Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem: wel verbinding met netwerk maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
Hoop dat iemand mij hier kan helpen voordat ik modem incl. Apple TV door t raam gooi......

We hebben hier twee iPhones, een iPad en een Playstation 3 welke allemaal perfect functioneren op ons Wifi-netwerk (Telfort met Zyxel modem.

De Apple TV (gen. 2) heeft altijd goed gewerkt maar sinds een tijdje niet meer. Hij kan wel het Wifi netwerk vinden en verbinding maken, maar vervolgens geen gebruik maken van internet. Verbind ik m met telefoon of netwerk van buren dan is er niks aan de hand. De Apple TV van de buren (Gen. 3) werkt dan weer wel goed.

Vandaag ook een PS4 gekocht en ook deze maakt verbinding met het netwerk, maar ook deze heeft geen verbinding met t internet. Als ik m met het netwerk van de buren verbindt, is er niks aan de hand: alles werkt vlekkeloos.

Het ligt dus waarschijnlijk aan t modem. Inmiddels uitgezet en ook gereset met knop achterop. Tot nu toe echter geen oplossing voor t probleem.

Iemand hier enig idee waar t aan kan liggen?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, een ZyXEL P-2812HNU-F1?
Daadwerkelijk een factory reset gedaan? Reset >5 seconden ingedrukt houden of via webinterface.
Zet de Channel Width op 20MHz en verander eventueel van kanaal.
Vraag anders Telfort het modem te ruilen voor een Experiabox v8 (Arcadyan VGV7519) of koop zelf een access point.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:46

Freakie1NL

Grote Baas

Op welke manier kan hij geen gebruik maken van internet?

Werkt er niets meer, werkt http niet goed als dat webpaginas niet laden.
Werken internet apps ook niet meer?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Werkt het interne netwerk nog wel? Kan je andere devices binnen je eigen netwerk zien?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• TomK85
Zal morgen de instellingen van t modem nakijken. Heeft gewoon ip-adres aangemaakt. Apple TV heeft geen browser en PS4 kan zonder Playstation Network geen verbinding met browser maken.

Alles wat op beide apparaten een link heeft met internet (Apple Store, Playstation Store) werkt niet. Helaas geen device die t niet doet en waarmee ik niet op IE/Chrome kan.

• TomK85
Opgelost....

Gekoppeld met een ethernet kabel en naam van netwerk gewijzigd in combinatie met wijzigen van het 'channel' van 11 naar 4.
Pagina: 1