Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-Link Archer C7 als access-point voor UPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort in het bezit van een TPLink Archer C7. Ik wil deze ook gebruiken als AP achter het modem van UPC (TC7200). Op moment dat ik de LAN-poort van de C7 verbindt met een LAN-poort van UPC kan ik gewoon het net op. Alleen werken enkele apps (Horizon GO, Onkyo Remote en Google TV) niet meer. De apps heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, echter zonder resultaat.

In de C7 heb ik de DHCP uitgeschakeld. Ik heb het idee dat er niets meer werkt op het moment dat deze uit staat. Het HOWTO-verhaal heb ik ook al meerdere malen doorgenomen.

Het IP-adres van UPC is 192.168.0.1
Starten van lokaal adres is 192.168.0.10
De DHCP poolsize is 245

Wie heeft er voor mij goede raad? Ik denk persoonlijk dat het mis gaat met het IP-adres.

Gr. Marco

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Zodra de DHCP server uit staat zou het direct moeten werken. Zorg er voor dat de C7 een IP adres heeft dat niet in de DHCP pool van de UPC doos zit, uniek is en wel in hetzelfde netwerksegment zit (bijvoorbeeld 192.168.0.2 als deze niet gebruikt wordt). Hetzelfde netwerksegment is niet nodig, maar vooral fijn als je in het configuratiescherm wil komen.

Controleer ook nog even deze:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
How to Configure TP-LINK N router as a wireless Access Point

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 29-12-2014 09:37 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Verkeerde poort gebruikt op de C7 :(

Dank voor de steun.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Graag gedaan, tof dat het werk!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:34:
Het werkt!

Verkeerde poort gebruikt op de C7 :(

Dank voor de steun.
Bedoel je dat je een van die snoeren in de WAN-poort had zitten? (Voor het geval iemand dit topic vindt met eenzelfde probleem)

Saved by the buoyancy of citrus