Windows 7 sluit traag af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Een vriend van me heeft een SSD in mn PC gezet en alles werkt perfect, maar er is wel een probleempje. Het opstarten gaat lekker snel maar het afsluiten gaat nog trager als toen windows 7 nog op de oude HDD draaide en dat is niet normaal, zeker niet voor een SSD met een brandschone installatie van Windows. In het logboek is niks bijzonders te zien en Google search heeft ook niet veel opgeleverd en de alignment van de partitie is ook goed dus ik wend me tot jullie Tweakers.

Even wat specs:

Moederbord: MSI P55-GD65
CPU: Intel i5 750
Geheugen: Crucial 2x2GB 1333Mhz (type/model weet ik zo niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
welke ssd zit erin?

Laatste bios staat erop?
Laatste firmware?
Chipset drivers geinstaleerd?En dan vooral de ACHI driver.
Staat ACHI wel aan in de bios?

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 28-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Samsung 840 Pro

Jep, nieuwste BIOS versie en de SSD is voorzien van de nieuwste firmware. En ja, chipset drivers zijn meegeïnstalleerd, evenals alle andere drivers voor mn mobo componenten en AHCI staat aan in mn BIOS.

EDIT:

Heb met de waarde VerboseStatus effe gekeken naar de shutdown procedure maar hij lijkt niet op een service te blijven steken. Zou het ook de ACPI kunnen zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Sahri op 29-12-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wie sluit er tegenwoordig nog z'n PC af? Standby, sleep, hybernate, etc, etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Brahiewahiewa schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:31:
Wie sluit er tegenwoordig nog z'n PC af? Standby, sleep, hybernate, etc, etc.
Ik. En als je niets zinvollers kunt posten heb ik liever dat je helemaal niet post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Krijg je ook te zien waar hij op blijft hangen? Zie je ook enige vermeldingen staan in je logboeken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidersense
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-04 14:47
Origineel Windows 7 DVD?

[ Voor 4% gewijzigd door Spidersense op 29-12-2014 11:35 ]

Put that cookie down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
@ Sahri: Even mierenneuken, maar een Samsung Evo 840 Pro ken ik niet.
Het is of de 840 Evo Of de 840 Pro versie ;)

Kan je verder zeggen waar het lang duurt bijv. Van Desktop naar 'afmeld scherm' ?
Hangt die machine in een Domein?

[ Voor 37% gewijzigd door D_Jeff op 29-12-2014 11:37 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
D_Jeff schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:35:
@ Sahri: Even mierenneuken, maar een Samsung Evo 840 Pro ken ik niet.
Het is of de Evo Of de Pro versie ;)
Ow oops. Derp. Het is de 840 Pro. En nee, hij hangt niet in een domein.
Outerspace schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:33:
Krijg je ook te zien waar hij op blijft hangen? Zie je ook enige vermeldingen staan in je logboeken?
Heb 'm effe doorgespit en op dat specifieke event ID gezocht om te zien of er ook bijzondere dingen gebeurden tijdens het afsluiten maar kon niks vinden dat afwijkend was.
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:06
Ik heb een soort gelijk probleem.

Ik heb w7 home op mijn laptop. Geinstalleerd op een 840 EVO. Alles up to date etc.

Opstarten blijft hij heel lang op een zwart scherm hangen.
Afsluiten blijft hij heel lang op het blauwe afsluit scherm hangen.

Met msconfig alles uitvinken geeft geen resultaat. Ik heb dit probleem al zo lang. En al zoveel dingen geprobeerd. Alles helaas zonder resultaat. Opnieuw windows erop, verhelpt het probleem tijdelijk. Na een paar keer afsluiten en opstarten is het probleem weer terug. Tegenwoordig stoor ik me er steeds meer aan, nu mijn accu het begint te begeven. soms gaat hij 3u mee en soms valt hij na 5 minuten uit. Erg irritant als je je laptop opstart en hij valt alweer uit tijdens het opstarten, terwijl je accu volledig opgeladen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
@Bloody: Dat klinkt als rotte soldij in je accu. Hopelijk ken je de vriezer truc :P

@ TS: Vanaf het moment dat je "besluiten" om te gaan afsluiten, draaien er dan zware geheugen programma's? (Browsers / video en/of audio bewerkingssoftware ) Of sync platforms, zoals Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Blo0odyHell schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:45:
Ik heb een soort gelijk probleem.

Ik heb w7 home op mijn laptop. Geinstalleerd op een 840 EVO. Alles up to date etc.

Afsluiten blijft hij heel lang op het blauwe afsluit scherm hangen.

Met msconfig alles uitvinken geeft geen resultaat. Ik heb dit probleem al zo lang. En al zoveel dingen geprobeerd. Alles helaas zonder resultaat. Opnieuw windows erop, verhelpt het probleem tijdelijk. Na een paar keer afsluiten en opstarten is het probleem weer terug. Tegenwoordig stoor ik me er steeds meer aan, nu mijn accu het begint te begeven. soms gaat hij 3u mee en soms valt hij na 5 minuten uit. Erg irritant als je je laptop opstart en hij valt alweer uit tijdens het opstarten, terwijl je accu volledig opgeladen was.
De vriend die de SSD kwam installeren had ook de 840 EVO en heeft ook hetzelfde probleem als ik en zn moeder, die ook die schijf heeft ook. Lijkt mij een probleem dat door Samsung dmv een firmware upgrade oid verholpen moet worden.

Jij zou er eigenlijk mee terug moeten gaan want dit is wel ernstig.

[ Voor 3% gewijzigd door Sahri op 29-12-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Blo0odyHell schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:45:

Dat heb ik hier ook!! Komt door USB apparatuur en dan vnl. verwisselbare schijven ( USB sticks, kaartlezer met SD card ,etc)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Copycat schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:51:
[...]

Dat heb ik hier ook!! Komt door USB apparatuur en dan vnl. verwisselbare schijven ( USB sticks, kaartlezer met SD card ,etc)
Maar ik heb niets aan mn laptop hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Blo0odyHell schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:06:
[...]

Maar ik heb niets aan mn laptop hangen
Heb jij nog in t logboek lopen snuffelen naar deze unexpected shutdowns? Ben benieuwd wat die van jou zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Copycat schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:51:
[...]

OMG OMG OMG... ik voel mij nu heel erg dom.

Ik ben er zowaar achter. Na al die ***** tijd.

In mijn SD slotje zit altijd een micro SD adapter, gewoon leeg. Maar wat blijkt. Als ik deze eruit haal. start hij gewoon normaal op en sluit hij normaal af. Als ik hem erin heb, tijdens het zwarte scherm van het opstarten, de adapter eruit haal, floept hij direct naar windows.

Nooit gedacht dat zon domme lege sd adapter zoveel irritaties kan veroorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
D_Jeff schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:49:
@Bloody: Dat klinkt als rotte soldij in je accu. Hopelijk ken je de vriezer truc :P
U doelt hier op; de accu in een plastic zakje een nachtje in de vriezer leggen en vervolgens laten ontdooien? Dit geeft toch weinig resultaat, tot maximaal een paar weken? Of heb ik het hier mis. Heb het nooit echt aangedurft gezien het weinige resultaat. En vanwege altijd wel een stopcontact in de buurt vond ik een nieuwe kopen ook niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sahri schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:32:
[...]

Ik. En als je niets zinvollers kunt posten heb ik liever dat je helemaal niet post.
Bazen reactie +1

Je virusscanner kan het ook nog doen!
Ik heb het gehad met een Plextor 256GB nadat ik Norton er af had geknikkerd en kaspersky erop gezet is het een stuk sneller gegaan. Welke Virusscanner gebruik je en kijk daar eens in? Of hij een soort check doet.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Blo0odyHell schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:07:
[...]

U doelt hier op; de accu in een plastic zakje een nachtje in de vriezer leggen en vervolgens laten ontdooien? Dit geeft toch weinig resultaat, tot maximaal een paar weken? Of heb ik het hier mis. Heb het nooit echt aangedurft gezien het weinige resultaat. En vanwege altijd wel een stopcontact in de buurt vond ik een nieuwe kopen ook niet noodzakelijk.
Waterdichte zak nemen, inderdaad.
Truc werkt maar een paar cyclussen, ja. Andere grap die ik gelezen heb, is met een oven. Echter haalt een oven maar ~ 275 graden, wat te weinig is om de soldij " recht te smelten".

Nieuwe accu halen is de simpelste manier, echter als er geen noodzaak is, snap ik je punt.

Verder: Als Windows start, zal het blijven hangen op elke vorm dat door Windows 'gezien' wordt als schijf (SD-kaarten, usb sticks, kaartlezers -> ook die van printers via USB verbonden) totdat de time out tijd bereikt wordt. Daar heb je inderdaad een slome start aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
D_Jeff schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:36:
[...]

Waterdichte zak nemen, inderdaad.
Truc werkt maar een paar cyclussen, ja. Andere grap die ik gelezen heb, is met een oven. Echter haalt een oven maar ~ 275 graden, wat te weinig is om de soldij " recht te smelten".

Nieuwe accu halen is de simpelste manier, echter als er geen noodzaak is, snap ik je punt.

Verder: Als Windows start, zal het blijven hangen op elke vorm dat door Windows 'gezien' wordt als schijf (SD-kaarten, usb sticks, kaartlezers -> ook die van printers via USB verbonden) totdat de time out tijd bereikt wordt. Daar heb je inderdaad een slome start aan :P
de vriezer mogelijkheid wil ik misschien wel keer gaan proberen, dat met de oven lijkt mij niet verstandig :P

ja inderdaad zeg, ik heb het gemerkt. Ik heb ook nooit meer aan die adapter gedacht eigenlijk. Laat staan dat hij de oorzaak van dit alles kon zijn!
Ik zit me al uren voor de kop te slaan 8)7 8)7 8)7 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Nivida_intel schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:10:
[...]

Bazen reactie +1

Je virusscanner kan het ook nog doen!
Ik heb het gehad met een Plextor 256GB nadat ik Norton er af had geknikkerd en kaspersky erop gezet is het een stuk sneller gegaan. Welke Virusscanner gebruik je en kijk daar eens in? Of hij een soort check doet.
Het begon al toen Windows net geïnstalleerd was en nog op de fabrieksdrivers draaide. Vrienden van me met SSDs uit diezelfde serie hebben hetzelfde euvel, maar zij hebben de EVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
Je zou bijna zeggen dat de SSD gaat trimmen Of zn cache eerst wegschrijft naar zn nand geheugen. Alleen kan ik deze gedachte niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@ D_Jeff; Even mierenneuken, soldij is het loon van een militair, soldeer is tin ;)

Kan het zijn dat je met 4gb geheugen veel aan het swappen bent naar de ssd, waardoor er vaker garbage collection gedaan wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier zelf ook last van met mijn samsung 840 evo, ik kwam er achter dat als ik mijn computer uitzet er nog allemaal programma"s mee draaien op de achtergrond mischien dat je ook het zelfde probleem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Nu online
@Hippocampus: Volledig gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Heb het probleem van het traag afsluiten grotendeels opgelost. Waar het eerst minimaal 60 seconden duurde, duurt het nu nog geen 10 seconden. Het bleek mn USB bluetooth dongel te zijn die de boel ophield. Effe drivers verwijderd en dongel eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:47

Zorian

What the fox?

Bluetooth is inderdaad vaker een oorzaak. Hier onder Windows 8.1 is Windows ook retesloom met opstarten en vooral afsluiten zolang bluetooth nog aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
Zorian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:39:
Bluetooth is inderdaad vaker een oorzaak. Hier onder Windows 8.1 is Windows ook retesloom met opstarten en vooral afsluiten zolang bluetooth nog aan staat.
Ik had er onder de vorige installatie geen last van maar blijkbaar geeft ie met de nieuwere drivers wat problemen mbt het afsluiten. Gebruik ook eigenlijk geen bluetooth meer. Ik gooi de meuk gewoon in mn Dropbox en pluk t op mn foon of tablet er weer af xD
Pagina: 1