Headphone rond €100 (aankoopadvies)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn budget ligt rond de €100. Ik luister vooral veel naar hip hop maar ook naar veel andere muzieksoorten, dubstep, house, pop, jazz, eigenlijk zo'n beetje alles behalve klassiek rock en hardstyle. Ik luister de muziek meestal op spotify dus wat dat betreft is de kwaliteit niet heel hoog . Daarom blijf ik liever bij een wat lager budget
Ik heb liever een bedraad en het zou naturlijk mooi zijn als de kabel los is. Verder vindt ik een gesloten design fijner en heb ik het liefst over ear. Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken.

Nadat ik wat research heb gedaan ben ik uitgekomen op vier headphones die me wel wat lijken.

Bose AE2:
http://tweakers.net/product/274344/bose-ae2-(zwart)/

Audio-technica ATH-M50X:
pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)

Sony MDR-1R:
pricewatch: Sony MDR-1R (Zilver)

Marshall monitor:
pricewatch: Marshall Headphones Monitor (Zwart)

Over de audio-technica zijn veel goede reviews te vinden, maar ik las ook dat mensen hem "saai" vinden klinken omdat het een studio headphone is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

De muziekstijlen die je luistert komen aardig overeen met die ik luister.

De audio-technica heb ik mogen beluisteren en is inderdaad "saai". Hij is erg vlak qua geluid.

De MDR-1R is een heerlijke headset, welke ik dagelijks op kantoor gebruik. Lage impendantie dus op alle apparaten goed te gebruiken. Lekker licht, ziet er leuk uit en er lekt 0,0 geluid. Pas goed bij jouw muziekstijlen omdat hij wat nadruk heeft op de bass. Niets te overdreven gelukkig :)

Voor thuis zocht ik ook nog een goede koptelefoon (muziek en gamen) en kwam uit bij een Beyerdynamic DT990 Pro.
pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Zwart)

Het is een open koptelefoon dus geluid lekt en je kan ook geluid horen uit je omgeving. Geen aanrader voor publieke ruimtes of kantoor. Echter, geeft dit open ontwerp wel een prachtig ruimtelijk geluid.
De DT990 heeft genoeg bass en een zeer goede hoge weergave (treble).

Wil je liever geen open koptelefoon dan heeft beyerdynamic ook nog deze:
http://tweakers.net/produ...dt-770-pro-(grijs-zwart)/

In principe zelfde geluidsweergave als de 99. Echter door het gesloten ontwerp iets minder treble en minder ruimtelijk (soundstage). Echter lekt bij deze dan ook geen geluid ;)

De 770 en de 990 zijn echte studiokoptelefoons. Bij radiostations zie je vaak de 770 in gebruik. Bouwkwaliteit als een huis en alle onderdelen zijn in principe gewoon los te bestellen.

Maar een koptelefoon is vooral een persoonlijke voorkeur. Ga vooral eens luisteren bij een lokale audiowinkel. Pas nadat ik dat gedaan had bijvoorbeeld, wist ik dat ik een 990 wilde ipv een andere koptelefoon.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Dank voor de reactie. Ik was ook al van plan om wat uit te testen. De 990 kende ik al en die viel dus af omdat hij open was, de 770 klinkt echter wel heel interessant. Ik ga kijken of ik die even ergens kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Heb vandaag de MDR-1R uitgeprobeerd klinkt inderdaad mooi. De bose viel me een beetje tegen, klonk echt een stuk minder dan die van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

De mdr-1 ziet er hip genoeg uit om ook op straat te dragen en heeft een verwisselbare kabel. Echter zitten de basspoorten bovenop de oorschelpen en heeft wind hier makkelijk vat op. Dus voor buiten zijn ze niet aan te raden omdat je altijd de wind hoor blazen/suizen.
Dit is op te lossen door bijv. een stukje pleister over de basspoorten heeb te plakken.

De 770 heeft hier geen last van. Wel ziet deze er een stuk minder hip uit. Let bij de 770 er op dat deze met verschillende impendanties te krijgen is. 250 ohm is de meest gangbare, maar ik raad je de 80 ohm versie aan zodat deze ook nog goed te gebruiken is op minder goede hardware (mp3 speler, onboard realtek, etc).

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Ik had nog even een vraag je. De zilvere versie is volgens de pricewatch overal niet op voorraad. Nu vindt ik de zilvere wel mooier en ik vroeg me af of iemand nog een winkel weet waar ze headphones verkopen. De sites die aangeraden staan in het grote headphones topic heb ik al bekeken maar daar hebben ze hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye

Rye

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-10 13:51

WCA

Logitech UE6000, op het moment 70 euro bij Logitech zelf. Lichtelijk bas-gekleurde headphone, met prima mids en goede highs. Ook noise cancelling, maar dat hoeft niet aan te staan om de headphones te gebruiken.

Goeie deal voor een headphone van origineel 200 euro als je t mij vraagt :)

http://www.logitech.com/nl-nl/product/ue6000?crid=1001

of zelfs nog een actie:

http://www.logitech.com/nl-nl/product/11797?crid=1001
zit er nog een any angle bij, is ie nog goedkoper.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Dat is inderdaad wel een hele mooie aanbieding. Ik moet eens kijken of ik die ergens kan uitproberen, vind ik toch wel fijn voor ik hem koop.
Dat bij bol had ik inderdaad gezien, maar in de pricewatch stond dat hij niet leverbaar was. Toe heb ik even de reviews van bol.com Plaza gaan lezen. Veel mensen geven aan dat het product niet leverbaar blijkt te zijn ondanks er op de site staat dat de levertijd 2-3 of 3-5 dagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Waar woon je ergens :P Je mag m best uit komen proberen als je in de buurt woont :) Ik woon zelf in Gelderland.

Er staat een review op mijn profiel :)

[ Voor 29% gewijzigd door WCA op 04-01-2015 16:38 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Bedankt voor het aanbod, maar uitproberen in Gelderland wordt een beetje lastig. Ik heb je review gelezen. Ik kijk nog even of ik de Sony ergens kan krijgen, maar anders wordt het denk ik de logitech, kan moeilijk zo'n deal laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10 12:36
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon (zelfde budget, misschien iets ruimer als het echt stukken beter is).

Sowieso is draadloos niet handig voor mij. Ik wil hem ook gebruiken voor het gitaar spelen en met vertraging lijkt me dat hinderlijk, zoniet onmogelijk , ook met gamen. Daarnaast luister ik vooral (classic) rock, pop, indie en dat soort zaken.

Nu raden mensen in mijn omgeving de Sennheiser HD518 aan, maar wat hierboven (in de TS) wordt benoemd zijn ook mooie headsets. Vooral de BeyerDynamic trekt mijn aandacht, maar wat is nu echt goed? ook de AKG Y50 kwam voorbij bij andere reviews...

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Beerkeeper schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:59:
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe koptelefoon (zelfde budget, misschien iets ruimer als het echt stukken beter is).

Sowieso is draadloos niet handig voor mij. Ik wil hem ook gebruiken voor het gitaar spelen en met vertraging lijkt me dat hinderlijk, zoniet onmogelijk , ook met gamen. Daarnaast luister ik vooral (classic) rock, pop, indie en dat soort zaken.

Nu raden mensen in mijn omgeving de Sennheiser HD518 aan, maar wat hierboven (in de TS) wordt benoemd zijn ook mooie headsets. Vooral de BeyerDynamic trekt mijn aandacht, maar wat is nu echt goed? ook de AKG Y50 kwam voorbij bij andere reviews...
Maak even een eigen topic aan, dat is wat handiger :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 00:54
Hallo tweakers gebruikers,

Ik ben al tijdje op zoek naar goede koptelefoon. Mijn budget ligt rond de 100 euro. Na wat onderzoeken kwam ik bij de Sony MDR-1R en Audio-Technica ATH-M50X. Ik weet echt niet welke waard is en welke beter is. Kwa frequentie zie ik dat de Sony beter is, maar ik weet niet of dit veel wilt zeggen? (heb er niet zo veel verstand van). Ik zag advertenties van de MDR-1R op internet als 2e hands, deze waren weinig gebruikt en veel malen goedkoper dan de nieuwe prijs. Is het verstandig om 2e hands koptelefoon te kopen?

Ik ga het vooral veel thuis dragen dus uiterlijk maakt me niet zo veel uit. Ik luister verschillende muzieksoorten zoals house, dubstep, pop, hip hop, rnb, jazz. En ik wil ook liefst een heerlijke bass hebben.

Ik ben van plan om morgen even langs mediamarkt te gaan kijken of ze MDR-1R daar hebben zodat ik het kan proberen. De M50X wil ik ook heel graag proberen, maar aangezien ze moeilijk te krijgen zijn denk dat het niet gaat lukken.

Vind het echt een moeilijke keuzen. Zou echt super fijn zijn als jullie mij kunnen helpen!

Gr, Mstiic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 15:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb alleen ervaring met de AudioTechnica, geweldig ding. Bas is genoeg aanwezig, in tegenstelling tot wat velen zeggen. De bas is bij de m50x neutraal en natuurlijk, terwijl dit bij anderen nogal overpowered klinkt. De m50x heeft een redelijk vlakke frequentierespons. Velen vinden dit nogal saai klinken, maar tegelijk krijg je een goeie representatie van alles, een mooie balans tussen laag midden en hoog.

Mijn muzieksmaak past bij de jouwe (house, dubstep, dnb, pop) en daarbij klinkt hij erg goed. Er zijn wel wat nummers die bagger klinken, maar dat ligt dan weer aan de nummers zelf. Vele nummers klinken echt "woah".

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
Ik weet echt niet welke ik moet kiezen. Ik lees zo veel reviews op internet. De ene vindt de M50x beter en weer andere de MDR-1R. Ik heb ook niet de mogelijkheid om ze beiden te luisteren. De ene keer denk ik ga voor de MDR-1R en daarna denk ik voor de M50x gaat maar door zo. Echt een lastige keuzen.. help.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als ik de keuze nog verder mag bemoeilijken, Thomann verkoopt deze AKG ook aardig onder de adviesprijs: http://www.thomann.de/nl/akg_k272_hd.htm

In de pricewatch is hij dan ook wel wat duurder: pricewatch: AKG K 272 HD (Zwart)

Wordt volgens mij vaak ook als erg neutraal omschreven. Ben er zelf erg tevreden mee, al heb ik nooit veel referentiemateriaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
Bedankt voor je reactie en je tip. Maar ik wil toch tussen de M50x en MDR-1R kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
Ik heb een tijdje getwijfeld en uiteindelijk koos ik voor de Sony mdr-1r. Toen ik hem echter wilde gaan bestellen was de prijs weer gestegen. Daarna ben ik toch weer gaan twijfelen en dus besloot ik om nog even rustig verder te kijken en ondertussen al mijn muziek nog te luisteren op mijn oude skullcandy headphones :'( . Ik heb ondertussen nog wat andere koptelefoons beluisterd. Maar uiteindelijk vond ik de shure srh840 ook lekker klinken. Weliswaar anders dan de Sony maar wel mooi. En nou zit ik toch weer te twijfelen. En dan vooral tussen de shure srh840 en de beyerdynamic DT 770 (80 ohm?). Het enige probleem is dat ik die nergens kan proberen (als scholier moet ik alles fietsen). Wat ik zo mee krijg kan je je er eigenlijk geen buil aan vallen. Maar toch vindt ik het eigenlijk niet relaxed dat ik ze gewoon blind moet kopen. Verder vindt ik vooral de beyerdynamic vanwege het design niet echt iets om ergens anders dan thuis te gebruiken. Nou ben ik dit in principe ook niet van plan, op de fiets of in de bus gebruik ik gewoon in-ears. Maar het is over het algemeen wel fijn als ze een beetje een mooi design hebben.
Dus mijn vraag is eigenlijk of ik de beyerdynamics gewoon kan kopen zonder ze beluisterd te hebben of dat ik dan echt beter voor de shure (of eventueel toch de Sony) kan gaan?
Voorstellen van andere koptelefoons zijn natuurlijk altijd welkom. Voor de muziekstijlen die ik luister kun je kijken in de topicstart. Het liefst heb ik een koptelefoon die redelijk flat klinkt maar niet zo erg dat het saai klinkt. Een beetje warm vindt ik altijd wel mooi maar ook weer niet heel bass heavy.
Pagina: 1