb het zelf aan de praat...

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Creative SBLive! Player 5.1 geïnstalleerd onder Debian 2.2 unstable en een Pinnacle PCTV Pro...

De SBLive! werkt bijna volledig. De 5.1 features worden niet ondersteund bij mij en ook 'digital output only' (uit Windows) wordt nog niet ondersteund. Er zijn wel wat hacks.

De PCTV Pro werkt volledig :) en bij mij is Linux (tesamen met xawtv) het stabielste platform om tv op te kijken.. (+ je kan zappen :9~ met je scrollknopje -> kan in Windows niet!) Ook de remote control werkt volledig (lircd)!! 8-)

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Ik heb ook net Debian2.2 geinstalleerd. Voor Bluefish6.1 had ik allemaal beta files nodig, dus meteen maar naar Woody geupdate/upgrade.

Krijg alleen m'n onboard geluidskaart AC97 chip op een VIA686 en m'n usb muis met wheel niet aan de praat. Iemand tips? :?

Verwijderd

wat voor USB muis?
MS Intelliding? logitech MouseMan+?

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik heb nog een vraag: Mijn tvkaart (PCTV PRO) heeft DirectDraw Overlay nodig. Dit zit geloof ik op de videokaart of zoiets. Ik heb een ATI Rage 128 videokaart, deze wordt als het goed is wel ondersteunt door Debian. Ondersteunen de linuxdrivers ook DirectDraw?
In BeOS 5 is dit dus niet het geval. De beeldkwaliteit is dus een stuk minder in BeOS.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk voor drivers op http://www.nvidia.com.

Ik heb toevallig ook een AC97 sound chip op een via686a... Uhm, bij mij doet hij het hoor.. HIj doet het zelfs goed samen met de SBLive! Misschien moet je in de BIOS PNP enabled OS of iets dergelijks uitzetten.. Lees de documentatie van deze driver in de Linux source eens..

Expanding the inexpandable

Pagina: 1