Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal multi-purpose worden ingezet. Denk hierbij aan gaming (o.a. Battlefield 4 en nieuwe games), het draaien van enkele VM's middels VMware Workstation tbv studie en testen, downloaden, thuiswerken, af en toe wat fotobewerking, office werk ea en dient redelijk toekomst vast te zijn (voor zover dat geldt bij het samenstellen van een PC).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de €1000,-. Assemblage doe ik natuurlijk zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen kan ik hergebruiken:
- monitor (HP, zal later worden vervangen)
- harddisk (meerdere 1 en 2 TB schijven, allen sata-600 of sata-300.
- toetsenbord (corsair Raptor K50)
- muis (deathadder 3500)
- speakerset
Eventueel zou ik ook nog een zware corsair voeding (Corsair HX750W, 80 plus silver) kunnen hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben een snelle SSD van voldoende omvang (min 256 GB), stabiel geheugen, een stabiel en snel + redelijk uitgebreid moederbord. Om binnen budget te blijven heb ik voor een i5 gekozen ipv een i7.
Ik ben reeds in het bezig van een geldige licentie voor Windows 8.1. Deze hoeft niet opnieuw aangeschaft te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor Gigabyte voor het moederbord. Samsung of Crucial verdienen de voorkeur voor de SSD waarbij de prijs / kwaliteit / snelheid verhouding belangrijk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zal redelijk snel en stil moeten zijn.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld;
Alle tips zijn welkom, of het nu alternatieve onderdelen zijn of opmerkingen over de compatibiliteit van de onderdelen / het al dan niet in de kast passen van het geheel.
Het systeem zal multi-purpose worden ingezet. Denk hierbij aan gaming (o.a. Battlefield 4 en nieuwe games), het draaien van enkele VM's middels VMware Workstation tbv studie en testen, downloaden, thuiswerken, af en toe wat fotobewerking, office werk ea en dient redelijk toekomst vast te zijn (voor zover dat geldt bij het samenstellen van een PC).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de €1000,-. Assemblage doe ik natuurlijk zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen kan ik hergebruiken:
- monitor (HP, zal later worden vervangen)
- harddisk (meerdere 1 en 2 TB schijven, allen sata-600 of sata-300.
- toetsenbord (corsair Raptor K50)
- muis (deathadder 3500)
- speakerset
Eventueel zou ik ook nog een zware corsair voeding (Corsair HX750W, 80 plus silver) kunnen hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben een snelle SSD van voldoende omvang (min 256 GB), stabiel geheugen, een stabiel en snel + redelijk uitgebreid moederbord. Om binnen budget te blijven heb ik voor een i5 gekozen ipv een i7.
Ik ben reeds in het bezig van een geldige licentie voor Windows 8.1. Deze hoeft niet opnieuw aangeschaft te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voorkeur voor Gigabyte voor het moederbord. Samsung of Crucial verdienen de voorkeur voor de SSD waarbij de prijs / kwaliteit / snelheid verhouding belangrijk is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zal redelijk snel en stil moeten zijn.
Dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-UD5H | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 349,69 | € 349,69 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 84,85 | € 84,85 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 125,95 | € 125,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.089,24 | |
Alle tips zijn welkom, of het nu alternatieve onderdelen zijn of opmerkingen over de compatibiliteit van de onderdelen / het al dan niet in de kast passen van het geheel.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum