Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626043

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken problemen met Netflix op een Apple TV 3.

Het probleem is als volgt:
Bij het starten van de Netflix app blijft deze erg lang hangen op 'Verbinding maken met Netflix'. Na lang wachten (ca 1 minuut) verschijnt het scherm waar ik kan kiezen met welk account ik wil kijken. Ik kan hier vervolgens geen keuze maken. De links werken niet.

De Apple TV3 is via een Cat6 kabel verbonden met een Experia Box v9 van KPN. Netwerk configuratie staat op automatisch. Alle andere zaken op de Apple TV werken correct. Bijvoorbeeld Youtube of Films bekijken via Apple zelf. Ook streamen vanaf andere apparaten werkt prima. Netflix op iPad, iPhone werkt ook goed. Als ik de Apple TV via WiFi verbindt met de hotspot van mijn iPhone (via 3G KPN), dan werkt Netflix ook goed.

Ik heb de Apple TV gereset. Toen werkte het weer, maar na een dag of 2 is het weer hetzelfde liedje. Ik heb geen zin om om de paar dagen mijn Apple TV te resetten.

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb je toevallig meer dan 3 gebruikersprofielen in je Netflix account aangemaakt? Ik heb ooit problemen die klinken als de jouwe gehad met Netflix op een Apple TV 3 nadat ik een 4e profiel had aangemaakt. Terug naar 3 en problemen waren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hier geen enkel probleem op een ATV3 sinds launch in Belgie, wij hebben slechts 2 profielen op Netflix.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Darkstar: ik heb ook nooit problemen gehad met Netflix tot we overstapten naar een andere provider (in casu KPN). Eerst ging het een tijdje goed, maar nu dus niet meer.

@Swoosh: ik heb inderdaad 4 profielen. 3 stuks verwijderd en met 1 profiel geprobeerd (na opnieuw inloggen Apple TV). Probleem helaas niet opgelost.

Net weer de Apple TV terug gezet op fabrieksinstelling. Opnieuw aangemeld bij Netflix en dan werkt het weer. Dan moet het toch aan de Apple TV liggen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 626043 op 29-12-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En inmiddels weer hetzelfde liedje. Terug naar fabrieksinstellingen en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENERAL_DS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 11:27
@ElScorpione,

Heb je inmiddels al een andere oplossingen gevonden?

We hebben hier hetzelfde probleem, fabrieksinstellingen wordt op dit moment geprobeerd.

EDIT: Reset heeft momenteel gewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door GENERAL_DS op 28-01-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie. Het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Het gaat nu al een aantal dagen goed, sinds een nieuwe software versie. Ik heb ook het aantal Netflix profielen van 4 naar 3 teruggebracht. Even de stroom eraf lijkt er ook te helpen. Dat is minder werk dan de fabrieksinstellingen terugzetten. Wat nu precies de oplossing geweest is weet ik niet, maar voor nu lijkt het probleem dus weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 626043 op 03-02-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654555

Anoniem: 626043 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:30:
Sorry voor mijn late reactie. Het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Het gaat nu al een aantal dagen goed, sinds een nieuwe software versie. Ik heb ook het aantal Netflix profielen van 4 naar 3 teruggebracht. Even de stroom eraf lijkt er ook te helpen. Dat is minder werk dan de fabrieksinstellingen terugzetten. Wat nu precies de oplossing geweest is weet ik niet, maar voor nu lijkt het probleem dus weg.
Mocht je er ooit nog achter komen wat nou de oplossing was, wil je dit dan laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het probleem niet structureel kunnen oplossen, maar ik heb wel een work around gevonden. Als de Apple TV geen verbinding kan maken met Netflix, haal dan de Apple TV even van de stroom af. De Apple TV start vervolgens opnieuw op. Daarna werkt Netflix weer. Herstarten via het menu werkt niet. Je moet echt de stroom er af halen. Maar dat is minder werk dan het hele apparatuur terug op fabrieksinstellingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Apple TV even van de stroom af halen, blijkt inderdaad de oplossing. Net werkte Netflix weer niet. Even de stroom er af, dan weer aan zetten en het werkt weer. Ik ga dat toch maar eens bij Apple melden.
Pagina: 1