Malware of andere meuk in Google Chrome.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:59
Hallo Tweakers,

Sinds een week of 2 zitten er irritante reclames in mijn Google Chrome browser, die allemaal heel toevallig door: fasterlight mogelijk gemaakt worden.
Ik ben net met Malware bytes (free) aan de gang gegaan om deze meuk te verwijderen, alleen zit het nog steeds in mijn browser. Hierdoor voelt mijn internet heel erg traag aan. Eventuele internet of hardware problemen zijn er niet.

Nu ben ik er met het opgonoemde programma overheen gegaan en het is niet verwijdert, zoals het programma aan gaf. Hebben jullie nog een aantal opties om deze meuk wel te verwijderen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Hitman pro zou je eens kunnen proberen:
http://www.surfright.nl/nl/

[ Voor 28% gewijzigd door nexhil op 29-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk even of deze niet bij extensies staat, ik snap zoiezo al niet waarom die troep zich kan installeren.

Tijdje terug ook gehad uit het niets, uiteindelijk heel Chrome eraf geknikkerd want hij wilde ook niet meer updaten. Na een herinstallatie van Chrome was het weer goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
adwcleaner gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Even googlen en klaar ben je:
Geen trolls plaatsen aub

[ Voor 70% gewijzigd door iisschots op 29-12-2014 12:25 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
prutser001 schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:07:
Kijk even of deze niet bij extensies staat, ik snap zoiezo al niet waarom die troep zich kan installeren.

Tijdje terug ook gehad uit het niets, uiteindelijk heel Chrome eraf geknikkerd want hij wilde ook niet meer updaten. Na een herinstallatie van Chrome was het weer goed.
Ik vraag het me ook wel eens af, maar wat ik nog het meest wonderbaarlijk vind, is dat als ik op Google zoek naar iets, dat de eerste 3 resultaten top resultaten zijn, maar de wel degene met de meeste rotzooi. Laatst had ik iets gedownload en toen had ik het programma niet eens, maar waarschijnlijk wel de meuk in mijn browser 8)7

Het is trouwens verwijdert, bedankt voor alle adviezen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai voor de zekerheid nog even MBAM en ADWCleaner.

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gedaan!
Hij heeft niks meer gevonden. Doen jullie trouwens dagelijks even scannen of pakken jullie gewoon een scan als het uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als het uitkomt of als je een melding krijgt dat het alweer x dagen geleden is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik scan met MBAM Free eens in de twee weken gemiddeld. Je hebt met een virusscanner toch een actief schild. Met MBAM Free kun je eventuele troep die er langs glipt nog aanpakken. Toen ik laatst een browser hijacker had opgelopen toen heb ik alle belangrijke tools gebruikt voor het opschonen van een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Nou, ik dacht dat elke dag misschien niet eens zo raar zou zijn, maar dat is totaal niet nodig als ik beide reacties lees.

@Chicane
Ja, dat scheelt ook een hoop. Ik deed normaal amper tot nooit scannen, dat ging tot een weekje terug goed, dus nu maar goed scannen.
Die hijacker klinkt al erg rot om op je PC te hebben.

Offtopic:
Ik zie trouwens dat je liefhebber bent van Porsche. Mooie auto's zijn dat! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:19
Mosin schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:06:
Gedaan!
Hij heeft niks meer gevonden. Doen jullie trouwens dagelijks even scannen of pakken jullie gewoon een scan als het uitkomt?
Sorry voor het kapen, maar dit topic is nog niet zo oud en ik heb hetzelfde. Een extensie in Chrome die dit lijkt te veroorzaken is wel te verwijderen maar komt steeds terug. Intussen gescand met ADW, MBAM, Housecall en Hitmanpro, diverse meuk is verwijderd maar de extensie die zorgt voor advertentie's en pop-ups komt steeds weer terug :(

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Maakt niks uit hoor, alleen misschien is de naam van deze extensie wel handig!

[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 11-01-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubeuhh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:30
kijk je extensies eens na, misschien dat daar iets onopgemerkt geinstalleerd is. Gebruik je misschien Hola? Ik kreeg daar altijd ongewilde extensies van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Ik heb zelf ook dit probleem al een paar dagen, ben altijd erg voorzichtig maar vermoed dat het door een ad op youtube is gekomen. Met alles gescand wat er te scannen valt, maar probleem blijft. Als ik tijd heb moet maar windows er opnieuw op.

Bij mij is het probleem stylene.net btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bij mij heet de extensie "niccedeeals" 8)7 Die is inderdaad spontaan geïnstalleerd zonder dat ik het wist. Googlen daarop levert weinig op, wel wat algemene links met het verwijderen van malware extensies. Hetgeen daar beschreven staat heb ik feitelijk al gedaan (ADW, MBAM, Housecall en Hitmanpro laten draaien) en dat bood geen soelaas. Syncen tussen Chrome thuis en op het werk heb ik maar even uitgezet voor ik ook hier dat gezever heb. Vanavond maar eens de extensie verwijderen, Chrome verwijderen en alles nogmaals scannen.

Frappante is wel dat dit is begonnen toen mijn vrouw voor het eerst een nieuwe webportal van het werk opstartte om haar uren in te voeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik kreeg net een melding in Chrome dat er "iets" was gedetecteerd en werd door Chrome naar deze link verwezen: https://www.google.com/chrome/srt/thankyou.html

De tool heeft dat "iets" verwijderd, zonder aan te geven wat het was... Al zoekende naar het hoe of wat kwam ik dit topic tegen, wat voor mijn situatie nog geen antwoord geeft. Maar wellicht is het wel een oplossing voor de anderen om die extensies te scannen en te verwijderen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik had WowCoupionn ofzo ineens geinstalleerd staan, geen enkele adware-programma kon er iets aan doen.

Vervolgens verder gaan zoeken en de volgende oplossing gevonden:
Chrome Extenties - Ontwikkelaarsmodus aanzetten
- Nu zie je de geinstalleerde locatie

Windows Mapopties - Verborden mappen/bestanden weergeven
- Nu kan je ook daadwerkelijk de locatie vinden

En de hele map weg flikkeren. Dit lijkt het opgelost te hebben.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op maandag 12 januari 2015 @ 08:34:
Bij mij heet de extensie "niccedeeals" 8)7 Die is inderdaad spontaan geïnstalleerd zonder dat ik het wist. Googlen daarop levert weinig op, wel wat algemene links met het verwijderen van malware extensies. Hetgeen daar beschreven staat heb ik feitelijk al gedaan (ADW, MBAM, Housecall en Hitmanpro laten draaien) en dat bood geen soelaas. Syncen tussen Chrome thuis en op het werk heb ik maar even uitgezet voor ik ook hier dat gezever heb. Vanavond maar eens de extensie verwijderen, Chrome verwijderen en alles nogmaals scannen.

Frappante is wel dat dit is begonnen toen mijn vrouw voor het eerst een nieuwe webportal van het werk opstartte om haar uren in te voeren |:(
Dit deed het voor mij. Chrome opnieuw geïnstalleerd en vooralsnog niets meer aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb hetzelfde gehad en als volgt opgelost:
De-installeerd de meuk in Add-remove programs,
zoek in je registry en c schijf naar de naam van de tool,
Hitman pro, adaware, antivirus etc gedraaid maar heeft bij mij niet geholpen. Elke keer dat ik chrome opnieuw opstart is het terug.
Vervolgens bij de extensions gekeken, op Ontwikkelaarmodus geklikt, vervolgens zie je de folder waar de shit staat, die folder gewist, opnieuw opgestart en weg is de zooi!

Heeft me 2 uur geduurd voordat ik het gevonden had. Weinig fatsoenlijke resultaten in google. Enige nuttige input was een reactie onder een youtube filmpje:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:48
Kijk eens of Bitdefender Adware Removal Tool hier kan helpen.
Pagina: 1