Toon posts:

Upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken. Schoolwerk doen. Games spelen zoals Rome 2, CSS, Modern Warfare, Assassins Creed.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400-550 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige build-up:
Core duo 2 (neem ik niet mee naar mijn nieuwe systeem)
GTX 285 (neem ik wel mee)
SSD 120 gb + 1 tb harde schijf (neem ik wel mee)
Cooler Master Silent Pro 600W (neem ik wel mee)
8 gb RAM (wil ik wel meenemen maar kan volgens mij niet. Huidige RAM is namelijk DDR2)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI H97 PC Mate€ 71,95€ 71,95
1Cooler Master K380€ 39,-€ 39,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 83,01€ 83,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,96

Ik zit nog te twijfelen of ik de juiste moederbord heb gekozen. Best wel een lelijk ding maar dat gaat het er mij niet om. Als die het maar goed doet.

Ook zit ik te twijfelen tussen of ik ATX wil of ATX mini. Is een ATX mini net zo goed als een normale ATX?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vooral A merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eisen zijn:
-compactheid
-niet te veel geluid
-PC moet formele uiterlijk hebben
-kwaliteit
-moet in de toekomst games aankunnen zoals Total War: Atilla
-mag niet al te warm worden. Soms laat ik hem de hele dag aan staan

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga niet overklokken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Bedoel je Micro-ATX of Mini-ITX? groot verschil namelijk (Mini ATX bestaat niet).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen compleet systeem dus move naar CAA.

Op zich heb je prima componenten uitgekozen. Het bord zou niet per se mijn voorkeur hebben. Een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 is wat luxer en goedkoper.

Als je een ATX kast hebt, zou ik er "gewoon" een ATX bord in zetten. MicroATX past vaak ook wel, maar is relatief wat duurder en beperkter in aansluitingen (al hebben de meeste mensen meer dan genoeg aan de aansluiten op een microATX bord).

RAM kan goedkoper met pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je GPU geen powerhouse is. Hij is vrij zwak voor de games die je noemt.

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 28-12-2014 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:10:
Bedoel je Micro-ATX of Mini-ITX? groot verschil namelijk (Mini ATX bestaat niet).
Micro. Sorry :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:11:
Geen compleet systeem dus move naar CAA.

Op zich heb je prima componenten uitgekozen. Het bord zou niet per se mijn voorkeur hebben. Een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 is wat luxer en goedkoper.

Als je een ATX kast hebt, zou ik er "gewoon" een ATX bord in zetten. MicroATX past vaak ook wel, maar is relatief wat duurder en beperkter in aansluitingen (al hebben de meeste mensen meer dan genoeg aan de aansluiten op een microATX bord).

RAM kan goedkoper met pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je GPU geen powerhouse is. Hij is vrij zwak voor de games die je noemt.
Het Gigabyte bord ziet in idd beter uit. Ik denk dat ik voor Gigabyte ga ondanks dat ik een van MSI ben.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag. :) Ik heb beperkte energie. Alleen 600w. Welke videokaart kan ik nemen zonder mijn voeding te moeten vervangen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
600 watt is meer dan genoeg om practisch elke (non dual) gpu van prik te voorzien! je budget is een belangrijkere factor.

De r9 280 of 290 zijn beide leuke kaartjes voor het geld

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:11:
600 watt is meer dan genoeg om practisch elke (non dual) gpu van prik te voorzien! je budget is een belangrijkere factor.

De r9 280 of 290 zijn beide leuke kaartjes voor het geld
de achterkant van de R9 is open. Ik heb liever een videokaart met een complete omhulzing.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De achterkant is open, wat moet ik me daar bij voorstellen? Misschien een link naar een plaatje...

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En wat moet ik me voorstellen bij een complete omhulzing?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien bedoelt ie een backplate? De Club3D RoyalAce heeft een backplate, sexy ding is dat.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:59:
Misschien bedoelt ie een backplate? De Club3D RoyalAce heeft een backplate, sexy ding is dat.
Idd, dat bedoel ik.

De behuizing (bare bone) waar ik voor kies heeft een zij-raam dus ik vind dat belangrijk.

Als ik daar doorheen kijk hoef de ingewanden van die videokaart te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 02:18 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel een backplate wel degelijk functies heeft (steviger bouw en soms wat betere koeling) zijn er natuurlijk ook modellen zonder backplate...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen deze twee moederborden:
http://www.paradigit.nl/a...atx/80029936/details.aspx

http://www.paradigit.nl/m...-lx/20157873/details.aspx

Welke zouden jullie nemen in mijn situatie?
br00ky schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:06:
Hoewel een backplate wel degelijk functies heeft (steviger bouw en soms wat betere koeling) zijn er natuurlijk ook modellen zonder backplate...
Daarom :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

De tweede is geen optie omdat die het verkeerde socket heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:09:
De tweede is geen optie omdat die het verkeerde socket heeft.
Moet het een H97 socket zijn?

http://www.paradigit.nl/m...atx/20429848/details.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:13 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
H97 is de chipset. Dat maakt in principe niet uit, mits je de goede socket hebt, 1150 in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:44:
H97 is de chipset. Dat maakt in principe niet uit, mits je de goede socket hebt, 1150 in dit geval.
Aha.
Pagina: 1