Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbook onder de 400 euro

Pagina: 1
Acties:

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-11 16:44
hallo allemaal,

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is vooral voor school gebruik, dus Word en surfen op internet.

Wat is je budget?
Max 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt veel meegenomen, daarom mag de schermgrootte maximaal 11.6 inch zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Het belangrijkste is dat de OS Windows 8.1 is. Omdat ik ook open sta voor een tablet/laptop hybride mag deze dus geen Windows 8 RT zijn.

Ik heb zitten kijken naar de http://tweakers.net/price...-t100ta-dk002h-zwart.html echter deze is al meer dan een jaar op de markt.

Verwijderd

Wat dacht je van de netbook die gefeatured is op de frontpage?

video: Asus F205: Wedergeboorte van de netbook

Ziet er uit als een uitstekend ding, met 12 uur batterij! De enige reden waarom ik nog even wacht met de aankoop van een netbook met Atom Z3735F-processor, is omdat ik graag een full-sized SD cardreader en HDMI-output zou hebben. Maar los van die kleinigheidjes ben ik helemaal verkocht voor de F205. Heb vele reviews gelezen en gezien op het web, en men is over het algemeen (zeer) lovend over dit model, zeker gezien de prijs.

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 22:31
deze

pricewatch: Acer Aspire V3-112P-C7RA

voeg je er nog een 32GB SSDtje aan toe (zelfde opslag als de asus f205) en je komt ongeveer uit op 400 euro
heeft een wat snellere cpu (ook bay trail, maar celeron ipv atom) en het belangrijkste, deze heeft 4GB ram en is de toekomst ook uitbreidbaar

http://www.notebookcheck....view-Update.125102.0.html

dit is een review van zijn voorganger, hieruit blijkt dat de laptop 8h21 minuten voort kan op een batterij.
Ik vermoed dat de 112p vergelijkbaar is

• dongilles
Bedankt voor jullie reacties!

Echter de F205 is denk ik niet goed genoeg omdat we geen andere pc of laptop hebben. Anders zou t een goede keuze zijn.

De aspire v3 wat je aangeeft is niet in NL te koop dus ik ben bang dat t toetsenbord anders ingedeeld is en met garantie is het ook lastig. De aspire v3 die ik zo op internet tegenkom zitten helaas boven budget.

Mochten er nog adviezen zijn hoor ik t graag

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dongilles schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:07:
Bedankt voor jullie reacties!

Echter de F205 is denk ik niet goed genoeg omdat we geen andere pc of laptop hebben. Anders zou t een goede keuze zijn.

De aspire v3 wat je aangeeft is niet in NL te koop dus ik ben bang dat t toetsenbord anders ingedeeld is en met garantie is het ook lastig. De aspire v3 die ik zo op internet tegenkom zitten helaas boven budget.

Mochten er nog adviezen zijn hoor ik t graag
Wat is er precies niet goed genoeg?
Voor internet en word is dit een prima apparaat.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• dongilles
Ik ben bang dat deze te snel te langzaam wordt en als ik iets meer met de laptop wil, bijvoorbeeld wat downloaden en/of wat media bekijken, deze toch niet krachtig genoeg is

Verwijderd

Dan zul je toch eerder naar groter model laptop moeten kijken. Bij grotere laptops krijg je een stuk snellere hardware voor de zelfde prijs.

Overigens zie ik niet in waarom de F205 langzamer zou zijn in gebruik dan andere netbooks. 11.6 inch netbookjes zijn geen werkpaarden, maar dingen zoals als browsen, 1080p kijken en downloaden gaan echt wel prima met deze processor en netwerkkaart.

Het enige alternatief lijkt me een netbook met een Celeron N2830 dualcore processor. Deze verstookt een stuk meer energie, en zal in de praktijk niet echt sneller aanvoelen. Doe mij maar zo'n zeer zuinige quadcore zoals in de F205!

Anyway, onder de 400 euro ga je geen 11.6 inch laptop met snellere hardware krijgen. En dat is geen probleem, want de (F205) hardware is prima voor wat het moet doen. Het geheugen (eMMC) is misschien niet de snelste, maarja voor zo'n prijs valt er niet te klagen.

Mijn advies: als je geen andere PC hebt, ga dan voor een goedkope 15.6 inch laptop. Dan krijg je een veel vollediger apparaat, met normale aansluitingen, CD-drive, 500GB HDD en full-sized toetsenbord.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57
Is dit niks? pricewatch: MSI S12T 3M-037NL

Meer geheugen + fatsoenlijke SSD, hoewel ik niet weet hoe die AMD processor zich verhoudt tot de Intel Atoms/Celerons.

/EDIT: volgens mij is best een ok laptopje voor het geld. Je kunt m zelfs nog uitbreiden qua opslag met een 2,5"sata schijfje: Msi S12T

[ Voor 25% gewijzigd door bas-r op 30-12-2014 10:38 ]

Pagina: 1