Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

laptop gaat niet meer aan, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 08:13
Betreft een hp elitebook 8540w uit 2010.

Symptomen:
- laptop gaf foutcode van lege primaire batterij
- laadt niet op
- valt direct uit bij losraken van stroom
- wordt snel erg warm en schakelt soms uit
- er flikkert een lampje bij een bliksemschicht symbool

Ik heb al de cmos vervangen, dit hielp aanvankelijk maar het probleem is terug. De laptop wil helemaal niet meer aan en het lampje blijft flikkeren, eerst ging deze nog weleens uit en dan kon de laptop weer aan. Als de stroom er dan af ging moest de laptop eerst weer een tijd in de stroom voordat deze weer aan kon. Ik weet nu zelf ook niet wat ik kan doen dus alle suggesties zijn welkom. Ik heb de laptop nodig voor mijn studie en werk dus het is wel fijn om een betrouwbaar apparaat te hebben.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij HP wil 't nog wel eens helpen om de laptop een minuut of 10 zónder accu te laten liggen en 'm daarna op te starten op netstroom zonder dat de accu er in zit door de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt te houden.

En anders ook even een keer de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt houden zónder geplaatste accu en/of aangesloten netstroomadapter.

Accu is waarschijnlijk wél aan het einde van z'n latijn :(

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 28-12-2014 18:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26

Perkouw

Moderator General Chat
- valt direct uit bij losraken van stroom
Je accu is dan dus klaar. Probeer bovenstaand eens, haal de accu er eens uit en probeer hem dan eens aan te zetten. Uiteraard wel even aansluiten met een netsnoer. ;)

• mathelicious
wimmel_1 schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:00:
Bij HP wil 't nog wel eens helpen om de laptop een minuut of 10 zónder accu te laten liggen en 'm daarna op te starten op netstroom zonder dat de accu er in zit door de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt te houden.

En anders ook even een keer de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt houden zónder geplaatste accu en/of aangesloten netstroomadapter.

Accu is waarschijnlijk wél aan het einde van z'n latijn :(
Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat. Er is wel een verschil, het knipperen van het lampje is nu alleen wanneer ik de aan/uit knop ingedrukt hou.

Dat de accu dood is wist ik, lang leve HP.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CSL.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
koelpasta vervangen en stof uitblazen.. bekende problemen bij hp.. als dat niet helpt heb je waarschijnlijk een grafsteen nodig voor je laptop

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:02
Kun je bij iemand anders, een andere opgeladen accu proberen?

het zou ook nog kunnen dat de dc aansluiting niet helemaal goed meer werkt.

Schoonmaken van de koeler is altijd aan te raden, maar ik verwacht niet dat dat in dit geval de hoofd reden van het niet opstarten is.

• mathelicious
nachtnet schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:06:
Kun je bij iemand anders, een andere opgeladen accu proberen?

het zou ook nog kunnen dat de dc aansluiting niet helemaal goed meer werkt.

Schoonmaken van de koeler is altijd aan te raden, maar ik verwacht niet dat dat in dit geval de hoofd reden van het niet opstarten is.
Een andere accu kan ik nier zomaar regelen. De aansluiting op netstroom werkte wel gewoon als de laptop eenmaal aan was en de oplader doet het prima op de andere laptop in huis.

Koelpasta kan ik nog proberen maar lijkt mij ook onwaarschijnlijk als boosdoener voor dit probleem.

• mathelicious
Laptop doet het nu weer, voorlopig. Cmos vervangen door een niet oplaadbaar knoopcel batterij 8)7 nu een nieuwe erin gedaan en de laptop werkt weer, oplaadbare wordt besteld. Dat zou het moeten fixen voor eens en altijd.

Trefwoorden

HP ELITEBOOK 8540 cmos etc 8 blink power led knoopcel cr 2032
Pagina: 1