Eindelijk heb ik alle onderdelen besteld en ben begonnen met bouwen. In principe redelijk straight forward, maar soms ook nog even puzzelen, vooral door onduidelijke handleidingen. Zodoende ook tegen een paar dingetjes aangelopen waar ik graag wat advies over wil. Ik eindig de post met mijn specs.
p.s. Na uitgebreide bestudering van alle opties, heb ik de koelpasta aangebracht volgens een soort van ster methode. Was deels ook toeval. Dat betekent een erwt/rijstkorrel met kleine uitlopertjes naar de hoeken. Na de eerste poging met veelsteveel pasta bleek de dekking op zich goed. Wat ook bleek door de spil aan meedere zijden........Maar vandaar ook een beetje de zorg.
- De grafische kaart (Asus Strix 970) is lastig te passen, vnl. omdat ie zo groot is. Nu lijkt hij er goed in te zitten, het slot is ook dicht geklikt. Echter hij past niet echt netjes op de achterkant. Hij lijkt goed aan te sluiten bij de schroeven, maar er hij loopt scheef, waardoor er een spleet ontstaat van links naar rechts (pc staat). Hij is niet enorm, maar geeft wel het gevoel dat er iets niet helemaal lekker zit.
- De instructies bij het moederbord (Asus Ranger) toont een keus voor de PSU connectie van 1x8 pins of 1x4 pins. Nu heb ik 2x4pins en vraag ik me af of de instructie aangeeft dat ik er maar 1 in moet steken. Dat lijkt me echter niet helemaal logisch.
- De Scythe Mugen PCGH fans lijken aan te geven dat ze elke kant op kunnen draaien (twee tegengestelde driehoeken bovenop), klopt dit?

- Het aanbrengen van koelpasta ging de eerste keer niet lekker. Teveel = rotzooi. Na uitgebreid schoonmaakwerk, leek de tweede poging goed gelukt. Probleem is echter, echt goed kan ik het niet zien. Er zit natuurlijk een dijk van een koeler voor. Desalniettemin lijkt er geen spil te zijn. Nu begrijp ik dat als het spul warm wordt, het verder uitzet. Wat als het dan iets wat spilt? Het is geleidend dus heb ik dan meteen kortsluiting? Of is een beetje niet gruwelijk erg? Want ik ga wel controleren, maar zoals gezegd, het is lastig om te zien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 314,- | € 314,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Corsair Graphite Graphite 730T | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 206,95 | € 206,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 EN OEM 64-bit | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic G-Serie 450 Watt | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,95 | € 93,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.566,55 | |
p.s. Na uitgebreide bestudering van alle opties, heb ik de koelpasta aangebracht volgens een soort van ster methode. Was deels ook toeval. Dat betekent een erwt/rijstkorrel met kleine uitlopertjes naar de hoeken. Na de eerste poging met veelsteveel pasta bleek de dekking op zich goed. Wat ook bleek door de spil aan meedere zijden........Maar vandaar ook een beetje de zorg.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 02:37 ]