Toon posts:

Huidige PC Upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal jaar geleden besloten om nog een keer voor een desktop te gaan en dus niet mijn pc zelf samen te stellen. Ik kwam er helaas achter na ongeveer een jaar dat het socket eigenlijk al niet meer verkocht werd en het dus eventueel upgraden van mijn pc was bijna zeker uitgesloten.
Wat ik voornamelijk wil bereiken is een "Soft upgrade" van mijn pc die het mogelijk maakt voor mij om de komende jaren eventueel componenten bij te steken. Ik doel voor een eerste upgrade dus voornamelijk op het vervangen van mijn MoBo en CPU.

Ik heb zoals jullie waarschijnlijk nu wel doorhebben nog geen echte ervaring met het zelf bouwen van een pc, het blijft bij het bijsteken van RAM en het schoonmaken van mijn pc, en ik waardeer dus ook tips die ik kan meenemen in toekomstige zoektochten en het bouwen van de pc. :)

Mijn huidige componenten
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 540 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI H55M-E23€ 0,-€ 0,-
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577A-ZNFC)€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-

Ik heb mijn best gedaan om mijn huidige componenten bij elkaar te zoeken. Hiernaast heb ik nog 4 gig ram-geheugen en een voeding van 450 Watt die ik zo snel niet kan vinden.

Ik zoek een?
Zoals ik hierboven al aangegeven had ben ik voornamelijk op zoek naar een upgrade voor een MoBo en CPU die mij de mogelijkheid geven om de komende jaren onderdelen bij te kunnen steken of te vervangen.
Wat betreft het RAM, ik heb hier nog een aantal 2 GB Sticks liggen en ik heb op dit moment dus ook wel de voorkeur voor minimaal 4 slots RAM (al blijkt dit tegenwoordig redelijk standaard).

Waar ik zelf op uit ben gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,60€ 57,60
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-

De voeding heb ik erbij genomen omdat ik zag dat mijn huidige voeding een 4 pin 12V Power Connector heeft.

Wat is je budget?
Ik ben na wat zoeken zelf op een bedrag rond de 250 euro uitgekomen (zonder de voeding) en ik wil het hier het liefst op houden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op dit moment tevreden met AMD en Intel maar dit komt voornamelijk omdat ik nooit anders gehad heb.
Het liefst hou ik het bij een Micro-ATX omdat ik dan mijn behuizing kan behouden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisgebruik, ik game redelijk wat af maar ik ben niet iemand die zoekt naar de grote titels, op dit moment speel ik voornamelijk League of Legends, Batman Arkham City en Spelunky. Ook zou het fijn zijn als ik een virtual machine zou kunnen draaien ivm mijn studie (dit doe ik nu voornamelijk op mijn laptop maar ik vind mijn Desktop fijner werken).