Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 16:06
Hi,

Momenteel ben ik aan het kijken naar http://www.bol.com/nl/p/s...64-rdvd/9200000030741815/ als zakelijke laptop, maar hier zit de i7-4510U ultra low voltage CPU in.

Nu weet ik dat dit geen krachtpatsers zijn, maar als ik deze vergelijk met mijn huidige zakelijke laptop CPU via bijvoorbeeld cpuboss dan zie ik dat deze vrijwel gelijk oplopen en de i7-4510U zelfs iets hoger scoort.

Ik heb dit forumgedeelte even gezocht naar topics over deze CPU, maar ik kon niets erover vinden buiten de introductietopic om.

Ik ken helaas niemand met een i7-4510U CPU laptop, dus ik kan niet even zelf vergelijken, maar kan iemand mij (beargumenteerd) afraden om deze te halen? Want op papier lijkt deze ongeveer even snel als mijn huidige CPU, wat voor mijn werkzaamheden voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ter info deze Dell ( i7 ) laptop kost nu met VIP-coupon € 539,11 -->

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-5547-laptop

( Heeft geen DVD drive ! )

[ Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-12-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Bedankt voor de tip, maar die Dell voldoet niet geheel aan mijn wensen, plus zit ik vast aan een aantal vaste leveranciers, waar Dell er niet 1 van is (Lenovo ook niet). Tevens krijg ik een budget van 1190 euro vanuit mijn bedrijf, dus besparen op de laptop levert mij niets op ;)

Momenteel gebruik ik ook een T520 van Lenovo en ik ben een erg grote fan van de bouwkwaliteit en toetsenborden van hun laptops.

[ Voor 3% gewijzigd door Arachnan op 29-12-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb een laptop met een i7 3537u en dat voldoet prima hoor voor alle taken die ik er mee doe, en dat is dan zelfs incl. videobewerken.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar LAA.

Voor de beeldvorming is het wel handig te omschrijven welke werkzaamheden het zijn. Dan het is makkelijker meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik werk nu met een Lenovo S440, I7-4500U, 14"1600x900 touch, 256 GB SSD etc en voor het dagelijkse gebruik en zeker ook mijn zakelijk gebruik kom ik niets te kort. ook voor wat zwaardere taken als fotobewerking geen probleem. Het draait als een trein. Ik moet eerlijk zeggen, ja Lenovo de S is duur maar zijn wel toplaptops, qua bouw, werken, geluid, toetsenbord, etc. ik haal tot nu toe gemakkelijk 6 uur met de batterij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
br00ky schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:17:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar LAA.

Voor de beeldvorming is het wel handig te omschrijven welke werkzaamheden het zijn. Dan het is makkelijker meedenken.
Het gaat mij specifiek om de CPU in dit geval, niet om een laptop aankoopadvies. Alles behalve de CPU weet ik.
Vandaar dat ik het in het processor gedeelte van het forum geplaatst heb/had. Ik hoef dus geen advies voor laptops. De enige reden waarom ik een laptop genoemd heb is om een voorbeeld te geven.

Maar om de vraag te beantwoorden: de zwaarste handelingen die mijn laptop zal uitvoeren zijn scriptwerkzaamheden in o.a. java, af en toe VM's draaien, verder veel basic office-taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
My bad, schopje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

itsalex schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:23:
Ik werk nu met een Lenovo S440, I7-4500U, 14"1600x900 touch, 256 GB SSD etc en voor het dagelijkse gebruik en zeker ook mijn zakelijk gebruik kom ik niets te kort. ook voor wat zwaardere taken als fotobewerking geen probleem. Het draait als een trein. Ik moet eerlijk zeggen, ja Lenovo de S is duur maar zijn wel toplaptops, qua bouw, werken, geluid, toetsenbord, etc. ik haal tot nu toe gemakkelijk 6 uur met de batterij.
Heb ook een S440 (met i5 4210u), wel een prima ding inderdaad. Werkt erg snel, sneller dan mijn desktop met veel krachtigere hardware (maar goed, mijn desktop is ook een beetje een puinzooi).

Als je de T520 fijn vond is een T440 of T540 misschien wel wat, dunne laptopjes met uitstekende bouwkwaliteit. Enige wat ik van Lenovo erg dom vind is het touchpad, hij werkt wel naar behoren maar voelt niet echt fijn aan. De T serie is wel hun paradepaardje, net wat beter dan bijvoorbeeld de S serie op bepaalde gebieden (bouwkwaliteit, geluid, schermkwaliteit). Denk dat je met je budget ook wel een aardig eind komt met een T serie.

E: Oh gaat dus echt om de CPU. Kan je verzekeren dat hij voor zakelijke toepassingen maar dus ook aardig wat Adobe CS programma's (Photoshop, Illustrator, Indesign) absoluut snel genoeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 29-12-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
Bedankt voor alle adviezen mensen, maar het gaat mij puur om de CPU ;)
Na de reacties ben ik echter wel wat geruster dat deze CPU voldoet aan mijn eisen.
Pagina: 1