Kennis heeft naar tevredenheid een easy te onderhouden website bij een cms/hoster; Squarespace. Nu heeft kennis het idee om iets/paar dingen te koop aan te bieden en dit betaalbaar met iDeal te maken. Maar Squarspace heeft geen iDeal support. Anyhow, handmatig aanmaken en verzenden kan natuurlijk, maar ik (de tweaker in me) vroeg me af of het te automatiseren zou zijn?
De website kan namelijk form input/output emailen of naar google docs sturen. Dus:
1. Klant drukt op form versturen
2. website emailt form data OF stopt dit in Google Docs
3. "iets" scrubbed de data in 2 velden/lijnen op cijfers en vermedigvuldigd dit (prijs maar aantal)
4. "iets" maakt een API call bij een iDeal provider aan die een betaallink genereert met die data
5. "Iets" mailt deze link naar de klant via email info uit form.
En het liefst dan gratis? en realtime-ish? Kenda?
Ik zoek geen uitgekouwde handleiding of complete uitleg (Tenzij er ergens een service draait die dit gewoon al doet ofzo
) maar wel wat pointers in de goede richting, dit is niet mijn vak dus ik zie door de bomen het bos niet meer. Als ik weet waar ik het moet zoeken dan ben ik al erg geholpen en kom ik er vaak wel uit. Ik kan me ergens wel voorstellen dat dit met wat bepaalde google docs/services bijv. te coden moet zijn. Of zelf iets draaien?
De website kan namelijk form input/output emailen of naar google docs sturen. Dus:
1. Klant drukt op form versturen
2. website emailt form data OF stopt dit in Google Docs
3. "iets" scrubbed de data in 2 velden/lijnen op cijfers en vermedigvuldigd dit (prijs maar aantal)
4. "iets" maakt een API call bij een iDeal provider aan die een betaallink genereert met die data
5. "Iets" mailt deze link naar de klant via email info uit form.
En het liefst dan gratis? en realtime-ish? Kenda?
Ik zoek geen uitgekouwde handleiding of complete uitleg (Tenzij er ergens een service draait die dit gewoon al doet ofzo