Genoeg Watt voor de videokaart? Of toch niet...

Pagina: 1
Acties:

• DanielAmsterdam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben op dit moment mijn game pc in elkaar aan het zetten met een Seasonic 620W ATX12V voeding
Heb een maand geleden gevraagd welke voeding goed was voor mijn videokaart en daar werd op geantwoord met 520 Watt. Heb voor de zekerheid toch een 620 Watt gekocht, maar nu zie ik op de doos van mijn Sapphire Tri-x R9 290 videokaart staan dat ik 750 Watt nodig heb.

Is dit echt nodig of voldoet mijn huidige voeding?

Bij voorbaat dank, Daniël

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Die 750 watt voeding die nodig is wat op de doos zeggen is in de ergste situatie. Dit zeggen ze zo dat het voor elke situatie vrijwel 100% veilig en goed is.
Als je geen 2cpu's draait van 200 watt en 10 hardrives hebt runnen met 40 fans en 5 dvd drives lukt het met je 620 watt prima en ook goed en veilig.

[ Voor 5% gewijzigd door Galinsky op 28-12-2014 20:13 ]

Verwijderd

Jouw voeding voldoet prima. Fabrikanten geven die waarden op om crappy voedingen die minder kunnen geven dan dat ze zeggen te vermijden. :) Jouw voeding, Seasonic, is van een A merk.

• DanielAmsterdam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Helemaal top, dankjewel!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
Een i5 en een tri-x trekt ong 300 watt. Die 700 is tevens voor ms-tech psu die amper 300 kunnen leveren. Je zit meer dan goed.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:47
Seasonic is echt een heel goed merk.
Ik heb zelf een 320W versie, en die kan zonder brommen of wat dan ook 400W leveren.
Omdat de componenten goed zijn.

Seasonic is vaak erg bescheiden met de SpecLabels ;)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

De reden dat videokaart-fabrikanten dat soort overdreven dingen op hun verpakkingen zetten is omdat er ook verkeerd gelabelde pruts-voedingen op de markt zijn, bijvoorbeeld van merken als MS-Tech. De 750W voedingen van dat merk kunnen nauwelijks fatsoenlijk 400W leveren. Seasonic is een A-merk dat daadwerkelijk kan leveren wat het stickertje zegt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Verwijderd

Wel zonde van het geld dat je zo'n ~70 euro aan de voeding uitgeeft, terwijl je voor 70 euro ook een veel betere minder overdreven voeding had kunnen halen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:22:
Wel zonde van het geld dat je zo'n ~70 euro aan de voeding uitgeeft, terwijl je voor 70 euro ook een veel betere minder overdreven voeding had kunnen halen.
wat is daar zonde aan?
"veel betere" is zwaar overdreven (zilver of goud is maar een paar % beter) en Seasonic staat toch bekend voor kwaliteit
over de jaren gaat een voeding wat achteruit en dan is wat ademruimte altijd leuk

Verwijderd

Betere kwaliteit, performance, stiller en hoger rendement. :)
Pagina: 1