Tijdens de audio test wel 5.1, maar tijdens afspelen niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een Logitech x-530 setje dat ik op mijn Asus Maximus Gene VI heb aangesloten. Tijdens het configureren van de setup krijg ik uit alle speakers geluid, maar wanneer ik bijvoorbeeld Spotify aanzet om muziek te luisteren dan werken de side left en side right niet (terwijl bij het configureren dus wel).

Dus het lijkt me dat ik wel alles correct heb aangesloten anders zou er tijdens het configureren ook geen geluid uit komen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotify speelt standaard stereo uit. Dus daar zijn die speakers niet bij gebruikt. Even kijken of je spotify op 5.1 kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm okay. Dat zou het kunnen verklaren, maar tijdens het "pingen" van mijn geluidsvolume, dus met de muis de speakervolume omhoog of omlaag doen komt er ook geen geluid door.

Na wat googlen de volgende link gevonden, http://www.sevenforums.co...eaker-fill-problem-4.html
CONTROL PANEL > HARDWARE AND SOUND > SOUND, click Speakers, then the Properties button, click the Enhancements tab (by default, Immediate mode is selected.... I left it checked, default position). Scroll down to the bottom of the list and check DTS Connect. Apply.

[ Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 29-12-2014 14:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs stereo moet door alle speakers kunnen komen. Je hebt alleen geen 5.1 effect. Dit moet je zoals je zelf hierboven ook al gevonden hebt regelen op het niveau van Windows of software die bij de geluidskaart hoort.

Check eens wat oplossingen hier: http://superuser.com/ques...s-with-a-2-1-audio-source
Dit gaat over 'upmixing' en 'speakerfill'.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 16:36 ]