Een aantal jaar geleden (zo'n 5 jaar geleden) heb ik een high-end computer samengesteld en in elkaar gezet. Toen was ik helemaal up to date van alle ontwikkelingen en meeste 'bang for buck'. Nu heb ik de laatste tijd regelmatig (met een oplopende frequentie) dat mijn schermen zwart word en mijn schermen daarna zeggen dat er geen signaal is (heb ik ook nu ik maar één scherm draai). Nu weet ik bijna dat het mijn videokaart is want de hij blijft wel downloaden, muziek afspelen, zichtbaar op het netwerk, etc.
Ik gebruik mijn computer voor de simpele dingen, af en toe wat foto bewerking en games (voornamelijk league of legends en andere 'lichtere' games). Wel wil ik graag 2 schermen draaien, ik overclock niet.
In eerste instantie wou ik een nieuwe computer gaan samenstellen, maar eigenlijk bevalt hij nog goed en het geld kan ik momenteel beter besteden. Dus nu dacht ik een nieuwe 'budget' videokaart te kopen voor bijv. 100 euro om zo nog een jaartje te kunnen overbruggen. Ik zit te denken aan een Nvidia kaart, puur omdat ik die nu ook heb en hoop dan minder gezeur met de drivers te hebben.
Mijn vraag; zie ik iets over het hoofd of kan ik prima een nieuw videokaartje kopen en deze pc nog een jaar gebruiken? En zo ja, welke kunnen jullie aanbevelen? Zelf denk ik aan deze; pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 650 OC 2GB of deze pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 2GB LP
Mijn huidige config;
Intel Core i7 920@ 2.67GHz / 2.79GHz
6GB Intern geheugen
Gigabyte EX58-UD5
Geforce Nvidia GTX 275 / 3688MB
Cooler Master Silent Pro M700 700 Watt, 20+24 Pins
Ik gebruik mijn computer voor de simpele dingen, af en toe wat foto bewerking en games (voornamelijk league of legends en andere 'lichtere' games). Wel wil ik graag 2 schermen draaien, ik overclock niet.
In eerste instantie wou ik een nieuwe computer gaan samenstellen, maar eigenlijk bevalt hij nog goed en het geld kan ik momenteel beter besteden. Dus nu dacht ik een nieuwe 'budget' videokaart te kopen voor bijv. 100 euro om zo nog een jaartje te kunnen overbruggen. Ik zit te denken aan een Nvidia kaart, puur omdat ik die nu ook heb en hoop dan minder gezeur met de drivers te hebben.
Mijn vraag; zie ik iets over het hoofd of kan ik prima een nieuw videokaartje kopen en deze pc nog een jaar gebruiken? En zo ja, welke kunnen jullie aanbevelen? Zelf denk ik aan deze; pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 650 OC 2GB of deze pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 2GB LP
Mijn huidige config;
Intel Core i7 920@ 2.67GHz / 2.79GHz
6GB Intern geheugen
Gigabyte EX58-UD5
Geforce Nvidia GTX 275 / 3688MB
Cooler Master Silent Pro M700 700 Watt, 20+24 Pins