The BrainCard: Neural Network Chip (Indiegogo campaign)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 15:06
Beste Mede-Tweakers ;-)

Momenteel loopt er op Indiegogo een interessant project rond een 'nieuwe' soort chip. Deze chip is gebaseerd op de werking van onze hersensen, in de plaats van op de Von Neumann architectuur. De technologie bestaat al langer dan vandaag, maar was voorheen niet beschikbaar voor de gewone consumenten.

Omdat de mensen die er mee bezig zijn te weinig tijd hebben om zich met alle mogelijke toepassingen bezig te houden, bieden ze de mogelijkheid aan de 'makers' van deze wereld om een Braincard aan te schaffen. Dat is een ontwikkelbordje met een FPGA en zo'n Neural Network Chip.

Waarom ik hier eigenlijk 'reclame' voor maak? Of ik aandelen heb in het bedrijf? Totaal niet, maar ik denk dat het een mooie technologie is die het backen waard is. Ik ben van plan om het project ook te steunen, maar momenteel wordt het geld nog overgezet ;-)
Ik ben vooral benieuwd wat deze technologie niet allemaal kan doen als het aanwezig zou zijn in bv onze smartphone, computer, enzo...

Dus aan alle geïnteresseerden, dit is de link: https://www.indiegogo.com/projects/the-braincard-powered-by-a-neural-network-chip/x/2178263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben toch wel benieuwd wat het nou (in normale taal) voor voordelen bied :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:00

Kheos

FP ProMod
hmm, heeeel slechte ervaringen met backen van projecten op Indiegogo. Voor de rest wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
DennusB schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:18:
Ik ben toch wel benieuwd wat het nou (in normale taal) voor voordelen bied :P
The BrainCard™ is an open source hardware platform featuring the worlds only fully functional and field-tested Neuromorphic Chip containing 1024 artificial neurons. It is able to learn and recognize patterns within any dataset generated by any source, from the physical (sensors), to the virtual (data).
Ik zuo ze backen als het een kickstarter campaign was, maar indigogo is a nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 15:06
Megamind schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:28:
[...]

[...]

Ik zuo ze backen als het een kickstarter campaign was, maar indigogo is a nogo.
Interessant om te weten. Ik heb nog nooit eerder een project op Indiegogo gesteund, dus had ik geen weet van slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
R0bin schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:04:
[...]

Interessant om te weten. Ik heb nog nooit eerder een project op Indiegogo gesteund, dus had ik geen weet van slechte ervaringen.
Probleem is dat ze funding kunnen krijgen voor bv 100k$, maar omdat ze $200k willen kan het zijn dat aan het einde van het project de stekker eruit getrokken wordt. Dan mag je hopen dat je je geld terug krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het wel een heel erg cool project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:00

Kheos

FP ProMod
Megamind schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:25:
[...]

Probleem is dat ze funding kunnen krijgen voor bv 100k$, maar omdat ze $200k willen kan het zijn dat aan het einde van het project de stekker eruit getrokken wordt. Dan mag je hopen dat je je geld terug krijgt...
of ze krijgen $250k, kopen ergens een eiland onder de zon en hebben de tijd van hun leven voor de rest van hun leven zonder nog maar een vinger te moeten uitsteken. Alle backers blijven braincard-loos achter; en Indiegogo? Die hebben hun % opgestreken en zijn niet meer bereikbaar voor commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:25:
Is dat geen probleem vanwege Flexible funding, in plaats van een probleem met Indiegogo?
Pagina: 1