Tijd in win8.1 pro loopt sneller dan werkelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:06
Het probleem: sinds ik deze computer zelf in elkaar gezet heb, staat elke keer de tijd varierend van een paar minuten tot 15min voor op de werkelijke tijd.

Als je dan naar de tijd gaat, internettijd, dan gaat synchroniseren. Springt hij weer naar de correcte tijd.

Ik las ergens anders op het internet, dat dan je bios tijd niet goed staat. Ene keer als ik in bios kijk staat hij inderdaad niet goed. Maar soms staat hij daar wel gewoon goed. Maar elke keer als ik het verander, is hij bij de eerst volgende opstart gewoon weer fout.

Dit is behoorlijk irritant. Om elke keer na het opstarten tijd te gaan synchroniseren. Als het nou altijd 10 min voor was. Kun je je daar aan wennen. Maar het is ook elke keer een andere afwijking.

Wie kan mij van dit zwaar irritante probleem afhelpen? 8)7 8)7 8)7

EDIT. Het blijkt dus dat mijn computertijd sneller loopt dan de werkelijke tijd. ongeveer 1 minuut per 6u. Enig idee hoe dit te fixen valt? Ik vind het echter een beetje overdreven om een beroep te doen om de garantie van mijn moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door Kasper op 02-01-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk staat de tijd niet juiste ingesteld in het BIOS, Windows neemt vaak de tijd over vanuit UEFI/BIOS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CMOS reset uitgevoerd? Batterij vervangen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Edit topicstart

[ Voor 147% gewijzigd door Kasper op 02-01-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Edit topicstart

[ Voor 120% gewijzigd door Kasper op 02-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
zo... na al die tijd toch nog even een update!

ik had er 2 weken terug opeens schoon genoeg van. Na wat heen en weer gemail met MSI en de leverancier; heb ik de volgende dingen geprobeerd:

-bios gereset
-bios geupdate
-biosbatterij vervangen

zonder succes allemaal. conclusie was: mobo defect.

ik heb hem opgestuurd. Blijkt nu geen nieuwe MSI H97 Guard-Pro meer leverbaar is. En krijg ik nu geld terug.
Dus ik ben nu op zoek naar iets nieuws, (wat een keus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vreemde bug... Dank voor de update - en succes met zoeken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1