Zijn deze geheugen dimm's backward compatible?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Hoi,

Ik heb extra capaciteit nodig en zie dat er snelle geheugen te koop zijn:
2400 MHz / PC3-19200

De cpu/moederbord ondersteunen tot 1600MHz. Ik weet van vroeger dat ze ook backwards compatible waren maar op de site van de geheugen fabrikant zie ik dat niet staan. Want standaard heb je van die JEDEC waardes waarin de timings/clocks van lagere frequenties in staan. Maar zitten dat bij deze dimms ook? Ik ben bang dat ze niet backwards compatible zijn omdat ze meer van de ''extreme'' dimms zijn.

http://www.kingston.com/datasheets/HX321C11SRK2_8.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Kakulukia op 28-12-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:15
Als ze van hetzelfde type zijn, dan zijn ze bruikbaar.

Backwards compatible is bijvoorbeeld USB 3.0 apparatuur die het ook doen in USB 2.0 poorten.

Dat is met geheugen dimms niet het geval. DDR4 geheugen doet het niet in DDR3 slots.
DDR3 1866 doet het wel gewoon als DDR3 1333 bijvoorbeeld.

Ik zou in jouw geval kijken wat het moederbord ism met de processor maximaal ondersteunt en daar niet ver boven gaan zitten. Het verschil merk je anders alleen in je portemonnee.

Als je hier advies voor wilt zul je van beide het merk en type moeten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je moederbord/cpu maar tot 1600 ondersteunt heeft het kopen van 2400 weinig zin, dat wordt automatisch teruggeklokt.

Als je trouwens een dedicated GPU hebt (wat ik niet uit je verhaal kan halen), heeft heel snel RAM sowieso geen zin. Dat geeft geen boost boven standaard 1600Mhz setjes.