Ik zou graag een basis systeem willen samenstellen voor 4K stereoscopisch 3D video editing. Merk op dat het bronmateriaal 4K 3D is, maar het exporteren zal naar Full HD 3D zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking en meer in het bijzonder 4K materiaal opgenomen met 2 GoPro 4 Blacks in stereo modus. Dus stereoscopisch 3D video materiaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500,- excl. scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord + muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat system reqs van verschillende video editor software erbij gepakt en daar staat:
- min 6GB RAM
- liefst 8 core processor, dan kom je qua prijs gauw uit bij de AMD FX series uit, maar volgens mij is een Intel processor beter omdat er vaak Intel AVX2 technologie wordt genoemd bij de editing software. Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar een Core i7.
- 3TB HDD. Een kleine SSD schijf voor de installatie van Windows 8.1 en de editing software zou mooi meegenomen zijn, maar niet noodzakelijk en ook niet realistisch gezien de prijs.
- grafische kaart die OpenCL ondersteund en minimaal 1GB VRAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk nee, maar ik zou toch wel minimaal 8GB geheugen willen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje een inkoppertje, maar het liefst een laag geluidsniveau en energieverbruik.
Het geheel zal gebruikt worden met waarschijnlijk Powerdirector Ultra of Sony Vegas. Geen Premiere Pro achtige programma's.
Ga je overklokken?
Nee
Edit:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking en meer in het bijzonder 4K materiaal opgenomen met 2 GoPro 4 Blacks in stereo modus. Dus stereoscopisch 3D video materiaal.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500,- excl. scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord + muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat system reqs van verschillende video editor software erbij gepakt en daar staat:
- min 6GB RAM
- liefst 8 core processor, dan kom je qua prijs gauw uit bij de AMD FX series uit, maar volgens mij is een Intel processor beter omdat er vaak Intel AVX2 technologie wordt genoemd bij de editing software. Mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar een Core i7.
- 3TB HDD. Een kleine SSD schijf voor de installatie van Windows 8.1 en de editing software zou mooi meegenomen zijn, maar niet noodzakelijk en ook niet realistisch gezien de prijs.
- grafische kaart die OpenCL ondersteund en minimaal 1GB VRAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk nee, maar ik zou toch wel minimaal 8GB geheugen willen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje een inkoppertje, maar het liefst een laag geluidsniveau en energieverbruik.
Het geheel zal gebruikt worden met waarschijnlijk Powerdirector Ultra of Sony Vegas. Geen Premiere Pro achtige programma's.
Ga je overklokken?
Nee
Edit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,80 | |
[ Voor 44% gewijzigd door Gusev op 28-12-2014 21:16 ]