Momenteel werk ik met veel plezier op een 27" iMac op het werk en thuis op een MacBook Air, ik zit er echter aan te denken om deze 2 in te ruilen voor een MacBook Pro. Op het werk zou ik deze in een dock kunnen klikken en op externe schermen kunnen werken. iMac is top, maar mis het gemak van meerdere schermen. In m'n hoofd heb ik een ideaal plaatje van 3 schermen in portrait, maar heb geen idee of dit haalbaar is. Het werk wat ik doe is grafisch vormgeven, ik werk met Photoshop, Indesign etc., maar ook hier en daar een stukje programmeren. Wat is de beste keuze? Apple heeft natuurlijk haar eigen 27" losse IPS paneel, maar die is behoorlijk gedateerd en om er hier 2 of 3 van op je desk te hebben staan is wellicht wat overkill en behoorlijk overpriced...
De 13" macbook pro kan in principe geen 3 schermen aan duwen.
dus je zal dan tenminste voor de 15" moeten gaan ( al weet ik niet 100% zeker of deze het wel kan )
Er staat mij echter wel iets van bij dat je aan de iMac ook nog een extern scherm kon knopen?
( dan heb je er al twee , of wie weet zelfs wel 3 ? )
Ik gebruik zelf privé een Dell Ultrasharp aan mijn macbook, en dat is een behoorlijke aanrader ! :-)
de apple schermen zijn leuk voor de compatibiliteit, maar ze zijn inderdaad behoorlijk gedateerd.
dus je zal dan tenminste voor de 15" moeten gaan ( al weet ik niet 100% zeker of deze het wel kan )
Er staat mij echter wel iets van bij dat je aan de iMac ook nog een extern scherm kon knopen?
( dan heb je er al twee , of wie weet zelfs wel 3 ? )
Ik gebruik zelf privé een Dell Ultrasharp aan mijn macbook, en dat is een behoorlijke aanrader ! :-)
de apple schermen zijn leuk voor de compatibiliteit, maar ze zijn inderdaad behoorlijk gedateerd.
Op de website staat:
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Dus lijkt me inderdaad al duidelijk.
De imac kan slechts maar een enkel scherm aansturen:
Gelijktijdige ondersteuning voor volledige “native” resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch)
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Gelijktijdige ondersteuning voor volledige “native” resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm (tot 30 inch)
Nope, iMac kan naast het eigen scherm nog twee Thunderbolt Displays aansturen, evenals iedere andere Mac na 2012 (vanaf Intel HD4000). Een 13" MBP(r) zou dus naast het eigen scherm ook nog twee aan kunnen sturen, en volgens mij ook non-Apple op tweemaal 2560x1600 max (zie hier). Anders zijn er nog mogelijkheden met bijvoorbeeld een TripleHead2GoPsycho_Mantis schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:26:
Op de website staat:
Off-topic:
Ondanks dat de schermen uit 2011 stammen denk ik er juist over na nu nog een te kopen. In principe zijn 2560x1440 panelen die Apple hierin gebruikt nog steeds de meest gangbare en het design + connectiviteit spreken nog steeds aan. Persoonlijk heb ik meer aan de werkbare resolutie dan bijvoorbeeld een 4K/5K scherm welke een gelijke werkbare resolutie geeft als een regulier 27" paneel.
[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 29-12-2014 14:01 ]
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Zoals in het show je apple spul topic te zien is heb ik:
- een macbook pro retina 13"
- een thunderbolt 27" scherm
- een ander scherm (samsung 20")
Ik kan 3 schermen tegelijk aansturen, dat wil zeggen: 1 van mn macbook en 2 externe. Maar meer dan dit gaat ook niet volgens mij.
Op mijn werk heb ik een Dell u2713hm, ook een 2560x1440 ips panel en dat werkt ook prima. Je kan daar twee van nemen + een macbook pro retina.
- een macbook pro retina 13"
- een thunderbolt 27" scherm
- een ander scherm (samsung 20")
Ik kan 3 schermen tegelijk aansturen, dat wil zeggen: 1 van mn macbook en 2 externe. Maar meer dan dit gaat ook niet volgens mij.
Op mijn werk heb ik een Dell u2713hm, ook een 2560x1440 ips panel en dat werkt ook prima. Je kan daar twee van nemen + een macbook pro retina.